טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מה היתרונות

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מה היתרונות

הביקור אצל רופא השיניים אינו נעים בעבור כלל המטופלים, ורבים מגיעים אל כסא הטיפולים בחשש ותחת תחושה של לחץ וחשש. חשש זה אינו בהכרח מתפוגג עם הגיל, ואנשים מבוגרים רבים מעידים על עצמם כמי שנמנעים מביקורים סדירים אצל רופא השיניים, בשל החשש וחוסר הנעימות.

מעבר לחשש הטבעי ותחושת חוסר הנוחות אשר קיימת אצל מרבית האוכלוסייה, יש מי שעבורו ביקור אצל רופא השיניים יוצר חרדה של ממש, כאשר חרדה זו אף זכתה לכינוי ולמיתוג בשפה המקצועית: דנטופוביה.

מה שמבדיל את תופעת הדנטופוביה מתחושת החשש והלחץ הנורמטיביים, הם תחושת חרדה חסרת פרופורציות לטיפול, הזנחה של בריאות הפה בשל כך, התעלמות מתחושות ומליקויים בפה ובשיניים שיוצרים החמרה של המצב הרפואי, חוסר מנוחה ותנודתיות על כסא הטיפולים שעשויים לפגוע במטופל ותופעות קיצוניות נוספות.

על פי מחקרים בין 10%-20% מן האוכלוסייה סובלים מן החרדה הקלינית האמורה ומתקשים בקבלת טיפול מונע, טיפולים משמרים וסיוע רפואי על פי צורך.

מה ניתן לעשות להתמודדות עם התופעה?

בדומה להתמודדות עם חרדות אחרות, ניתן לקבל מענה לחרדה מפני טיפולי שיניים באמצעות טיפולים פסיכולוגיים וניתוח מקורות הפחד, עמעום תחושת הפחד באמצעות חשיפה הדרגתית, שיטות טיפוליות דוגמת היפנוזה ודמיון מודרך ובמקרה קיצון קיימת אף האפשרות לטיפול באמצעות תרופות הרגעה שונות.

אלא שבשונה מחרדות אחרות, בתחומי חיים שונים, כאשר מתעורר הצורך בטיפול שיניים אצל אדם בעל דנטופוביה, לא ניתן להמתין להליך טיפולי פסיכולוגי ארוך, ונדרשת נוכחות רגועה ושיתוף פעולה של המטופל על כסא הטיפולים, ובאופן מידי.

ענף רפואת השיניים יצר פתרונות משלו לטיפול במטופלים בעלי חרדה, החל מטשטוש, הרדמה באמצעות סדציה וטיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה- תהליך ויתרונות

טיפולי שיניים אשר מבוצעים בהרדמה מלאה הם טיפולים מורכבים, בעלי אלמנט של כאב וחוסר נוחות משמעותי, ו/או טיפולים מורכבים אשר מתבצעים לרוב באמצעות הליך טיפולי ארוך וריבוי מפגשים טיפוליים.

הרדמה מלאה מתבצעת באמצעות הזרקת חומרי הרדמה להשפעה מהירה אל הגוף, ובפיקוח רופא מרדים, בדומה לכל ניתוח אחר המתקיים תחת הרדמה. בזמן ההרדמה מתבצע מעקב אחר מדדי הגוף של המטופל, קצב הלב, לחץ דם, חום הגוף ומדדים נוספים. ההרדמה מעבירה את המטופל למצב הכרתי של חוסר הכרה, והוא למעשה חסר כל תחושה לגבי הנעשה לו.

הרדמה מלאה מתבצעת לאחר תשאול רפואי ובדיקת תיק רפואי, למטופלים בריאים, תחת פיקוח רפואי מוקפד ותוך שליטה במינון החומרים ומצב ההירדמות וההתעוררות של המטופל.

השיטה מתאימה לטיפול בילדים צעירים אשר לא ניתן להביא לשיתוף פעולה עצמאי, למטופלים חרדתיים על פי המתואר לעיל, ולמטופלים בעלי צרכים רפואיים מורכבים דוגמת מטופלי השתלות שיניים.

השתלות שיניים אשר מתבצעות תחת הרדמה מלאה מתבצעות בתהליך מהיר בן יום אחד בלבד, יכולות לכלול פעולות מכאיבות ומורכבות דוגמת ריבוי עקירות, השתלת עצם, טיפולי אול און פור, החדרת סוגים שונים של שתלים והלבשת כתרים, ולמעשה לספק למטופל פה חדש ובריא במראה אסתטי ביום אחד בלבד.

מטופלים נוספים הזקוקים לטיפול שיניים באמצעות הרדמה מלאה הם מטופלים בעלי רפלקס הקאה, מטופלים בעלי צרכים מיוחדים, פיזיים וקוגנטיביים ומטופלים אשר מעוניינים בתהליך השתלות שיניים מהיר, ללא התחייבות לרצף ארוך של מפגשים וטיפולים.

מרפאת Maloclinic ברמת השרון, בהובלתו ובניהולו של ד"ר ערן פרמון, מספקת ללקוחותיה מגוון טיפולי שיניים מתקדמים, טכנולוגיה מקצועית מובילה וחדשנית וצוות רופאים מיומנים, לרבות רופא מרדים מוסמך המלווה כל תהליך טיפולי בהרדמה מלאה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה