כיצד ניתן לאתר נזילת מים בבית?

כיצד ניתן לאתר נזילת מים בבית?

נזילה בצנרת המים או הביוב מהווה מטרד ומפגע תברואתי, הנזילה עלולה להחריף ולגרום להצפות קשות, לנזקי רכוש, להרס תשתיות ולחשבון מים מנופח. לכן, כאשר מגלים סימני רטיבות, נזילה קטנה או שחשבון המים מנופח, חשוב להזמין מיד אינסטלטור מקצועי לאיתור הנזילה בשיטות חדשניות ומתקדמות, ללא חפירות מיותרות בכל הבית וללא הפיכה הדירה לאתר בנייה.

סימנים העשויים להעיד על נזילת מים בבית

אם אתם חוששים כי קיימת נזילה בבית, כדאי לכם לחפש את הסימנים הבאים המעידים לרוב על נזילת מים:

  • כתמי רטיבות ועובש
  • קילופי צבע ונפיחות בקירות
  • חשבון מים חריג
  • ריח של טחב
  • ירידה בלחץ המים בברזים ובמקלחות
  • מים בגוון עכור ובטעם חלודה

מיקום אפשרי של הנזילה

בכל בית יש מערכת צינורות להולכת מים חמים וקרים, וצנרת להולכת השפכים (ביוב) לקווי הביוב הראשיים. בנוסף, ישנם מרזבים ולעיתים גם צנרת של מערכת ההסקה או חימום תת רצפתי. נזילה עלולה להתרחש כתוצאה מצנרת ישנה ו/או חלודה, סתימות בצנרת, סדקים, חדירת מי גשמים, ליקויי בנייה והלחמות צנרת לא מקצועיות, בלאי טבעי של הצנרת, גומיות יבשות בנקודות החיבור, בעיית שיפועים ועוד.

איתור נזילה ללא הרס וחפירות מיותרות

עולם האינסטלציה הולך ומתקדם במהירות, חלפו הימים בהם השרברבים נאלצו לחפור ולקדוח בקירות, לפרק אריחי חיפוי וריצוף ולחפור בכל הגינה – כדי לאתר את מיקום הנזילה. כיום, ישנם אמצעים טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים המאפשרים לאינסטלטור מקצועי לאתר את נזילת המים בבית תוך דקות סופות וללא הפיכת הנכס לאתר בנייה.

אינסטלטור מקצועי יכול לאתר את הנזילה בשיטות מתקדמות וללא הרס, השיטה המומלצת ביותר היא איתור נזילות במצלמה טרמית. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לאתר את מיקום הנזילה בדיוק רב, ללא חפירות וקידוחים, גם אם הנזילה סמויה מהעין. זהו פתרון מקצועי המאפשר ללקוח להימנע מהפיכת ביתו לאתר בנייה, זהו גם פתרון מומלץ בגלל חיסכון בעלויות.

יש שיטות מתקדמות נוספות לאיתור נזילות, למשל באמצעות החדרת סיב אופטי כדי לצלם את הצנרת מבפנים ולאתר את מיקום הנזילה, או באמצעות מערכת אקוסטית המיועדת לאיתור נזילות מים מתחת לקרקע.

בדיקה עצמית לגילוי נזילת מים בבית

אם אתם חוששים כי קיימת נזילה בצנרת המים בדירה כדאי לכם לסגור את כל צרכני המים בבית, כולל ברזים במטבח ובמקלחת, ניאגרות, ברז מים בגינה וכדומה. לאחר סגירה של כל צרכני המים בבית כדאי לסגור את ברז המים הראשי לחמש דקות לפחות, לפתוח אותו מחדש ולבדוק האם הפרפר ממשיך לזוז למרות סגירת הברזים.

כמו כן, כדאי לרשום את המונה לפני שהולכים לישון ולבדוק בבוקר האם המונה זז ולמעשה כמה מים איבדתם בגלל הנזילה.

בנוסף, אם אתם מגלים כתמי רטיבות ועובש על התקרה או קירות הבית, יתכן וקיימת נזילה בצנרת המים. עם זאת, כתמי הרטיבות עשויים להתפתח גם כתוצאה מנזילה אצל אחד השכנים או בגלל ליקויי בנייה וכשלי איטום בגג, בקירות החיצוניים או עקב סתימה במרזבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה