ייבוש תת רצפתי- מתי יש צורך בכך?

ייבוש תת רצפתי- מתי יש צורך בכך?

ייבוש תת רצפתי מהווה פעולה חשובה מאוד שיש לבצע במידה והמצע אשר מצוי מתחת למרצפות ולא משנה אם מדובר על מצע סומסום או מצע חול, רטוב וזאת בשל כל סיבה באשר היא. חשוב מאוד לדעת כי יש לא מעט סיבות שיכולות לגרום למצע המדובר להיות רטוב ועל כן, כל סימן שמופיע ומעיד על כך שהמצע התת רצפתי שלכם רטוב, הוא סימן שבגינו כדאי לפנות לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ייבוש תת רצפתי. אנשי מקצוע מעין אלה יוודאו כי אכן המצע התת רצפתי שלכם רטוב ובד בבד, יבצעו תהליך ייבוש באמצעים המתקדמים ביותר.

מתי יש צורך בייבוש תת רצפתי?

לא מעט אנשים תוהים מתי יש צורך בייבוש תת רצפתי. ובכן, בכל מצב שבו ישנה רטיבות כלשהי המצע התת רצפתי שלכם, יש צורך לבצע את הפעולה. רטיבות זאת עלולה להיות מסוכנת ביותר למבנה ועל כן יש לבצע את הפעולה המדוברת כמה שיותר מהר. ישנם סימנים שונים אשר יכולים להעיד כל כך שהמצע התת רצפתי רטוב, כך לדוגמא: אם יש רטיבות מטפסת על הקירות הסמוכים לרצפות, הדבר יכול להעיד כי המים הגיעו גם לקירות שכן אין להם מקום לצאת ממנו, אם יש סימני עובש או פטריות על הקירות הסמוכים, גם אפשר להסיק כי ייתכן שהסיבה לכך היא רטיבות תת רצפתית. כמו כן, בכל מקרה שבו חשבון המים שלכם גבוה מהרגיל על אף שלא השתמשתם במים יותר מכל חודש אחר, יתכן מאוד כי זה נגרם בשל נזילות מים סמויות. יש לאתר את מקור הנזילה ואם היא מצויה מתחת למרצפות, חשוב לבצע גם תהליך ייבוש של המצע התת רצפתי.

כיצד מתבצע תהליך ייבוש של מצע תת רצפתי?

המצע התת רצפתי לרוב יהיה עשוי מחול או סומסום. אם המצע המדובר נרטב בשל נזילה סמויה כלשהי, הצפה שהייתה בביתכם או כל סיבה אחרת, הרי שהוא לא יצליח להתייבש באופן עצמאי ויש צורך לבחור באנשי מקצוע אשר יבצעו את הליך הייבוש. על כן, חשוב ביותר בכל מקרה שבו ישנה רטיבות או חשד לרטיבות, להזמין אנשי מקצוע שיבצעו את הפעולה המדוברת בצורה המתקדמת והטובה ביותר.

אם יש חשד לכך שישנה רטיבות, אנשי המקצוע ייטלו דגימה מהמצע תת רצפתי וישלחו אותה למעבדה ייעודית שתבחן האם אכן המצע רטוב. במידה והדגימה מגלה כי המצע רטוב יש להתחיל בתהליך ייבוש.

בעוד שבעבר היה צורך להרים מרצפות ולתת למצע להתייבש באופן טבעי, הרי שכיום ניתן לקצר ולייעל את ההליך המדובר באמצעות קידוח חור קטן באזור שלא רואים במרצפות ושימוש במכונות אשר שואבות את המים ומזרימות אוויר חם בכדי לייבש אותם. לא פעם מדובר על מכונות שיישארו בביתכם לאורך כמה ימים ואפילו יותר ויבצעו את פעולת הייבוש באופן עצמאי עד שהמצע יהיה יבש לחלוטין.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה