למה לבנות אתר עם חברה כשאפשר לבנות אתר בפלטפורמות חינמיות

למה לבנות אתר עם חברה כשאפשר לבנות אתר בפלטפורמות חינמיות

ישנו מספר די גדול כיום של פלטפורמות חינמיות שמאפשרות לבנות אתר בחינם. לכאורה, זה נשמע פתרון מצוין עבור כל בעל חברה או עסק שאין לו עדיין אתר אינטרנט משלו (ישנם עדיין מעטים כאלו). הפלטפורמות האלו כוללות בדרך כלל ממשק נוח עם עורך גרפי שמאפשר למקם באופן חופשי אלמנטים על הדף.

אך בניית אתרים מקצועית היא דבר שאותו כדאי להשאיר למומחים, ויש לכך כמה סיבות טובות.

עיצוב מקצועי וחוויית משתמש

כאשר בונים אתר לבד, זה אומר שגם מעצבים אותו לבד. עבור אנשים מהשורה, מדובר במלאכה סבוכה למדי. ישנם כללים בסיסיים לעיצוב אתרי אינטרנט שאנשי מקצוע יודעים ומבינים. את הכללים לעיצוב אתרים רוב האנשים לא מכירים והם יתקשו מאוד לייצר עיצוב מקצועי בכוחות עצמם.

בנוסף, ישנם כללים חשובים ליצירת ממשק משתמש וחוויית משתמש טובים באתרים. לא כל כך קל ליצור אתר שגם ייראה טוב וגם יהיה נוח לשימוש ויכלול את כל הדברים הקטנים שהופכים אתר למצוין. חברת בניית אתרים או חברת UI מקצועית יכולות לתכנן ולספק אתר באיכות גבוהה שיכלול את כל הדגשים החשובים האלו. כאשר בונים אתר לבד ישנו סיכון רב שהוא לא יהיה אטרקטיבי מספיק.

כאשר מדובר באתרים עסקיים, חשב מאוד שהאתר יהיה לא פחות ממצוין. אם מדובר באתר של מעבדה בפקולטה לביולוגיה, למשל, לא ייגרם שום נזק אם האתר לא ייראה טוב או יהיה נוח לשימוש. כאשר מדובר על אתר עם מטרות עסקיות – לא כדאי לפספס.

כאשר בונים אתר עם חברה, מקבלים עיצוב מותאם אישית ומקצועי. קשה מאוד למרבית האנשים להתחרות בעיצוב מבית היוצר המקצועי של סטודיו לבנייה ולעיצוב של אתרים.

היבטים טכניים

יש כמה היבטים טכניים שיכולים לפגום באתר שנבנה בפלטפורמה חינמית. ראשית, נושא הדומיין. אתר חינמי בדרך כלל לא יאפשר לחבר אליו דומיין פרטי. בדרך כלל, הכתובת של האתר תהיה חלק מהדומיין של הפלטפורמה. פלטפורמות רבות מאפשרות חיבור דומיין בתשלום, אך ברגע שמתחילים לשלם על אפשרויות נוספות – כבר לא מדובר בשירות חינמי.

גם נושא תעודת האבטחה לא מתאפשר בפלטפורמות חינמיות. כל אתר שמתבצעת בו מכירה צריך תעודת אבטחה (תעודת SSL – HTTPS). אך כיום נהוג להוסיף גם לאתרים תדמיתיים תעודת אבטחה, מאחר ויש לכך כמה יתרונות עבור האתר – כולל מבחינת קידום האתרים האורגני בגוגל. פלטפורמות חינמיות אינן מאפשרות הוספת אבטחה כזו לאתר, ואם כן – מדובר, שוב, באפשרות שנקנית בתשלום נוסף.

גם מבחינת ניהול האתר בהמשך, לבנייה עצמאית יש כמה חסרונות. ראשית, אין למי לפנות עם שאלות מהותיות הקשורות לניהול האתר. בנוסף, כל הרחבה של השירותים באתר היא בלתי אפשרית וקשה מאוד גם לחבר את הממשק של האתר עם ממשקים אחרים, במקרה הצורך.

אין תחליף לניסיון

חברות של בניית אתרים מציעות ידע וניסיון. שני דברים חשובים מאוד בעולם העסקי ובעולם השיווק הדיגיטלי בפרט. אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי לכל דבר. כפי שלא היה מומלץ לבנות לבד קמפיין פרסומי לרדיו או לטלוויזיה, כך לא מומלץ לבנות לבד אתר אינטרנט שיווקי. הדבר מצריך ידע נרחב בעולמות העיצוב, ממשק המשתמש, חווית המשתמש וגם הבנה טכנית של תהליכים מסוימים.

בעוד שבנייה עצמאית של אתר יכולה להישמע קורצת מבחינת החיסכון הכספי שהיא מציעה, היא עלולה להיות יקרה מאוד במובנים אחרים. אם האתר שבונים לבד לא מצליח למשוך לקוחות ולהתקדם במנועי החיפוש, אין הרבה משמעות וערך לקיום שלו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה