מדריך: כל מה שחשוב לדעת על מדבקות לתעשייה

מדריך: כל מה שחשוב לדעת על מדבקות לתעשייה

יין, שמפו, מסיר שומנים, תרופות וגם רכבים חשמליים: כיום, מרבית המוצרים המגיעים לצרכן הפרטי בישראל מגיעים עם מדבקה מודפסת על גבי המוצר, על גבי אריזת המוצר ואפילו על גבי עלון השימוש. מרצפת הייצור ועד מחלקת השיווק, בישראל 2022 נדיר למצוא יצרן או יבואן שלא עושה שימוש במדבקות.

מהם השימושים השונים של מדבקות לתעשייה, ויתרונותיהם? במדריך זה ריכזנו עבורכם כל מה שחשוב לדעת לפני הזמנת המדבקות הבאה שלכם.

מהפכה בתחום המדבקות לתעשייה

במשך שנים רבות, התעשייה בישראל השתמשה במדבקות שהודפסו על גבי גיליונות. אולם בשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום, מאז הגעת טכנולוגית הגלילים. כיום, רק יצרנים הזקוקים לכמות קטנה של מדבקות נעזרים בגיליונות, אולם מרבית היצרנים כבר עברו להשתמש במדבקות שהודפסו על גבי גלילים.

לצורך הכתבה, ביקשנו להיפגש עם מנהל הייצור בדפוס פאר פרניט, דפוס המתמחה בעיצוב והדפסת מדבקות (מידע נוסף על הדפסת מדבקות >>>). להלן התובנות שהבאנו לכם.

היתרונות של הדפסת מדבקות בגלילים עבור ייצור תעשייתי

הדפסת מדבקות בגלילים היא פיתרון משתלם ואיכותי מכמה סיבות:

  • קלות שימוש: לעומת התהליך הארוך והמייגע של חיתוך הגליונות, בטכנולוגית הגלילים, ברגע שמוציאים מדבקה אחת בגליל, המדבקה הבאה נשלפת ללא שום קושי. זו הסיבה שכיום, הן פסי ייצור ממוכנים והן פסי ייצור אנושיים נעזרים בגלילים כחלק מתהליך הייצור והאריזה.
  • מהירות: בטכנולוגית הגלילים ניתן להדפיס כמויות גדולות מאוד של מדבקות בזמן קצר.
  • התאמה אישית (קסטומיזציה): המדבקה מעוצבת מראש כך שתתאים לצורת המוצר או לצורת האריזה עליה תודבק.
  • פתח ליצירתיות: ניתן כיום להדפיס מדבקות העשויות מסוגים רבים ושונים של חומרי גלם. חברות בעלות שיווק יצירתי מנצלות את הדבר לטובתן.
  • חיסכון כספי: המחיר של גליל מדבקות הוא לרוב נמוך יותר מזה של גיליון. עבור חברה יצרנית גם ירידה בעלות פס הייצור באחוזים בודדים מהווה חיסכון משמעותי ביותר לאורך זמן. ראוי להדגיש, כי גם החיסכון בזמן עקב קלות השימוש ומהירות הייצור מהווים חיסכון כספי לא מבוטל.

מאילו חומרי גלם מייצרים מדבקות לתעשייה?

הדפסה בגלילים מאפשרת שימוש במגוון רחב של חומרי גלם:

  • מדבקות נייר
  • מדבקות מחומרים פלסטיים כגון פוליאתילן, ויניל ופוליאסטר
  • מדבקות מחומרי מתכת כגון זהב, כסף, נחושת ואלומיניום

כיצד חברות תעשייה עושות שימוש במדבקות?

כיום, יצרנים ויבואנים מכל תחום עושים שימוש במדבקות, עבור מגוון רחב של צרכים.
הנה רשימה ממצה של אופני השימוש המרכזיים:

  • ייצור: מדבקות משתלבות כיום בפס הייצור של כמעט כל מוצר שניתן להעלות על הדעת. בקבוקי שתיה, אריזות מזון, טואלטיקה, קוסמטיקה, תרופות ותוספי תזונה הם רק חלק מהדוגמאות. ישנם מדבקות בעלות עמידות לחום גבוה (עבור לוחות אלקטרוניים לדוגמה), מדבקות בעלות עמידות לקור קיצוני (למוצרים מוקפאים), מדבקות בעלות עמידות לחיי מדף ארוכים (למוצרים משומרים) ומדבקות בעלות עמידות לחומרי ניקוי כימיים (למוצרים רפואיים).
  • אריזה: יבואנים ומשווקים עושים כיום שימוש תדיר במדבקות על גבי אריזת המוצרים. מעבר ליתרונות קלות השימוש והחיסכון הכספי, ישנו יתרון שיווקי: המדבקה מושכת את העין.
  • סימון: בשנים האחרונות, חברות תעשייה עושות שימוש גובר והולך בסימון מוצריהם באמצעות מדבקות. בעידן הבירוקרטי והרגולטורי של ימינו, יצרנים נדרשים לסמן את המוצרים ולהוסיף להם, למשל, הוראות בטיחות, אזהרות שונות, הצהרות על עמידה בתקן מסוים או על יישום של נהלי אבטחת איכות וכיו"ב. יותר ויותר חברות תעשייה מוצאות כי הדפסה על גבי מדבקות מהווה פיתרון יעיל ואפקטיבי לצרכים אלו.
  • זיהוי: בתעשיות עתירות ידע, אך לא רק בהן, נפוץ כיום השימוש במדבקות זיהוי הכוללות את שם המוצר, סוג הדגם או מספר סדרתי.
  • ברקוד: טכניקות סימון וזיהוי נפוצה ביותר ברשתות השיווק לדוגמה, כאשר המדבקות משמשות לזיהוי פריט בצורה המאפשרת לצרכן מעבר דרך קופת תשלום.
  • שיווק ומכירות: בזכות היות המדבקה דבר המושך את העין, כיום מדבקות משמשות דרך נפוצה להעברת מסרים שיווקיים ולהודעות על מבצעי מכירות.
  • בטיחות: שימוש זה מזכיר את חותם השעווה על גבי מעטפות מימי קדם.. מדובר במדבקות המכילות שתי שכבות של דבק, כך שבמידה ומישהו מנסה לקלף את המדבקה, נשאר סימן ברור על גבי המוצר או האריזה. זהו שימוש חשוב ביותר ליצרן או יבואן המבקש לוודא, למשל, כי הצרכן לא פתח את המוצר. וכן למטרות שיווק, להוכיח לצרכן שהרגע קיבל את המוצר, כי הוא נותר סגור וחתום בטרם הגיע אליו.
  • הנגשה לעיוורים: אחד השימושים היפים ביותר למדבקות הוא בהנגשה לעיוורים באמצעות כתב ברייל, למשל במעליות לסימון מספר הקומה.

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים מדבקות לשימוש תעשייתי?

  • בחירת חומר הגלם המתאים – התייעצו עם חברת הדפוס מהו חומר הגלם האידאלי עבור השימוש הספציפי שאתם מבקשים לעשות במדבקות.
  • התאמת הגליל לתהליך התעשייתי – בין אתם מבקשים לשלב את המדבקות בתהליך הייצור, האריזה, הסימון וכיו"ב, שימו לב להתייעץ עם בית הדפוס מהי הדרך הטובה ביותר "להכניס את המדבקה" ולשלבה בתהליך התעשייתי.
  • עיצוב: בטרם תתחילו בייצור המדבקות, אנו ראשית ממליצים להשקיע בשפה עיצובית המדגישה את המותג שלכם. העין נמשכת למדבקה ומותירה רושם בל יימחה במוחו של הצרכן..

ראה מידע נוסף במדור צרכנות.

באיזו חברת דפוס כדאי לבחור עבור מדבקות לתעשייה?

אנו ממליצים לבחור בחברה בעלת ניסיון נרחב בתחום התעשייתי בו אתם פועלים. כך תוכלו לקבל ייעוץ שאפשר לסמוך עליו, מצוות שכבר עיצב וייצר מדבקות בדיוק מהסוג לו אתם זקוקים. בקשו לראות דוגמאות של עבודות שנעשו, בקשו לראות חוות דעת של לקוחות ולדבר עם ממליצים. קחו את הזמן ושקלו היטב, לא מדובר בהחלטה קלת משקל, מכיוון שהמדבקות יהפכו להיות חלק מהותי מתהליך הייצור או האריזה שלכם.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה