מהו מטבע הסוברין וכיצד ניתן להעריך את שווי?

מהו מטבע הסוברין וכיצד ניתן להעריך את שווי?

תמיד רציתם לסחור במטבעות זהב ולא יודעים עם איזה מטבע להתחיל? הכירו את מטבע סוברין אנגלי, שהינו מטבע זהב המהווה אפיק השקעה עבור אספני מטבעות.
מטבעות סוברין החלו את דרכם תחת שלטונו של הנרי השביעי המאה ה-15 וסחרו בהם בעבר בכל היבשות.
המטבע הוטבע במקור בלונדון אבל בהמשך הוטבעו מטבעות במקומות שונים בעולם ובעיקר במדינות כמו דרום אפריקה, קנדה ואוסטרליה.
על אף שבהתחלה הוא שימש למסחר כמו שהיום משתמשים במטבעות, הרי שעם המעבר לשטרות הוא הפך למטבע לאספנים. ייצורו הופסק ב-1604 ולאחר מכן חודש שוב ב-1817. בעבר הוא היה שווה פאונד אחד אבל היום השווי שלו רב.
למעשה, כיום מטבע סוברין נחשב למעשה לאחד ממטבעות הנאספים ביותר בעולם – מטבע אספנות מוביל ברמה בינלאומית. מטבעות סוברין הגיעו לישראל עם יהודים שעלו לארץ במאה ה-19 ובמאה ה-20 והביאו עמם, בין היתר, מטבע סוברין בריטי.

מהם יתרונות ההשקעה במטבע סוברין

הפירוש של המילה סוברין היא ריבון, מלך או שליט, מושל או מנהיג. המטבע הוא בעל ערך היסטורי משמעותי ונחשב למטבע הדגל של המטבעה המלכותית הבריטית ובעל ערך אסתטי גבוה. בחלקו הקדמי מופיע דיוקן של מלכות מלכי אנגליה והצד האחורי מתאר את סנט ג'ורג' עם חרב בידו רכוב על סוס ולצידו דרקון.
המטבע בדרגת 22K במשקל של 7.98 גרם, מתוכם 7.30 גרם זהב טהור 24K.
פשוט יחסית לסחור במטבע סוברין אנגלי בשל גודלו וניתן לאחסן מטבעות אלה בקלות ולמכור אותם בשל הביקוש הרב למטבעות.
אספני מטבעות ומשקיעים שונים מחזיקים בו לתקופות של טלטלות בשווקים, אינפלציה וכדומה או כאשר הם זקוקים לכסף במזומן. מטבע סוברין הוא מוצר מוחשי למי שמחפש השקעה במוצר מוחשי. מטבעות ריבונים קיימים כבר מאות שנים ולכן קיים שוק ענף סביב הסחר במטבעות אלה עם מגוון רחב של הזדמנויות לרכישה ולמכירת המטבעות הללו. יש תמיד קונים ומוכרים וניתן לבצע מכירה של המטבעות לכל אדם ברחבי העולם ולעיתים ניתן לקבל גם מחיר אטרקטיבי יותר בעת רכישה אם רוכשים מספר מטבעות. בכל אופן, מדובר בהשקעה סולידית יחסית למי שמחפש אפיק השקעה סולידי.

כיצד קובעים את ערכו של המטבע?

שווי מטבע סוברין אנגלי נקבע לפי קריטריונים שונים מגילו של המטבע, כשלרוב השווי עולה ככל שהמטבעות יותר עתיקים ולכן יש חשיבות רבה לשנה בה הוטבע המטבע, סניף המטבעה המלכותית שהפיק אתו ומספר המטבעות שיוצרו באותה שנה.
מטבע זהב סוברין בריטי יכול להיות שווה יותר ממטיל זהב במיוחד אם מדובר במטבע נדיר יחסית. המצב הפיזי של המטבע עצמו אף הוא ישפיע על התמחור שלו.
על מנת להעריך בצורה מדויקת את שוויו של המטבע חשוב לפנות לחברה המתמחה במסחר בזהב וידע להעריך את שווי המטבע לפי הקריטריונים שהוזכרו לעיל.

איך מתחילים להשקיע בסוברין?

אם ברצונכם להשקיע במטבעות ואין ברשותכם כאלה, הרי שניתן לרכוש מטבעות סוברין אנגלי בחברות המתמחות בתחום. חשוב לבחור חברה אמינה על פי חוות דעת והמלצות כך שתדעו שאתם מקבלים יחס הוגן בין אם למכירה או לרכישה ובדקו אילו מטבעות סוברין ניתן לרכוש מאותה חברה. כמו למשל, מטבע סוברין מלך ג'ורג', המלך אדוארד, המלכה אליזבת או המלכה ויקטוריה.
תמיד כדאי לגוון את תיק ההשקעות שלכם ואם אתם מחפשים תמהיל מגוון להשקעה, הרי שתוכלו להוסיף השקעה במטבע סוברין אנגלי. פנו לחברה מובילה בתחום שבקיאה בתחום ותוכל למכור לכם מטבעות אלה ולייעץ לכם בבחירת המטבעות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה