מדוע ניהול משא ומתן הוא מקצוע לכל דבר ועניין?

מדוע ניהול משא ומתן הוא מקצוע לכל דבר ועניין?

יש שני דברים מרגשים מאוד בעולם העסקים, קניית חברה ומכירת חברה, אך שני ההליכים הללו הם גם מורכבים מאין כמותם. אם אתם הולכים לקנות חברה או למכור חברה אתם צריכים להבין כי הדבר החשוב ביותר בשבילכם הוא המשא ומתן שיש בהליכים אלו.

עליכם להבין כי ניהול משא ומתן הוא מקצוע לכל דבר ועניין והוא דורש מומחיות עצומה. במשא ומתן אפשר להגדיל מאוד את התמורה שתקבלו או להקטין את התמורה שתיתנו וכך העסקה שלכם תהיה הרבה יותר משתלמת בין אם אתם קונים את החברה ובין אם אתם מוכרים אותה. ככל שתתייחסו יותר בכובד ראש אל ניהול המשא ומתן כך העסקה תהיה יותר משתלמת וזה משהו שאתם חייבים להבין ולהפנים.

מדוע כדאי לי להיעזר במומחה למשא ומתן אם אני מנהל מו"מ?

לרוב לאיש עסקים יצא לנהל משא ומתן פעם אחת בחייו וזה אומר כי רק כאשר ייגמר המשא ומתן הוא יתחיל להבין את התחום של ניהול מו"מ. זה כמובן מסוכן מאוד מכיוון שבצד השני יכולים להיות כרישים אשר המומחיות שלהם זה לנהל משא ומתן וכך אתם או תקבלו תמורה קטנה יותר על העסק שלכם או תשלמו יותר על העסק שלכם תלוי באיזה צד של המשא ומתן אתם נמצאים.

אז מה עושים? אם כן הדבר החכם ביותר למי שמנהל משא ומתן זה להביא גורם חיצוני אשר המומחיות שלו היא ניהול משאים ומתנים. זה יכול להיות עורך דין או רואה חשבון וכך תוכלו להשוות את התנאים ואף לעלות על הצד השני וזה יגדיל את הכסף שתקבלו או יקטין את ההוצאה שלכם.

אל תבחרו את המומחה הזול בשוק לניהול משא ומתן

אם אתם פונים אל מומחה בשביל ניהול משא ומתן אתם צריכים להבטיח כי הוא יהיה ברמה הגבוהה ביותר שיש. ככל שהמומחה יותר טוב כך הוא יסייע לכם יותר ולכן יש לבחור את המומחה בפינצטה.

על רקע זה אנו חייבים לציין כי לא כדאי לכם לבחור את המומחה הזול ביותר בשוק לניהול משא ומתן מכיוון שפעמים רבות הוא יהיה גרוע. אם המומחה לוקח מחירים נמוכים ממה שנהוג בשוק זה סימן שהוא גרוע ולכן אין לו ברירה אלא להוריד מחירים ולכן כדאי לשלם קצת יותר ולקבל מומחה יותר מקצועי ואיכותי.

זכרו כי הליך המשא ומתן הוא הליך ממושך עם הרבה פיתולים

העברת מסרים היא שלב אחד במשא ומתן אשר כולל עוד הרבה רבדים. כל מומחה למשא ומתן יגיד לכם כי המו"מ הוא תהליך ארוך ומתיש וצריך לבוא אליו עם אורך רוח רב וזאת בכדי להבטיח כי לא יתישו אותנו במו"מ. אל תתרגשו אם אתם לא מקבלים בהתחלה את מה שציפתם לו מכיוון שבמהלך המו"מ אם הוא יעשה על ידי מומחה יהיה לכם קל יותר לקבל את המגיע לכם ולכן זכרו כי המשא ומתן הוא ארוך ומייגע ורק בסופו יש לשפוט אותו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה