מגשר גירושין בחיפה – כל המידע הנחוץ לתהליך

מגשר גירושין בחיפה – כל המידע הנחוץ לתהליך

בעולם המודרני כאשר הגירושין נעשו חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו, והמודעות לחשיבות התנהלות ההליך עבור הילדים צומחת, הליך גירושין בעזרת מגשר נעשים פופולאריים יותר ויותר. ההליך מהווה אלטרנטיבה לוויכוחים הכוחניים שמאפיינים הליך בבית הדין הרבני ובבית הדין למשפחה. הליך הגישור מאפשר לייצב את התא המשפחתי החדש שנוצר עקב הגירושין, ומאפשר מעבר קל יותר ושמירה על יחסים טובים במשפחה.

איך עובד הליך הגישור?

הליך הגישור מאפשר שיח בין שני הצדדים לגירושין על ידי צד שלישי (המגשר) אשר מהווה גורם ניטרלי. בניגוד להליכים מקבילים כמו בוררות או משפט, למגשר אין סמכות לקבוע מה יהיו תוצאות ההליך, אלא תפקידו הוא ליצור שיח בין הצדדים אשר יוביל ביניהם להסכמות. כך בהליך הגישור אין צד מפסיד וצד מנצח, אלא שני הצדדים נהנים מהסכמות ביניהם שהתקבלו לאחר דיאלוג מעמיק והבנת הצד השני.

בהתאם, הליך גישור בגירושין הוא לא חובה אלא נתון להתנדבות הצדדים לקחת בו חלק ובכל שלב ניתן לעזוב את ההליך ולעבור להליך משפטי רגיל. מובן כי המעבר ההפוך מהליך משפטי להליך גישור הוא קשה בהרבה (על אף שהוא אפשרי) מאחר שהליך בבית משפט לרוב מלווה בהתנגשות רצונות שעשויה להוביל לסכסוך ותחושת יריבות.

איך מתנהל ההליך?

בניגוד להליכים אחרים אין צורך בהכנה מקדימה לקראת הליך הגישור, ואף להיפך, רצוי להגיע עם כמה שפחות תנאים מקדימים על מנת לאפשר מרחב פתרונות רחב יותר. ההליך עצמו עשוי להימשך על גביי משך זמן משתנה בהתאם לנסיבות הגירושין והרקע של הצדדים, אך לרוב יהיה בעל מבנה דומה.

ההליך מתחיל מפגישת היכרות עם המגשר אשר מסביר לעומק את יתרונות הגישור עבור הצדדים ומשפחתם, לצד הסבר על הדרך שבה ינהלו את הפגישות. בתום פגישת ההיכרות, או לעיתים בשלב מאוחר יותר, הצדדים יגיעו להסכמות בנוגע לדרך בה יתנהל הליך הגישור ויחתמו על הסכם גישור אל מול המגשר. לאחר מכן הצדדים נפגשים מעת לעת בפגישות ביניהם לבין המגשר, אשר נמצאות בחיסיון מוחלט ולא ניתנות לשימוש מאוחר יותר כנגד אחד הצדדים.

בסוף התהליך הצדדים מגיעים ביניהם להסכמות, פתרונות ופשרות אשר נכתבות בהסכם הגירושין. ההסכם לאחר מכן מאושר על ידי בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה. חשוב להזכיר כי עד לאישור ההסכם ההליך הוא וולונטרי לחלוטין, אך לאחר האישור הפרתו עשויה ללווות בפיצוי הצד השני.

איך לבחור מגשר גירושין בחיפה

כשבוחרים מגשר גירושין בחיפה יש לפעול בחוכמה ולבחור במגשר מקצועי ומוכשר. לכן כדאי לפנות למגשר בעל ניסיון בתחום אשר ליווה זוגות בתהליך מספר פעמים. חשוב לזכור שפנייה לגורם לא מקצועי עשויה להוביל להליך לא מוצלח אשר יוביל חזרה לבית משפט, ולכן כדאי להימנע מכך ומלכתחילה להגיע למגשר איכותי ומנוסה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה