כך תשמרו על חיי מצבר הרכב לאורך זמן

כך תשמרו על חיי מצבר הרכב לאורך זמן

אמרו לכם שהפעלת מערכת המולטימדיה ללא הנעת הרכב גומרת את המצבר? אמרו לכם נכון. סיפרו לכם שאם תשאירו את האורות של הרכב דולקים כל הלילה, זה יוביל לאותה תוצאה? אמת. בואו נדבר על תחזוקת מצברים. ככה תאריכו את חיי המצבר שלכם.

כל עוד פלוני שואף לשמור על חיי המצבר שלו לאורך זמן, פלוני צריך לדעת מה עשוי לגרום לאותו מצבר להתרוקן. מצבר הוא סוללת הרכב, מה שלמעשה גורם לרכב להניע (בין שאר החלקים). לא פעם, אנשים מתעוררים בבוקר ומתכוננים לצאת לעבודתם, בעוד שהרכב מסרב להניע כתוצאה ממצבר שהתרוקן. רגע לפני שנדבר על הגורמים שיכולים לרוקן מצבר, בואו לרגע נדבר על המצבר עצמו. האם ישנם חלקים במצבר, שיש צורך לתחזק אותם?

מה יכול להוביל לריקון המצבר ברכב?

אולי לא ידעתם, אבל כמעט בכל מצבר יש גם מים מזוקקים, במיוחד במצברים הישנים יותר. את ה-"מכלים" של המים המזוקקים אפשר לזהות בקלות. זה לא ממש מכל, זה יותר כמו פקקים קטנים שניתן לסובב ולפתוח בקלות. לרוב, על אותם פקקים שמכסים את המים המזוקקים ישנו סימון של פלוס חרוט.

ה-+ הוא חרוט מכיוון שיש צורך להבריג אותו החוצה. ברגע שאתם מסובבים את הפקקים האלו ופותחים אותם, אתם אמורים לגלות לנגד עיניכם קפסולות קטנות שמכילות בתוכן מים מזוקקים. שימו לב, אם הקפסולות האלו ריקות ממים, הרכב לרוב לא יניע.

מה אני אמור לגלות מתחם לאותם פקקים במצבר?

אם סובבתם את הפקקים וגיליתם קפסולות ריקות ממים מזוקקים, תצטרכו למלא את אותן קפסולות. אבל חשוב לזכור, לא ממלאים את הקפסולות האלו במים מהברז. ממש לא. אך ורק מים מזוקקים שניתן לרכוש בכל חנות חלפים לרכב.

כמו כן, חשוב לזכור כי השארת האורות דולקים ברכב גם כן יגרמו לריקון המצבר. ככה גם רלוונטי לגבי מערכת המולטימדיה והרדיו. עוד כדאי לדעת, קורוזיה באזור של המצבר גם כן יכולה להוביל לריקונו המהיר. מכירים את אותם כבלים שמתחברים למצבר? המינוס והפלוס? ובכן, אם אותם כבלים התמלאו בקורוזיה, הכבלים לא יצליחו להוליך חשמל עבור התנעת הרכב.

מה אם גיליתי קורוזיה סביב הכבלים של המצבר?

אם גיליתם קורוזיה סביב הכבלים שמתחברים למצבר הרכב, ההמלצה היא קודם כל לנתק את הכבלים האלו מהמצבר. הפירוק של הכבלים האלו הוא מאוד קל, אלו סה"כ 2 כבלים עם קליפס אשר נצמדים למצבר. אם אתם לא בטוחים כיצד לפרק את הכבלים האלו, תסתייעו באנשי מקצוע.

אם אתם כן יודעים כיצד לפרק את הכבלים, יהיה לכם הרבה יותר קל לנקות אותם מהקורוזיה שהצטברה עליהם. וטיפ אחרון מאיתנו, כדאי לדעת שישנן חברות ישראליות אשר מספקות את השירות של מצברים עד הבית. תוכלו לקרוא לאיש מקצוע שינקה מצבר מקורוזיה, יחליף מצבר חדש וכל מה שתצטרכו.

צילום: canva pro

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה