כל מה שצריך לדעת בתכנון ועיצוב גני ילדים

כל מה שצריך לדעת בתכנון ועיצוב גני ילדים

תכנון ועיצוב גני ילדים הוא פרויקט גדול אשר כולל בתוכו הרבה נושאים וכל אחד מהם אמור להתבצע באופן המיטבי, כיוון שמדובר בילדים פעוטים ובתינוקות שנמצאים בגן לאורך שעות רבות בכל יום.

בחירה של המעטפת

קו החשיבה הראשוני הוא פתיחה של גן בסביבת מגורים שיש לה אוכלוסייה צעירה, כדי שיהיה נוח למשפחות הצעירות להגיע בכל יום לגן הילדים. בעת ביצוע התכנון האדריכלי המגמה היא ליצור שתי כניסות לגן, האחת היא הכניסה הראשית והשנייה היא מעבר מהחצר האחורית אל המטבח כדי ליצור נוחות מקסימלית עבור העובדים ועבור הספקים.

סביב כל מבנה הגן תוקם גדר בגובה של שני מטר ויותקן שער בטיחותי וזאת כדי ליצור הגנה מקסימלית עבור ילדי הגן.

הנראות של פנים הגן

בהתאם לייעוד של הגן קובעים מה יהיה גודלו של השטח הבנוי, אם תהיה בו תינוקייה אחת או יותר מכך ואם יהיו בו חדרי גן לילדים פעוטים וכמה. על פי כמות הילדים בתקן ייקבע גודלו של כל חדר. יהיה זה חדר מרובע שיש ממנו יציאה לחדר שירותים עבור הילדים שיכיל כמות של אסלות. אם מדובר בתינוקייה, יהיה בה די מקום לשידות החתלה ולארון שיהיו בו תאים עבור בגדי הילדים לצורך החלפה בהתאם לנחיצות.

כל חדר יהיה מספיק גדול כדי שאפשר יהיה לשחק בו. הוא יכלול שולחנות וכיסאות נוחים וצבעוניים, ארונות למשחקים, הרבה מאד מדפים ופרסומים צבעוניים על פי החגים או על פי תחומי הלמידה בגן.

החצר של הגן

הילדים אוהבים מאד לשחק בתוך הגן, אך אין כמו לצאת מהגן בשעות מסוימות ולשחק באופן חופשי במתקנים שקיימים בחצר. הפריטים הבסיסיים הם מתקנים על פי תקן 1498 אשר מותאמים לשמירה על בטיחותם של הילדים.

מתקני חצר לילדים הם מגלשות קצרות ואלכסוניות, נדנדות בטיחותיות, הרבה עגלות, מריצות וכלי תחבורה קטנים, סולמות וביתנים קטנים.

גודלה של החצר הוא די גדול וזאת כדי לאפשר לכל הילדים ליהנות מהמתקנים ללא צפיפות. כל אחד בתורו עולה על הסולם, מגיע למגלשה ולאחר מכן עולה שוב, או עובר למתקן אחר.

פינות משחק בחצר

בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בהרכב המשחקים בחצר הגן. הילדים נהנים מפינות משחק אשר מעניקות להם כישורי חיים, כדי שהם יבינו טוב יותר את מה שקורה סביבם. יש רבדים שאף על פי שמדובר בילדים קטנים, אפשר ללמד אותם כדי שיבינו את ההתנהלות.

כך הם נהנים לשחק באופציות של רכישת מוצרים בחנות הדומה לסופרמרקט, משחק עם בובות המזכירות את התינוק החדש שהצטרף למשפחה. כמו כן ערוגות של גינה, תיאטרון עבור ילדי הגן, לוח פרספקס לציורים, חנות מתנות ועוד. אין ספק שהפינות הללו מעשירות באופן ניכר את הידע של הילדים.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה