כל החידושים האחרונים ברפואת שיניים

כל החידושים האחרונים ברפואת שיניים

טיפול אצל רופא השיניים נחשב במשך עשרות שנים לחוויה מאוד לא נעימה שכללה ישיבה מתחת לאלומת אור בהירה ופלישה לתוך הפה שלנו עם מגוון כלים מאיימים. למרות שבריאות השיניים חשובה מאוד לבריאות הכללית, ותורמת רבות לחיוך הנחמד שלנו, לא מעט אנשים מתחמקים מטיפולי שיניים, כדי להימנע מאי הנעימות.

למרבה המזל, רופא שיניים בן זממנו כבר לא מתקשר אוטומטית לכאבים ולחוסר נוחות. ההתקדמות הטכנולוגית החדשה בדמות רפואת שיניים דיגיטלית, הופכת כל ביקור במרפאת שיניים, להרבה יותר קלילה, נינוחה ואמינה.

עולם רפואת השיניים צומח במהירות בזכות ההתפתחויות הללו, והוא נראה היום שונה מאוד מכפי שהיה נראה בעבר. במיוחד, ההתמקדות בטיפולי מניעה התורמים להפחתת העששת, החורים בשיניים, ומחלות החניכיים.

בדומה לחדשנות בתחומי הבריאות האחרים, לטכנולוגיות החדשות תהיה השפעה עצומה:

  • על האופן שבו רופאי השיניים יטפלו בנו
  • על הדרך שבה נדאג לבריאות הפה שלנו בבית

החידושים המובילים ברפואת השיניים בשנים האחרונות

  1. מברשת שיניים חכמה

בית חכם מלא במכשירים חכמים, כבר מזמן לא נחשב ל׳חדשות׳. ההייטק כבר נמצא במכשירי המטבח, ובמכשירים אחרים בחדרי השינה ובסלון שלנו. אז למה לא בחדרי האמבטיה?

הרעיון שנצחצח שיניים במברשת עם חיישנים שיפקחו על הרגלי הצחצוח שלנו, עשוי להיראות ממש מוזר. אבל, מברשת שיניים חשמלית חכמה יכולה לוודא שאנחנו מצחצחים שיניים בצורה הנכונה, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

מברשת כזו יכולה להיות אפשרות נהדרת לילדים שיוכלו ללמוד לצחצח בקלות ובנעימות. מברשות חכמות יוכלו להציע לילדים משחקים ותמריצים שיישלפו מתוך יישומים המקושרים לניקוי שיניים נכון.

  1. תותבות דיגיטליות

עברו חלפו להם הימים בהם הותקנו תותבות בדרכים הישנות. אם בעבר נדרשנו להגיע לפגישות רבות עם רופא השיניים כדי להצליח לקבל תותבות מותאמות לשיניים, היום נוכל לקבל תותבות או כתר בפגישה אחת בלבד.

הטכנולוגיה הדיגיטלית מציעה לנו טיפולי שיניים (כולל השתלות שיניים), המבוססים על השיטות העדכניות ביותר. מדובר במערכת דיגיטלית שיכולה לתכנן ולייצר תותבות מותאמות בדיוק רב ובזמן קצר מאוד.

טכנולוגיה זו משתמשת במכשירים משוכללים כגון:

  • צילומי שיניים דיגיטליים המאפשרים לרופא לקבל תמונה מדויקת של הפה של המטופל, על מסך המחשב, באופן מידי.
  • תוכנות המאפשרות לרופא לתכנן ולייצר את התותבות והכתרים בעזרת תוכנות מחשב (CAD / CAM).

הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת לרופא השיניים לייצר שיניים תותבות או כתר ביום אחד במספר צעדים מועט.

  1. מצלמה תוך-אורלית (Intra Oral)

אחת התלונות הנפוצות בקרב מטופלים במרפאות שיניים היא הדרישה לשבת בכיסא המטופלים כשהפה פעור לרווחה באופן לא נוח והרופא מחדיר מראה קטנה בפה כדי להגיע לאבחון הנכון של מצבכם.

הטכנולוגיה החדשה המשתמשת במצלמה תוך אוראלית, אי הנוחות הזו הופכת לנחלת העבר. המצלמה המשוכללת מאפשרת לרופא השיניים לצלם כל פינה בפיו של המטופל.

רופא השיניים יוכל להתבונן ולבחון את התמונה שהמצלמה מציגה על גבי המסך, מחוץ לפיו של המטופל וללא כל אי הנוחות הידועה.

  1. רפואת שיניים מרחוק – Teledentistry

אנשים רבים מתקשים לבקר אצל רופא השיניים, מסיבות אישיות שונות. דמיינו כמה הביקור במרפאה יכול להיות קשה לאנשים עם מוגבלות, קשישים או אנשים עם צרכים מיוחדים.

זהו המקום שבו רפואת שיניים מרחוק  יכולה להועיל.

היכולת להציע שירותי שיניים מסוימים דרך האינטרנט יכולה לספק שירותים חיוניים לאנשים שאין להם גישה קבועה או קלה לרופא השיניים.

סוג זה של טכנולוגיה:

  • מאפשר שיחת ייעוץ בין רופא השיניים למטופל באמצעות תוכנת צ׳ט וידאו.
  • מאפשר לרופא שיניים בפריפריה להתייעץ עם מומחה במרכז הארץ.
  • מאפשר לאנשים שגרים באזורים מרוחקים ממרפאות שיניים, לקבל עזרה.
  1. מציאות רבודה (Augmented reality)

טכנולוגיית המציאות הרבודה התפרסמה בזכות יישומי המשחקים הפופולריים. סוג זה של טכנולוגיה הולך לשנות את העולם שאנחנו מכירים היום, כמעט בכול תחום.

  • למציאות הרבודה יש פוטנציאל עצום במקצועות הקשורים לרפואת שיניים, כולל פיתוח שיעורי למידה שישמשו את הפרופסורים והסטודנטים במוסדות החינוך השונים.
  • המציאות הרבודה היא שימושית במיוחד כדי להציג ולהמחיש לסטודנטים נהלים הקשורים למודלים דנטליים, ולאפשר לסטודנטים להתאמן בנהלים אלה.

רשימה זו היא רק קצה הקרחון של טכנולוגיית השיניים הממשיכה להתפתח כל העת ומשנה את האופן שבו פועל עולם רפואת השיניים ואת הדרך שבה אנחנו מתייחסים לבריאות הפה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה