טיפים לשימוש בכלי עבודה חשמליים

טיפים לשימוש בכלי עבודה חשמליים

בעזרת כלים חשמליים ניתן להשלים משימות, לבצע תחזוקה ושיפוצים בצורה מהירה ומקצועית. השימוש בכלים הללו מתאים לא רק לאנשי מקצוע אלא גם לכל מי שרוצה לחסוך כסף לבצע פעולות שונות בעצמו. כתחביב, להתקנת גופי תאורה, קידוח, הברגות, חיבור ארונות וכל פעולה אחרת – קבלו כמה טיפים לשימוש יעיל, מועיל ובטוח במיוחד.

1.    שימו לב להספק

במידה ואתם עומדים לרכוש סט של כלי עבודה חשמליים, בדקו תחילה מהו ההספק של הכלים. ככלל, הספק גבוה יותר מעיד על כלי חזק ונמרץ. ככל שהשימוש צפוי שגרתי וממושך, כך שווה להשקיע ברכישת כלי מקצועי ובעל הספק ניכר. מי שצריך כלי לשימוש לעיתים רחוקות, יוכל להסתפק בכלי פחות חזק.

2.    תחזוקה נאותה

את הכלים החשמליים יש צורך לתחזק היטב, ועל פי הוראות היצרן. לפני כל שימוש בדקו שלא נראים סימני חלודה, שהכלים נראים תקינים וללא סימנים לנזק. תחזוקה נאותה של כלים חשמליים תאפשר לכם להשתמש לאורך שנים, ללא שום תקלות.

3.    שימו לב לסביבת העבודה

עוד בטרם תפעילו את הכלי, וזה לא משנה אם מדובר במקדחה, מסור, מלטשת או כל דבר אחר, העיפו מבט סביבכם. בדקו לדוגמא שאין אף אחד אחד סביבכם, במיוחד לא ילדים. הרחיקו מכשולים או הפרעות, שיכולות לגרום לכם למעוד או להסתבך באמצע העבודה. סביבת עבודה נקיה ומסודרת ככל שניתן, מפחיתה סיכוי לתאונות.

4.    ללא אלתורים

כל שימוש בכלי חשמלי צריך להיעשות לייעוד מתאים ונאות. אין להשתמש בכלים לצורך מטרה שלא הוגדרה על ידי היצרן ולא לשימוש מקובל. חשוב לא פחות, לא לבצע אלתורים בכלי. אם משהו בכלי העבודה החשמלי נראה רופף, לא יציב או פגום, אל תנסו לאלתר שפצור. אם זיהיתם בכלי ישן סימני שבר או ליקוי אחר, השתמשו בכלי חלופי עד לשיפוץ או לתיקון הכלי הוותיק.

5.    ציוד מגן וביגוד מתאים

הפעלת כלי עבודה חשמליים עלולה לגרום לשבבים, גיצים מתעופפים. רגע קצר של חוסר זהירות עלול להסתיים בנזק לאחת האצבעות או לעיניים או אף חמור מכך. לכן, השתמשו בציוד ובבגדי מגן לפי הצורך. משקפי הגנה ישמרו על העיניים. כפפות עבודה ישמרו על ידיכם ונעלי בטיחות ישמרו מפני החלקה בזמן העבודה.

6.    ערנות ושיקול דעת

אל תבצעו פעולות אוטומטיות בלי מחשבה. בהפעלת כלים וציוד חשמלי, עבדו תמיד כשאתם עירניים ומתוך שיקול דעת. השתדלו להימנע מעבודה כאשר אתם עייפים ולא במקביל לנטילת תרופות שמשפיעות על העירנות.

7.    לא משאירים כלי פועל ללא השגחה

לקחתם הפסקה? תמיד כבו את הכלי. אם אתם עוזבים את המקום, קחו אתכם את הכלי או השאירו אותו בתוך ארגז כלים נעול. בנוסף, אם אתם מוסרים את הכלי לאחר, עשו זאת אך ורק כשהכלי כבוי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה