כל מה שחשוב לדעת על מתקני מים

כל מה שחשוב לדעת על מתקני מים

כולנו מודעים היטב לחשיבותה של שתייה בכמות מספקת – בימי הקיץ הלוהטים וגם בשאר עונות השנה. המים חיוניים לתפקוד מיטבי של מערכות גוף רבות, שומרים על העור שלנו, מאטים תהליכי הזדקנות ואפילו מסייעים לשמירה על משקל תקין. ההמלצה המקובלת היא לשתות 10-12 כוסות מים ביום (בהתאם למשקל הגוף ולפרמטרים נוספים), וכדי לעזור לכל בני הבית או לכל העובדים במשרד ליישם את העצה החשובה, פותחו מתקני מים שונים.

מיני בר לעסק

מתקני מים למשרדים נחלקים ל-2 סוגים: אלה המוצבים על משטח כלשהו ואלה הרצפתיים. הבחירה ביניהם היא בהתאם לממדי המטבחון בכל מקום ובאופן כללי לפי השטח הפנוי שניתן להקדיש למטרה חשובה זו.

פרמטר חשוב אחר בבחירה הוא שיטת סינון המים. בר מים שלא מבטיח סינון אפקטיבי במיוחד, מכל החומרים שעלולים להיות מזיקים, יהפוך עד מהרה למתקן שתקוע במשרד ותופס מקום יקר אבל לא ממלא את הייעוד שלו – בגלל טעמי לוואי של המים ובגלל החשש של העובדים לבריאותם. דגש חשוב נוסף הוא התחזוקה של כל מתקן מים, ואיתה כמובן השירות שתקבלו מהחברה שתתקין אצלכם את הבר.

מיני בר ביתי

אם בבתי העסק הבחירה של מתקני מים מתבצעת בעיקר על סמך שיקולים פרקטיים, כשמדובר על מיני בר ביתי נכנסים לתמונה גם ההיבטים האסתטיים.

המיני בר הביתי מוצב מן הסתם במטבח, מרחב שבעיצוב שלו מושקעת תשומת לב רבה מאוד בשנים האחרונות. מתקן מים שלא משתלב היטב עם שאר האלמנטים ולא יוצר איתם הרמוניה נעימה יתבלט מיד לעין, ולא במובן החיובי של הבולטות. הצבעים המקובלים למתקני המים הם כסוף, גוונים שונים של אפור, לבן ושחור ויש גם ברי מים אדומים שמתאימים למשל למטבח בעיצוב מודרני.

בדרך כלל המיני בר הביתי יספק גם מים חמים וגם מים קרים, בדומה למתקני המים במשרדים, אם כי אפשר "להסתפק" גם במתקן שמעניק לבני הבית "רק" מים קרים. בבתים שיש בהם ילדים קטנים זוהי אופציה שמונעת סיכון מיותר, ואם בכל זאת נבחר בר מים שמספק גם מים רותחים, חשוב לוודא שיש לו מנגנוני ביטחון מתאימים שיספקו הגנה לילדים קטנים.

מתקני מים למגזר הדתי

למגזר הדתי צרכים ספציפיים משלו, כשבנוסף לרצון לספק לכל בני הבית מים קרים ואולי גם חמים, ישנה המחויבות לשמירת השבת.

על בסיס טכנולוגיות מתקדמות נמצא פתרון גם לצורך הנ"ל, וכיום ישנו מגוון רחב של דגמי בר מים לשבת. מוצרים אלה מתוכננים כך שיוכלו לספק את כמות המים הרצויה לאורך כל השבת, וכשמחפשים אופציה כזו חשוב לוודא שיש לה גם הכשר בהקשר של שמירת השבת וגם תו תקן שמבטיח פעילות בטיחותית ותקינה לאורך כל ימות השבוע. בדרך כלל נדרשת העברת מכשיר זה למצב שבת, כולל העברת זרימת המים במסלול עוקף סננים מכניסתה של השבת ועד צאתה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה