מדוע בעלי מקצוע חשובים כל כך בצפון?

מדוע בעלי מקצוע חשובים כל כך בצפון?

הביקוש לבעלי מקצוע עולה מידי שנה בכל האזורים בארץ ישראל, אך כאשר מדובר על הצפון וקריית שמונה הדבר נכון עוד יותר. מדוע קיימת עלייה בביקוש לאנשי מקצוע דווקא בצפון? מדוע בעלי מקצוע חשובים כל כך בצפון? כל התשובות לשאלות אלו במאמר לפניכם.

אנשי מקצוע הם בדרך כלל עובדים הנותנים שירות לעבודות בתחומים ספציפיים כגון עבודות שיפוצים בבית, טכנאי מזגנים , חשמלאי מוסמך ועוד תחומים רבים של נותני שירות המגיעים בדרך כלל עד לבית הלקוח ומבצעים את העבודה בביתו.

 

מדוע קיימת עלייה בביקוש של אנשי מקצוע בצפון?

אחד הדברים הבולטים ביותר בתחום אנשי המקצוע הוא העלייה בביקוש לאנשי מקצוע בתחומים שונים בעיקר בצפון הארץ. עלייה זו אינה מתרחשת סתם אלא ישנם סיבה עיקרית לעלייה בביקוש זה. אחד הדברים העיקריים שגורמים לעלייה בביקוש לאנשי מקצוע בצפון הוא התאוצה הגבוהה הקיימת בבנייה של בנייני דירות וכן, בעלייה בתחום הנדל"ן. דירות חדשות נבנות בקצב מסחרר, פרויקטים חדשים נסגרים וקיים מעבר חד של אנשים מהמרכז אל הצפון. עלייה זו בעצם מגדילה את האוכלוסייה הקיימת בצפון, מגדילה את כמות הבתים והדירות וכך גם גדל הביקוש לאנשי מקצוע (יש יותר דירות הדורשות תיקונים, תחזוקה, טיפוח וכדומה).
שכונות גדולות נבנות, ערים חדשות מתוכננות, הרחבות של קיבוצים וישובים ונראה שהצפון גדל יותר ויותר ומגדיל את כמות האוכלוסייה בו.

 

מדוע בעלי מקצוע כל כך חשובים דווקא בצפון?

לבעלי מקצוע יש חשיבות משמעותית בעיקר בצפון הארץ, בעיקר בזכות הסיבות הכתובות בפסקה הקודמת. העלייה המסיבית של תושבים רבים לצפון ומעבר ליישובים בפריפריה הצפונית מגבירה בעצם את הביקוש לעבודות ולשירותים שונים בבתי תושבים.
אנשי מקצוע העובדים בצפון ובפריפריה נהנים מלקוחות מסוג אחר, לקוחות פחות לחוצים, יותר קשובים דבר המאפשר לאנשי המקצוע השונים לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

תחומים ובעלי מקצוע עיקריים

היום ניתן לראות תחומים רבים של אנשי מקצוע העובדים בצפון וקרית שמונה. התחומים משתנים באופן קבוע וקשה מאד להצביע על תחומים עיקריים.
ישנם תחומים אשר מושפעים מעונות השנה כך למשל טכנאי מזגנים העובד בקריית שמונה נהנה מעבודה רבה בעיקר בתקופה של הקיץ, תקופה בה אנשים מרבים את השימוש במזגנים וציוד אוורור נוסף. טכנאי מזגנים בצפון אשר עובד בתקופת העומס יכול למצוא עצמו עובד מהבוקר ועד הלילה ללא הפסקה.

בשונה מתחום טכנאי המזגנים, תחום הרכב נהנה מתנועה רציפה של לקוחות בכל ימות השנה. בתחום הרכב אין עונה בולטת מאחר ובכל ימות השנה צריכים שירותי רכב שונים, דבר אשר הוביל מוסכים רבים לתת שירותי החלפת חלקי חילוף לרכב ,תיקונים קבועים לרכב, החלפת צמיגים ועוד שירותים רבים שעוזרים להגביר את כמות העבודה מהלך כל השנה.
תחום נוסף שנראה בעלייה הוא התחום של אב הבית. קצב הבנייה של בנייני דירות הביא ביקוש לבעלי מקצוע הנותנים שירותים של תחזוקה של בניין כגון אב בית האחראי על תחזוקה שוטפת של הבניין והאזורים הציבוריים בו.

לסיכום

צפון הארץ נמצא בתנופה משמעותית ועלייה ישירה. צפון הארץ בכלל וקריית שמונה בפרט נמצאים במגמה של שינוי משמעותי בו ניתן לראות כניסה של מתחמי קניות מרכזיים, מרכזי הייטק תוססים, בעלי מקצוע עסוקים ושלל אפשרויות לתיירים, תושבים או סתם אורחים המבקרים בעיר.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה