טיפול באקנה – כל מה שרציתם לדעת

טיפול באקנה – כל מה שרציתם לדעת

אפשר לומר בצורה חד משמעית כי אחת מבעיות העור הנפוצות ביותר ברחבי הארץ ובעולם בכלל היא בעיה הנקראת "אקנה". מדובר למעשה על תופעה עורית אשר במרבית המקרים מופיעה במהלך גיל ההתבגרות, אך לא תמיד. בעקבות תופעה זו, עור הפנים של הסובל מהמחלה מתכסה באופן מלא בפצעים שומניים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי אדם אשר סובל מאקנה, ברוב המוחלט של המקרים ינסה את מרבית דרכי הטיפול האפשריים במטרה להפטר מכל אותם פצעים שומניים במהירות המירבית. בעידן המודרני בו אנו חיים כיום, קיים מגוון רחב של שיטות טיפול שונות המוצעות לצורך טיפול באקנה. על כן, ייתכן ותופעו לגלות כי לפני שאתם ניגשים לשירותיו של רופא משפחה במטרה שיעניק לכם טיפול המתלווה אל נטילת תרופות או לחילופין טיפול קוסמטי כזה או אחר, ההמלצה המרכזית תהיה לנסות ולשנות את אורח החיים שלכם ולהסתייע בתוספי תזונה.

מהי אקנה

בעת בה אנו מדברים על תופעת האקנה, הרי שמדובר על תהליך דלקתי בחלל הפנים, תהליך אשר נובע בעקבות חסם בקרב בלוטות החלב אשר מצויות בזקיקי השערות ובסופו של דבר, גורם ליצירת פצע שומני על העור, בעוד כי במרבית המקרים המחלה תתאפיין בפצעים על גבי עור הפנים, אך לא רק. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי פצעי האקנה שכיחים במיוחד בעיקר בקרב מתבגרים, בעקבות העובדה כי מדובר על גיל בו העור הוא הרבה יותר שומני, אך כאמור, לא פעם ולא פעמיים ניתן לפגוש במטופלים אשר סובלים מאקנה בגיל מבוגר יותר. כמו כן, חשוב לציין כי בעבר, טיפול באקנה מהשכיחים ביותר היה שימוש בכדורים אשר המטופלים היו מקבלים באמצעות מרשם מהרופא הייעודי, מדובר למעשה על תרופה המתלווה אל מגוון רחב של תופעות לוואי ולכן, יחד עם חלוף השנים התפתחו שיטות חדשות, קלות , יעילות  ובטוחות הרבה יותר.

שינוי באורח החיים לצד נטילת תוספי תזונה

חשוב מאוד לזכור כי הופעתם של פצעי האקנה עשויים לנבוע לא פעם בעקבות תזונה אשר מבוססת על מזונות המתלווים אל שומן רווי בכמות גבוהה. משכך, בעת בה מופיעה אקנה על גבי עור הפנים או לחילופין כל אזור אחר בגוף, ההמלצה המרכזית תהיה לבדוק באופן קפדני על מה כדאי לוותר מהתפריט השגרתי שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות שירותיו של תזונאי אשר עוסק בתחום, תזונאי אשר יעניק לכם את האפשרות לבוא תפריט יומי בריא ומאוזן, תפריט שבין היתר יפיג את האקנה שעל עורכם. כמו כן, חשוב לזכור שתופעת האקנה עשויה להתרחש בעקבות מצב בו לאדם חסרים ויטמינים שונים ועוד מגוון רחב של חוסרים שונים בקרב גוף האדם ולכן, חשוב לוודא כי אתם אכן מקפידים על אורח חיים תקין ובריא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה