חשיבותו של כרטיס ביקור לעסק

חשיבותו של כרטיס ביקור לעסק

טיפים לעיצוב כרטיס ביקור אפקטיבי לעסק.

העידן הדיגיטלי השפיע רבות על הדרך בה עסקים פועלים ומתנהלים כיום. אבל אם יש משהו שכל עסק צריך, מוחשי ומודפס, הרי שזה כרטיס ביקור. מסמך שמאפשר ללקוח הפוטנציאלי לזכור את מי הוא פגש, ליצור עמו קשר ולשמור את פרטי ההתקשרות במקום נגיש שקל לשלוף ולהעביר הלאה.

כרטיס ביקור הוא הדרך הטובה ביותר לייצר רושם ראשוני אפקטיבי. חשבו על סיטואציות חברתיות ועסקיות בהן הנכם מציגים אם עצמכם ומוסרים כרטיסי ביקור – חשוב שתהיו מצוידים בכל עת בכרטיס מסוג זה, כי אין לדעת מתי תפגשו בלקוח הבא שלכם.

חשוב מאוד להשקיע מחשבה בתכנון, עיצוב והדפסת כרטיסי ביקור על מנת שמחד, הכרטיס שלכם ישקף אתכם בדרך הטובה ביותר ומאידך, יבלוט מבין הכרטיסים האחרים. כיצד עושים זאת? לפניכם מספר נקודות למחשבה וטיפים לעיצוב כרטיס ביקור מנצח.

התאמת הכרטיס לעסק

מרבית כרטיסי הביקור בעלי צורה של מרובע או צורה מלבנית, אך ניתן לעצב מראש את הכרטיס בצורניות בלתי שגרתית. חשבו אם הצורניות משרתת את סוג העסק. למשל, אם הנכם סטייליסטים יתכן ותרצו לעצב כרטיס ביקור בצורת קולב ואם אתם עוסקים בכתיבה, אולי יתאים לכם כרטיס ביקור בצורת עיפרון או מקלדת.
העיצוב של הכרטיס יכול לשאוב השראה מתחום העיסוק גם מבחינת גוונים ואלמנטים – עיטור של שטרות כסף לרואה חשבון או יועץ מס ואיור של רכב למורה לנהיגה. בנוסף, כדאי שצבעי הכרטיס ישקפו את השפה הגרפית של המותג, יישאו את הלוגו וכדומה.

עיצוב הכרטיס

בתהליך עיצוב הכרטיס מומלץ להיעזר בשירותים של גרפיקאי מקצועי או לפחות בטמפלטים ופלטפורמות של כרטיסי ביקור אופציונליים. בעת בחירת העיצוב או תהליך העיצוב, שימו דגש על פריסה טקסטואלית. שהכרטיס יכלול את כל הפרטים החשובים – שם העסק, דרכי התקשרות (טלפון, כתובת, דואר אלקטרוני), סלוגן ושהטקסט יוצג בדרך אוורירית וברורה לקריאה גם מרחוק. בחרו פונט מודגש וכן התייחסו לקונטרסט בין גוון הפונט לגוון הרקע של הכרטיס, זאת על מנת לוודא שהם מתמזגים יחדיו.

ישנה אפשרות לייצר כרטיס ביקור בהדפסה דו צדדית עם טקסט משני הצדדים של הכרטיס – למשל, צד אחד יוצג המידע בעברית ובצד השני המידע יוצג בשפה האנגלית או שבצד אחד יהיה רקע על העסק ובצד השני רקע על בעל התפקיד. דרך מומלצת להבליט את הכרטיס היא באמצעות תוספת של למינציה (מאט או מבריקה) בין אם צד אחד או למינציה דו צדדית. כמו כן, ניתן ליצור עיגול פינות או לכה סלקטיבית מובלטת דיגיטלית.

גודל הכרטיס

זכרו שהמטרה של כרטיסי ביקור היא שתחלקו אותם לכמה שיותר אנשים ושהם ישמרו אותם אצלם לשעת הצורך. לכן, חשוב שהכרטיס יהיה קומפקטי וייכנס בקלות לארנק, לכיס או למעמד כרטיסי הביקור. הגדלים הנפוצים של כרטיסי ביקור הם: 9X5 ס"מ  8.4X5.5 ס"מ  5.5X5.5 ס"מ.

סוג הנייר

סוג הנייר הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב והדפסת כרטיסי ביקור. ניתן לבחור בין נייר דק לנייר עבה.  הבחירה יכולה להעביר מסר – נייר כרומו נחשב למשל לנייר יוקרתי והרושם בהתאם ונייר ממוחזר מצביע על מודעות סביבתית. בכל מקרה, חשוב להקפיד על בית דפוס מקצועי שדואג לכל הפרטים, כולל שירותי עיצוב גרפי ויוכל ללוות את עיצוב הכרטיס והדפסתו בבית דפוס איכותי. הדפסה איכותית תשמור על הנראות כפי שתוכננה בשלב הסקיצה ותפיק כרטיס ביקור בסטנדרט הגבוה ביותר.

לעיתים כרטיס ביקור הוא תחילתו של תהליך מיתוג עסקי. ברגע שיש לכם כרטיס ביקור שזוכה לפידבקים חיוביים בעיצוב המבוקש, תוכלו להמשיך עם הרעיון הוויזואלי ביצירת מוצרים נוספים כמו עיצוב אתר אינטרנט. לאחר שהפקתם כרטיסי ביקור, אל תשכחו לשאת אותם עמכם בנרתיק ייחודי ומסרו כרטיס לכל מי שאתם פוגשים בדרככם וכמובן, הציבו קופסה עם כרטיסי ביקור במשרד כך שכל לקוח יוכל לקחת עמו כרטיס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה