לבלות בפארקים ובגנים

לבלות בפארקים ובגנים

בימי הקיץ והחופש הגדול מהווים הפארקים והגנים הציבוריים בחדרה אלטרנטיבה מהנה לבילוי פנאי משפחתי

בימי הקיץ והחופש הגדול עולה הביקוש לבילוי בפארקים ובאתרי הטבע שבהם משופעת חדרה. ברחבי העיר ממוקמים פינות נוי ופארקים מטופחים, רובם חדשים יחסית, שבהם יכולים התלמידים המצויים בחופשה לבלות זמן איכות, ביחד עם חבריהם או כבילוי של כל המשפחה.

מדרך הטבע מכירים התושבים בעיקר את הפארק הסמוך ביותר לביתם. החופש הגדול והצורך לגוון את אפשרויות הבילוי מהווים הזדמנות פז להכיר את מגוון הפארקים הציבוריים הפרוסים ברחבי העיר, ואת מאפייניו של כל פארק.

פארק נחל חדרה הוותיק שבהם, אשר רק בשנים האחרונות הפך לפנינת פנאי אמתית, הוא פארק נחל חדרה. הפארק משתרע על כ-500 דונם לאורך שתי הגדות בין הים וכביש מספר 2. לאורך הגדה הדרומית עובר שביל ישראל וממשיך לגבעת אולגה, ליער חדרה ולנחל אלכסנדר.

הפארק הוא ריאה ירוקה ברמה אזורית שעתידה להמשיך ולהתפתח ולהוות חלק מרצף שטחים פתוחים עירוניים בסמיכות לשכונות מגורים ואזור מלונאות ונופש. הנחל עצמו הינו נכס טבעי חשוב המשולב בפארק, עם שכיות חמדה טבעיות רבות ובתי גידול חשובים לשימור הטבע והסביבה.

את גדות הנחל מחבר גשר המשמש הן הולכי רגל והן רוכבי אופניים, ומהווה אטרקציה נופית ותיירותית לבאי הפארק. אורכו של הגשר כ-87 מטרים, בגובה כ-15 מטרים מעל המים, משקלו 52 טון, עלותו כ-5 מיליון שקלים, והוא תוכנן כך שישתלב סביבתית בפארק נחל חדרה, כולל תאורה לילית מיוחדת וממוחשבת.

הפארק נגיש לאוכלוסייה עם מוגבלות, כולל חנייה מרווחת, מדשאות ומתקני משחקים. בנוסף קיימת נקודת תצפית המאפשרת צפייה בלהקות הכרישים הנמשכות לשפך הנהר.

ברחבי הפארק מתקני משחקים ייחודיים, כולל התאמה לנגישות, המשלבים מוטיבים של אנרגיה חלופית אקולוגית ומוטיבים המתאימים למאפייניו של הפארק, למשל נחל וטבע. כמו כן משולבים צבעי ים וחוף, אף הם בין מאפייני פארק נחל חדרה.

בנוסף, במהלך השנה ובחופשות חגים מתקיימים בפארק מופעי תרבות, פסטיבלים ופעילויות לכל המשפחה, המושכים משפחות ומטיילים מכל רחבי הארץ.

אקו פארק פארק נוסף שמושך מבקרים מכל העיר והאזור הוא אקו פארק, הפארק המרכזי בשכונת הפארק, המשתרע על פני כ-70 דונם. בתוך הפארק אגם אקולוגי על שטח של כ-5 דונם עם צמחייה וסוגי דגים אשר תפקידם, מעבר לנוי, לסנן את המים במקום משאבות חיצוניות.

ברחבי הפארק הצללות (פרגולות) דקורטיביות עם פינות ישיבה למנוחה, וכן שבילים להליכה וריצה.

הפארק מואר באמצעות תאורת לד יעילה וחסכונית, ובנוסף רחבה ייחודית עם מבנה תצפית המשקיף על הפארק ובתחתיתו מקומות ישיבה "מוטמעים" בתוך המדשאה ליצירת מיניאמפי המשמש להופעות קטנות וכדומה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה