יתרונות הדיור המוגן

יתרונות הדיור המוגן

בגיל השלישי קשישים רבים מתלבטים לגבי השאלה האם להמשיך להתגורר בבתים שלהם, או לעבור לבית אבות או מסגרת מוסדית אחרת המותאמת לקשישים בגיל השלישי. ההתלבטות בסוגיה זו נובעת משיקולים מגוונים, כגון הקושי לתפקד במטלות היומיומיות, בגלל בעיית הליכה או בעיה תפקודית אחרת, המונעת מהקשיש להמשיך לגור בביתו. סיבות אחרות לרצון של קשיש לעבור למסגרת מסודרת לקשישים, ולא להמשיך לגור בביתו, היא הבדידות. קשישים רבים בגיל השלישי, מרגישים בודדים בבית הפרטי שלהם, בו הם נמצאים רוב שעות היממה, ולכן הם יחפשו מסגרת חלופית כדי להעשיר את זמן הפנאי שלהם ולהיות פחות עצובים ובודדים. היבטים אלו הם נפוצים בגיל השלישי, ולכן חיפוש המענה למסגרת מסודרת לצורך מגורים, בגיל השלישי, היא הולכת וגדלה עם השנים. צורך זה הוא טבעי ביל מבוגר עבור קשישים רבים.

דיור מוגן בישראל מהווה את אחת האופציות לקשישים אשר מחפשים מענה למגורים עבורם במסגרת מאורגנת עבורם שתספק להם את המענה לכל הצרכים היומיומיים שלהם. היתרונות של דיור מוגן בישראל הם רבים ומגוונים, ומעניקים הזדמנות לקשישים ליהנות משגרה יומיומית איכותית עבורם. דיור מוגן בישראל, קודם כל, בעל יתרון משמעותי בהפגת הבדידות, בכך שלקשישים יש פעילויות פנאי, חוגים וטיולים, במסגרות רבות של דיור מוגן בישראל. הקשישים זוכים ליהנות מחוגים והרצאות במסגרות של דיור מוגן וכך להפחית תחושות בדידות ועצבות, הנפוצות בגיל השלישי. בנוסף, יתרון נוסף משמעותי של דיור מוגן בגיל השלישי, הוא הפרטיות של הדיירים. במסגרות של דיור מוגן הקשישים מקבלים מסגרת מאורגנת עם דירות פרטיות לדיירים, כך שהפרטיות שלהם נשמרת בדיור המוגן. יתרון נוסף של דיור מוגן הוא בשירותים שהדיור המוגן מעניק לדיירים שלו בכל שעות היממה, כגון שירותי מרפאה, בריכה, שירותי ניקיון וכביסה, שירותי הסעה ושירותי מספרה, אשר אלו שירותים הנפוצים במוסדות רבים של דיור מוגן בישראל. הקשישים בגיל השלישי זוכים למענה הולם לצרכיהם האישיים במוסדות לדיור המוגן, וכן לא מאבדים את הפרטיות שלהם, באמצעות דירות פרטיות עבורם במוסדות לדיור מוגן.

לסיכום, מוסדות דיור מוגן מאפשרות אלטרנטיבה בעלת יתרונות רבים לדיירים הקשישים בגיל השלישי, כפי שהוסבר לעיל, ומעניקות הזדמנות ייחודית ומהנה עבור הקשישים. הקשישים מקבלים מגורים עצמאיים עם מגוון של שירותים המעניקים עבורם בדיור המוגן ושפע של פעילויות פנאי עבורם, כך שהם לא מרגישים בודדים, ונהנים ממגוון של שירותים שהם מקבלים במוסדות דיור מוגן, ברחבי הארץ.

צילום: pixabay  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה