טיפול בהשמנת יתר: הכל על התהליך היעיל שמציעות מרפאות מומחים להשמנה

טיפול בהשמנת יתר: הכל על התהליך היעיל שמציעות מרפאות מומחים להשמנה

ארגוני הבריאות כבר קבעו לפני שנים אחדות כי השמנה היא מחלה כרונית. מה שנחשב בעבר לבעיה שניתן לפתור אך ורק בניתוח, מתמקד כיום בתהליך טיפולי אפקטיבי המשלב בין תרופות הרזיה פורצות דרך, התאמה תזונתית ושינוי אורחות החיים מכאן והלאה. התוצאה: 5%-10% פחות ממשקל הגוף לפחות בתוך זמן קצר.

הנה כל מה שצריך לדעת על טיפול בהשמנת יתר דרך תהליך רפואי מקצועי:

האם באמת ניתן לטפל בהשמנה?

מצב של השמנת יתר (BMI מעל 30) או עודף משקל (BMI מעל 27) מוגדרים מבחינה קלינית כמחלה כרונית, מהווה את אחת המחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי ובישראל בפרט. בעקבות ההנחה המקובלת בציבור לפיה הרזיה היא תוצר של "סגירת פיות" וכניסה לפעילות ספורטיבית בעצימות מוגברת, רבים מוצאים את עצמם בלופ אינסופי כולל ירידה ועלייה חוזרת במשקל, הכרוכה כמובן בתחושת תסכול עמוקה ובייאוש בנוגע לסיכויי הירידה במשקל אחת ולתמיד.

מחקרים רבים שנערכו בנושא מצביעים על מגוון גדול של מרכיבים סביבתיים, גנטיים ופסיכולוגיים הגורמים להשמנה ושניתן לשלוט בהם דרך טיפול תרופתי בהשמנה מהדור החדש. תרופות אלה מבוססות על חיקוי של הורמונים מסוימים המצויים באופן טבעי בגוף, שמווסתים במידה כזו או אחרת את תחושות הרעב והשובע, במקביל לוויסות רמות הסוכר בדם. בשל יעילותן הגבוהה של תרופות אלה, חלקן קיבלו התוויה לטיפול בהשמנה בעוד שאחרות מתאימות לטיפול בחולי סוכרת סוג 2 בלבד.

טיפול בהשמנת יתר במרפאות המומחים

כמובן שתרופות ההרזיה אינן בשורה חדשה והן נמצאות בשוק מאז ומתמיד, אלא שישנה סיבה מרכזית לכך שיעילותן נחשבה לנמוכה והיא העדר פיקוח וניטור מתאימים אחר תחושות המטופל לאורך הדרך, מה שהביא עד כה לנשירה גבוהה ומשם בחזרה להשמנה.

בנסיבות אלה, מתרחש כיום טיפול בהשמנת יתר כתהליך עקבי ומהודק יותר, המנוהל על ידי רופא המתמחה בטיפול בהשמנה שעוקב אחר נתוני המטופל ומשתנה דינמית, ככל שיש בכך צורך.

כל שלבי הטיפול הרפואי:

אבחון רפואי מקצועי

תחילת הטיפול תכלול אבחון מקצועי מקיף, לקבלת רקע רפואי מדויק אודות המטופל/ת ולצורך התאמה מדויקת של סוג ומינון התרופה באופן אישי. בשלב זה יחול גם ייעוץ תזונאי מול דיאטן קליני, הקובע את המסגרת התזונתית הנדרשת למטופל בהתאם למצבו והרגלי התזונה האישיים.

בניית תוכנית טיפול מותאמת אישית

משנאספו כל הנתונים לגבי המטופל, יגבש הרופא את תוכנית הטיפול המתאימה. זוהי תוכנית דינמית הכוללת את סוג התרופה, המינון ההתחלתי, המינון הצפוי בהמשך הדרך ואת היעדים המצופים בנוגע להפחתה במשקל ולשיפור בתחושות המטופל גם בהינתן מחלות או מצבים רפואיים אחרים מהם הוא סובל.

פיקוח, ניטור ומעקב

הטיפול החדשני בהשמנה מהווה תהליך ארוך טווח, של כמה חודשים לפחות, במסגרתם יבוצע מעקב אחרי המטופל ויחולו שינויים במידה וצריך בסוג התרופה, המינון והתאמות נוספות. פיקוח זה יבוצע גם ברמה התזונתית מצד הדיאטן המלווה את המטופל ולעתים גם על ידי מומחים נוספים מתחום האימון הגופני, בריאות הנפש והעבודה הסוציאלית. כל אלה יביאו בסופו של דבר לא רק להשגת תוצאות יעילות בדרך בטוחה וחיובית, אלא גם לשמירה עליהן לאורך זמן ממושך.

לקריאה על כל התרופות החדשניות לטיפול בהשמנה, היכנסו לפורטל התרופות לירידה במשקל אוביסיטי-Obesity.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה