יש דרך פשוטה להשיג פיצויי פיטורין

בי פוסט

בי פוסט

פיטורין ממקום עבודה עלולים להיות, במקרים רבים, אירוע טראומטי. הטראומה מתעצמת כאשר העובד מרגיש כי נעשה לו עוול במהלכה וכי לא קבל את מלוא זכויותיו. כדאי לדעת, כי פיטורין חייבים להתנהל על פי הכללים, אחרת הם הופכים לבלתי חוקיים. ניתן למצוא מצבי פיטורין שונים ורבים. יש ביניהם כאלו בהם אסור לפטר את העובד. יש אחרות  בהן העובד מתפטר אבל בעצם האירוע נחשב כאילו הוא פוטר, ומשום כך, הוא זכאי לקבלת מלוא זכויותיו ועוד. כל הנושא הינו מאוד מורכב וצריך להכירו על בוריו כדי לנצל את מלוא הזכויות שהחוק מאפשר. הדבר אמור לגבי עצם הפיטורין, חישוב הפיצויים, המסמכים שיש לקבל לאחריהם ועוד. כל אלו יסייעו מאוד לקבל את סכום הכסף הנדרש, ובנוסף, להיערך לעתיד מבחינת שמירת רצף הזכויות הפנסיוניות, היערכות למקום עבודה הבא ועוד.

ייעוץ

בגלל כל המורכבות הנ"ל, ובגין נושאים נוספים קשורים, יש צורך לקבל ייעוץ ואף ליווי מטעם עורך דין דיני עבודה המתמחה בתחום. זוהי הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לתבוע את המגיע. חשיבות מיוחדת בכל התהליך היא לקבלת פיצויי פיטורין על פי החוק מאחר, ולעיתים, מדובר על סכומים משמעותיים אשר מאוד יכולים לסייע בטווח הקרוב ואולי גם הארוך. מעבר לדמי הפיצויים עצמם, יש מצבים בהם נעשו פעולות בלתי חוקיות ועורך הדין יכול להצביע עליהם ולבקש גם תשלום עבורם. דוגמא בולטת היא פיטורין בעת הריון האסורים על פי החוק. כאן, יכול בית דין לעבודה ,למשל, להטיל קנס גבוה אשר יתווסף לדמי הפיצויים.

סכום הפיצויים

נושא חשוב אחר אותו יכול עורך דין לבדוק הוא סכום הפיצויים עצמו. הוא יודע לחשב אותם על סמך תלושי השכר ועל פי כלים אחרים ולהגיע אל הסכום הסופי. הוא יכול לבדוק גם שנים אחורנית לגבי הסכומים שהופרשו לפנסיה, לתשלומי דמי מחלה, חופש שנתי, הבראה ועוד. כל אלו עשויים להסתכם בסכומים נאים. במידה ולא שולמו כנדרש ניתן לכלול אותם בתביעה ולקבלם. קיימות סיטואציות שונות בהם יכול מפוטר להיתקל כמו: פשיטת רגל של העסק, או סגירתו. ואז יש צורך להתמודד בעתיד גם מול ביטוח לאומי שאמור לשלם חלק מהסכום ועוד.

בדיקת התיק

עורך דין דיני עבודה יקבל לידיו את התיק וילמד אותו. במסגרת הטיפול הוא יבקש לקבל לידיו את כל המסמכים הרלוונטיים ובין היתר, תלושי שכר לאורך השנים, מכתב פיטורים אם קיים ו/או כל תכתובת אחרת בנושא. הוא ירצה להבין אם היה שימוע מקדים שנעשה על פי החוק, אם ניתנה הודעה מוקדמת ועוד. לכל מסמך וסיטואציה יש משמעות רבה עשויה להתבטא בפיצוי כספי. למשל, אם לא ניתנה  הודעה מוקדמת זכאי המפוטר לתשלום שכר חודשי נוסף. יש מצבים בהם המעסיק לקזז משכרו של העובד בגלל טענה לגרימת נזק במקום העבודה. פעולה זאת איננה חוקית ועליו יהיה להשיב את הכספים ועוד.

ניהול התיק

עורך הדין יפעל מן הקל את הכבד. כלומר תחילה הוא ינסה להידבר עם המעסיק באמצעות מכתבים, שיחות טלפוניות, פגישות ובדרכים אחרות. במידה ותביעותיו לא ייענו הוא ייאלץ להגיש תביעה לבית הדין לעבודה כדי לקבל סעד ממנו. בכל דיון יושב שופט ולצידו נציגי ציבור. עורך הדין מכיר את דרכי ההתנהלות של בית הדין, יודע איך להגיש את התביעה ועל איזה סעיפים להתעקש. הוא יביא מסמכים ויטען טענותיו, בנוסף ובעת הצורך, יציג תקדימים משפטיים ויעשה הכול כדי לזכות בתביעה. כל סכום כסף שישיג עבור לקוחו יסייע לו להתנהלות עתידית סבירה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה