למה חשוב לבצע בדיקת קונסטרוקציה?

למה חשוב לבצע בדיקת קונסטרוקציה?

הנדסת קונסטרוקציה הוא תחום הכולל תכנון, בנייה והרחבה של מבנים מסוגים שונים, ומהווה חלק מרכזי ובסיסי בכל פרויקט של בנייה או שיפוץ באשר הוא. ההליכים המקדימים בכל פרויקט בנייה הם קריטיים ביותר להבטחת מבנה תקין ושמירה על רמת בטיחות משביעת רצון, והדבר רלבנטי הן לבנייה של בית קטן וצנוע והן לבנייה של בניין רב קומות. על מנת שנוכל לישון בשקט ולדעת כי מבנה זה אכן צפוי לעמוד בעומסים המופעלים עליו, קונסטרוקטורים הם מהנדסים המבטיחים כי הכל מתנהל על פי החוקים והתקנות של הגופים המפקחים למיניהם אשר עבודה על פיהם תבטיח מבנה יציב ובטיחותי.

מהן בדיקות קונסטרוקציה ומתי הן נדרשות?

במסגרת עולם הבנייה והתחום של הנדסת קונסטרוקציה ניתן למצוא את אחת הבדיקות הבסיסיות והנפוצות ביותר – בדיקת קונסטרוקציה. בדיקה זו בוחנת את החוזק של מבנה מסוים במטרה לגלות ולהעריך ליקויים וסכנות צפויות, ומאפשרת להעריך במדויק האם אותו בניין צפוי לעמוד בעומסים שעתידים להיות מופעלים עליו, והאם הוא צפוי לעמוד בשינויים שונים שאנו מעוניינים להעבירו. לכן, בדיקת קונסטרוקציה היא בדיקה שחייבים לעשות לפני שעורכים שיפוץ במבנה קיים, הרחבה והוספה של חדרים או קומות ובמקרים בהם מתגלים ליקויי בנייה.

אילו ליקויי בנייה מצריכים בדיקת קונסטרוקציה?

במגוון מצבים נפוצים שונים המתגלים בבניינים, בתים ומבנים בני כמה שנים ומעלה, נדרשת בדיקת קונסטרוקציה על מנת להכריע האם קיימת כאן סכנה בטיחותית של ממש והאם השלמות המבנית עצמה עומדת בסכנה, ובמידה והמצב אינו בטיחותי – כיצד יש לפעול על מנת לתקנו.

במקרים של חשד לבעיות עמוקות במבנה דוגמת סדקים המופיעים במקומות רבים ושונים בקירות המבנה (וספציפית סדקים ארוכים המשתרעים לאורך קירות שלמים), שקיעה של הריצוף וכל סימן אחר המרמז על בעיה במבנה עצמו – בדיקת קונסטרוקציה היא הבדיקה הנדרשת.

גם כאשר מעוניינים לבצע פרויקט זה או אחר במבנה קיים – הרחבת המבנה, הוספה של חדרים, בניית קומה שנייה, התקנה של מערכות שונות על גג המבנה (דוגמת מערכת אנרגיה סולארית, הוספה של דודי שמש כבדים וכד'), בדיקת קונסטרוקציה נדרשת על מנת לוודא כי המבנה אכן צפוי לעמוד בעומסים שהפרויקט החדש ייצור. כך גם במקרה בו מעוניינים לשבור קירות על מנת לבצע שיפוץ, לפתוח פתח בתקרה לצורך זה או אחר וכל פרויקט מסוג זה –חובה לבצע בדיקות מקצועיות מקדימות על מנת להבטיח את בטיחות הנוכחים – הן העובדים והן האנשים השוהים באותו מבנה. גם כאשר מדובר בתכנון של קונסטרוקציה אשר אינה חלק מהמבנה, אלא "מתלבשת" עליו (דוגמת פרגולת מתכת כבדה, קומת גלריה, סגירה של חללים שונים בבית וכו') – נדרשת בדיקת קונסטרוקציה מקצועית.

בנוסף, בדיקות קונסטרוקציה מתמשכות מלוות פרויקטים של בנייה ושיפוץ לאורך זמן העבודה כולו. זאת על מנת להבטיח שהתהליך מתנהל כהלכה וכי לא מתגלים עומסים בלתי מתוכננים וגדולים מדי על המבנה לאורך תקופת העבודה.

מי מוסמך לבצע בדיקת קונסטרוקציה?

עבור כל מי שמעוניין להוציא לפועל פרויקט מהסוגים שהוזכרו למעלה (בניית מבנה חדש, שיפוץ או הרחבה של מבנה קיים, תיקון של בעיות במבנה וכו') – כאשר אתם מתחילים לחפש אחר קונסטרוקטור מומלץ בתל אביב או בכל אזור אחר בארץ, חשוב להבין כי לא כל מהנדס ולא כל חברה מעולם הבניין מוסמכים להעביר בדיקה זו. מכיוון שמדובר באחת הבדיקות הבטיחותיות החשובות והמרכזיות ביותר בעולם הבנייה, יש להקפיד על כך שמי שמבצע את הסדיקה עבורכם יהיה איש מקצוע המתמחה ספציפית בבדיקות אלו, או חברת מהנדסים המתמחה בתחום הקונסטרוקציה. חברות אלו מעניקות לרוב מגוון של שירותים בתחום זה, כאשר בדיקת קונסטרוקציה היא רק חלק אחד (גם אם מרכזי ומהותי) בתחום.

חשוב לשים דגש על רמת המקצועיות והניסיון של אנשי המקצוע אותם אתם שוכרים לשם ביצוע בדיקת קונסטרוקציה. קונסטרוקטור מומלץ בתל אביב, ירושלים, חיפה או כל אזור אחר בארץ (או חברת קונסטרוקציה) אמורים להתאפיין בניסיון רב בתחום ובשנות וותק רבות. רק חברה המתמחה בתחום זה וכבר ליוותה אינספור פרויקטים מסוגים שונים יכולה להעניק לכם את השקט הנפשי לדעת שהפרויקט אותו אתם מתכננים צפוי לעבור בשלום, להתנהל על מי מנוחות ולשמור על הבטיחות האישית של כולם.

תמונה: pixabay
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה