ילדי מקסם מארחים

ילדי מקסם מארחים

אירוע חגיגי לציון 25 שנות פעילות של רשת מרכזי הלמידה מקסם, יתקיים בחדרה בהשתתפות הזמר אביאור מלסה

ילדי מקסם חדרה יארחו את הזמר אביאור מלסה במופע שיתקיים באירוע החגיגי לציון 25 שנה לעמותת גדעון ליהדות אתיופיה, אשר הקימה את רשת מרכזי הלמידה מקסם, הפועלת בסיוע עיריית חדרה וארגוני ידידים ותומכים נוספים.

האירוע החגיגי לציון 25 שנות פעילות יתקיים בתאריך 23 במאי, באולם רנה שני, ויסכם את פועלה של מקסם עד כה, במבט לעתיד על המשימות והצרכים הרבים שעוד נותרו ודורשים מענים חינוכיים וחברתיים.

את עמותת גדעון הקימו בשנת 1992 צעירי הקהילה האתיופית בחדרה, אשר זיהו את הצרכים הייחודיים של בני קהילתם ואת הצורך בבניית תוכנית לקידום הילדים והנוער על-ידי בני הקהילה עצמם. העמותה מפעילה מודל פעילות קהילתית לילדים, בני נוער ומבוגרים. מקסם פועלת עבור ילדי השכונות, למתן שוויון הזדמנויות, מיצוי היכולות האישיות והעצמת חווית ההצלחה, על מנת לסייע להצלחתם של הילדים ולשילובם בחברה הישראלית.

מקסם הוקמה כרשת של מרכזי למידה והעשרה לילדים ישראלים ממשפחות יוצאי אתיופיה. בשנים האחרונות פתחה מקסם את שעריה גם לילדי עולים ממדינות נוספות, כולל צרפת ויוצאי חבר העמים, ורואה בכך אות ומופת לתהליך ההתערות של הקהילה האתיופית שיכולה כעת לסייע בקליטת עולים מארצות אחרות.

למקסם מטרות ברורות: צמצום פערים לימודיים, מניעת נשירה גלויה או סמויה מבתי הספר, טיפוח הכישורים האישיים של כל ילד, טיפוח השאיפה למצוינות. התוכנית כוללת עזרה בהכנת שיעורי בית, למידה קבוצתית ותגבור במקצועות הליבה, כולל חשבון, עברית, אנגלית ומחשבים, על-ידי מורים מקצועיים, תכנית לפיתוח כישורי חיים, העשרה באמנות ובמוסיקה, פעילויות קהילתיות להורים וילדים, ואירועים תרבותיים וקהילתיים.

מרכזי הלמידה מקסם פועלים על מנת להגשים את חזון הציונות של קהילה המתערה בארץ, מתוך דאגה ודגש על חינוך הילדים ושילובם המיטבי בחברה הישראלית. בד בבד, מקסם מטפחת את הקשר לתרבות, לאמנות ולזהות האתיופית, מתוך הכרת ערך וגאווה במוצא ובקהילה. אלפי ילדי מקסם מסיימים תיכון ובגרויות בהצלחה, משרתים שירות משמעותי בצה"ל, והופכים לאזרחים עצמאיים ותורמים לחברה בישראל.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה