מהו ייפוי כח נוטריוני?

מהו ייפוי כח נוטריוני?

המושג 'ייפוי כוח' הוא כזה שאנו שומעים לא מעט, בעיקר בהקשרים משפטיים או פיננסיים. אבל מה משמעותו של המושג? מדוע הוא דרוש? וכיצד צולחים באמצעותו בירוקרטיה מעיקה? כל הפרטים בהמשך.

כאשר זקוקים לייפוי כוח נוטריוני כזה או אחר, התהליך כולל חתימה של נוטריון, שהוא עורך דין שהוסמך על ידי הרשויות משרד המשפטים לאשר מסמכים מסוגים שונים, לאמת מקוריות מסמכים, לאשר תרגום ולאפשר כך הנעת תהליכים מסוגים שונים.

מאת – משרד עורכי דין יצחק גולדשטיין.

ייפוי כוח נועד לאפשר לשליח מיופה הכח ביצוע פעולות שונות, כגון מכירת ורישום מקרקעין, פעולות בחשבון בנק, ניהול הליכים משפטיים, פעולות מול רשויות ממשלתיות שונות ועוד. ייפוי כוח יכול להיות גם מסוגים שונים כגון ייפוי כוח כללי לטיפול בנכסי אדם קשיש או שאינו בארץ, יפוי כח מתמשך למצב בו אדם לא יכול לקבל החלטה בענייניו או הרשאה בלתי חוזרת לרישום מקרקעין ועוד.

ייפוי הכוח יכול להיות כללי שכולל את הדוגמאות שהזכרנו, והוא יכול לעסוק בדיני נדל"ן ועסקאות מקרקעין בהן יש צורך ברישום בטאבו ושאר תהליכים בירוקרטיים. במקרים אלו, מפאת חשיבות המסמכים, נקבע בחוק, שיש לוודא טוב יותר כי המסמכים אמיתיים, ולכן נדרשת חתימתו של נוטריון מוסמך, שהופך את ההרשאה לקבילה ברשויות ובבתי המשפט.

המשמעות של חתימה על ייפוי כוח

משמעותה של חתימה נוטריונית על ייפוי כוח היא רבת עוצמה! שכן מיופה הכוח יכול לפעול בשם אדם אחר בעניינים של רכוש, צוואה, אפוטרופסות, עסקאות מקרקעין ועוד. אם אדם מקבל חתימה של נוטריון – הרי שהוא מקבל אישור משפטי להחליט ולבצע פעולות הרות גורל עבור מיופה כוחו.

יפוי כח נוטריוני נפוץ בדרך כלל במקרה של לקיחת משכנתא בבנק, רכישת מקרקעין, או טיפול כללי בנכסי אדם כגון עבור בן משפחה בחו"ל, או אדם שקשה לו לטפל בעצמו בענייניו.

כיצד מתחילים?

על מנת לקבל חתימה של נוטריון, יש לפנות אל עורך דין נוטריון שיכול לערוך את המסמכים על פי סעיף 20 לחוק הנוטריונים. תפקידו של עורך הדין הוא לבחון ולאמת את החתימות על המסמך, ולוודא כי מייפה הכח מבין על מה הוא חותם ואת המשמעויות הנובעות מכך.

מלבד אישור אימות חתימה על מסמכים, עורך דין מסוג זה יכול לספק שירותים נוספים כמו עריכת צוואות, אישור תרגום מסמכים ותעודות, אימות הסכמי ממון, כמו גם ייעוץ משפטי ללקוחות.

לסיכום, אם אתם זקוקים לחתימה של נוטריון על ייפוי כוח – רצוי לבחור איש מקצוע אמין, מומלץ וכזה שיש לו סמכות לחתום לבחון ולאמת מסמכים מסוגים שונים.

עוד בנושא – https://ygoldlaw.co.il/?page_id=1703

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה