כל התשובות לשאלות – איך עובדים להב היהלום ומקדחת היהלום?

כל התשובות לשאלות – איך עובדים להב היהלום ומקדחת היהלום?

חיתוך בטון הוא מיומנות מיוחדת שדורשת כלים מיוחדים. המרכיב העיקרי של המיומנות הזו הוא סוג להב המסור וסוג המקדחה שמשתמשים בהם לביצוע העבודה. להב היהלום ומקדחת היהלום הם הכלים הנפוצים ביותר כיום לצורך ניסור וחיתוך בטון. אבל, מהם למעשה להב היהלום או מקדחת היהלום, איך הם עובדים ?

מהם להב היהלום או מקדחת היהלום?

להב יהלום הוא להב שהקצה שלו מצופה יהלומים. שבבי יהלומים תעשייתיים מחוברים לקצה של להב המתכת באמצעות תהליך הדבק מיוחד. באופן כזה, גבישי היהלומים הקשים במיוחד הם אלה שבאים במגע עם הבטון בזמן הניסור והחיתוך.  בתור החומר הקשה ביותר בטבע, יהלומים הם החומר הטוב ביותר לשימוש כאשר רוצים לחתוך ולנסר בחומר קשה במיוחד, כמו בטון או אפילו בטון מזויין.

איך עובדים להבי יהלום או מקדחות יהלום?

למרות שבשפה המקצועית אומרים חיתוך וניסור בטון, התהליך הוא למעשה תהליך של שחיקה שבו היהלומים שבקצה הלהב או המקדחה למעשה שוחקים את משטח הבטון. כאשר גבישי היהלומים הקשים במיוחד מתחככים במהירות גבוהה בבטון, נוצרים חיתוכים מדויקים באמצעות שחיקת הבטון לאורך החתך.

כאשר גבישי היהלומים נשחקים ומתחילים להיות חלקים, אותם יהלומים בשכבה הראשונה מתקלפים וחושפים שכבה חדשה של שבבי יהלומים גסים. כך מתאפשר ללהב או למקדחה להמשיך לעבוד ללא הפסקה ולהגיע לביצועים הטובים ביותר.

מה כרוך בבחירת להב היהלום או מקדחת היהלום?

הבחירה בלהב היהלום או במקדחת היהלום המתאימים היא חשובה אם רוצים לקבל את התוצאות הטובות ביותר בזמן המהיר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר. להבי היהלום ומקדחות היהלום שונים זה מזה בקשיות של חומר הדבק והגודל של גבישי היהלום. לכן, צריך מומחיות כדי לבחור את הלהב או המקדחה הטובים ביותר לעבודה.

מדוע נעשה שימוש במים עם להבי יהלום ומקדחות יהלום?

ניסור בחומר קשה כמו בטון מייצר חום והרבה אבק בטון רעיל. השימוש במים מקרר את הלהב ושומר על העמידות שלו. בנוסף, המים מרטיבים את האבק שנוצר על פני השטח של הבטון ובכך מפחיתים את הכמות המתפזרת באוויר ומאפשרים ניקיון קל יותר של האבק בסוף העבודה.

חיתוך וניסור של בטון דורש מומחיות מקצועית ולכן מומלץ להיעזר במומחים שיש להם את הידע והניסיון בשימוש בלהבי יהלום ומקדחות יהלום לחיתוך וניסור בטון בצורה הטובה, המהירה והבטוחה ביותר.

המאמר נכתב באדיבות המומחים של יהלומי ניסור וקידוח בטון.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה