ילדי הגנים בחווה החקלאית

ילדי הגנים בחווה החקלאית

עשרות גני ילדים מגיעים ללמידה חדיומית חווייתית בחווה החקלאית. במחלקה לחינוך קדם יסודי בוחנים אפשרויות להרחבת הפעילות והעמקתה

במחלקה לחינוך קדם יסודי של עיריית חדרה בוחנים את האפשרות להרחיב לגני ילדים נוספים את הפיילוט שהופעל בחווה החקלאית בשנת הלימודים תשע"ח.

החווה החקלאית היא בית ספר ללמידה חוץ כיתתיתהתנסותית, פנינה ירוקה וייחודית בנוף העירוני של חדרה. הפעילות בחווה מקדמת נושאים בתחום סביבה ירוקה, מדעי הטבע, ופעילות חקלאית לתלמידים ובני נוער.

מדי שנה מגיעים אל החווה החקלאית מספר רב של גנים לפעילות חדפעמית המותאמת לתכני המדעים לגיל הרך דרך מעגל השנה העונתי, החקלאי והיהודי. השנה הגיעו אל החווה 53 גני ילדים, כדי ליהנות מחוויית לימוד מסקרן, מגוון ומעשיר.

מתוך הבנה שהחווה מספקת מענה ייחודי לגני הילדים במרחב עירוני ההולך ומצטופף, נבחנו אפשרויות שונות להגדלת מספר הגנים המגיעים לחווה ולייצור חוויה עשירה יותר ומעמיקה יותר.

לאחר בחינת מודלים שונים הופעל בחווה פיילוט שבמסגרתו נבחר גן ילדים שהגיע לחמישה מפגשים, וזאת בנוסף לפעילות השוטפת של כלל גני הילדים.

המחלקה לחינוך קדם יסודי באגף החינוך יחד עם המפקחת על הגנים איתרו גן אשר התאים להתנסות במודל מסוג זה. הגן הנבחר היה גן "לבונה", הממוקם בקרבת החווה. צוות החווה החקלאית, יחד עם הגננת, בנה חמישה מפגשים המתאימים לגילם הצעיר של הילדים. פעם בשבועיים, ביום שישי, הביאו ההורים את הילדים היישר לחווה, שם המתינה להם מורה מהחווה שהובילה אותם להיכרות עם מרחבי החווה בדגש על צמחי תבלין ומרפא. מסיבת הסיום של הגן התקיימה בחווה ביחד עם ההורים.

החווה הוקמה בשנת 1959 במטרה ללמד את מקצוע החקלאות לתלמידי העיר. כיום מגיעים אל החווה, בנוסף לילדי הגנים, כ-1,000 תלמידים בכל שבוע ללימודי חקלאות, מדעים וסביבה. התלמידים, מבתי הספר השונים בעיר, מגיעים אל החווה כחלק קבוע ממערכת השעות שלהם, ולומדים את נושאי המדעים במרחבי למידה שונים ומגוונים, מחוץ לכיתה ובכל עונות השנה.

לדברי מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי גילה גואטה, לאור הצלחת פיילוט העשרת והעמקת החוויה בקרב ילדי הגנים נבחנות האפשרויות להרחבת הפיילוט לגני ילדים נוספים בשנת הלימודים תשע"ט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה