חנוכת גן הידידות

חנוכת גן הידידות

חנוכת גן הידידות

 

הגן הציבורי בסמטת אורנשטיין הוקם בסיוע הקרן לידידות וישרת את כלל הציבור, ובעיקר את דיירי מקבץ הדיור הסמוך ומתפללי בית הכנסת הוותיק

 

אירוע מרשים לחנוכת גן הידידות ע"ש ד"ר יורי שטרן התקיים בסמטת אורנשטיין בחדרה.

גן הידידות הוקם על שטח בבעלותה של עיריית חדרה, בעלות של מעל למיליון שקלים. 773,000 שקלים מתוכם תרומת הקרן לידידות בראשות נשיא הקרן הרב יחיאל אקשטיין, כאשר על התרומה הנדיבה הוסיפה עיריית חדרה 250,000 שקלים נוספים. את גיוס התרומה ועבודות ההקמה ביצעה הקרן לפיתוח חדרה ואת תכנון הגינה ביצעה האדריכלית גלי זיו.

הקרן לידידות אישרה את הקמת הגינה לאחר שהוזמנה לסיור בעיר להצגת הפרויקט המתכונן. לאחר בחינת הפרויקט ניתן האישור והעבודות יצאו לדרך.

הגינה הציבורית תשמש את כלל תושבי העיר ובפרט את דיירי מקבץ הדיור הסמוך לגינה, שדייריו הינם עולים קשישים, מרביתם ניצולי שואה, ואת מתפללי בית הכנסת הראשון בחדרה הנמצא במתחם הגינה.

הגינה שהוקמה הינה גינה מונגשת, מוארת, מוצלת ועם מקומות ישיבה רבים, ותנעים את זמנם הפנוי של תושבי העיר, תהווה מקום מרכזי למפגש חברתי ותהא פינה מטופחת ויפה בלב העיר.

בנוסף להקמת הגינה השקיעה עיריית חדרה בשיפוץ חיצוני של בית הכנסת והקמת רמפת נגישות לטובת מתפללי בית הכנסת, על מנת לייצר מרחב איכותי ויפה במתחם הגן.

ביוזמתו של סגן ראש עיר רומן גישר, הממונה על תיק הקליטה, אישרה הנהלת העיר ומועצת העיר את קריאת גן הידידות על שמו של ח"כ ד"ר יורי שטרן ז"ל, ממנהיגי העולים מברית המועצות וחבר כנסת במשך עשור.

באירוע נכחו ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ח"כ רוברט אילטוב, מנהלת אזור צפון בקרן לידידות כרמלה גרבינר, אלמנתו של ד"ר יורי שטרן לנה שטרן, סגן ראש העיררומן גישר, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, יו"ר הנהלת הקרן לפיתוח חדרה נעם פרנק, מנכ"ל הקרן לפיתוח חדרה לירון גולדנברג, מנהלי אגפים ומחלקות העירייה ואורחים רבים.

ראש העיר צביקה גנדלמן ציין כי, "הודות לשיתוף הפעולה עם הקרן לידידות והרב אקשטיין הוקם גן איכותי ומטופח לרווחת כלל תושבי העיר, בדגש על דיירי ההוסטל ומתפללי בית הכנסת. אנו מודים לרב אקשטיין על תרומה רבת שנים לרווחתם של תושבי העיר ובטוחים ששיתוף הפעולה ימשיך ויתגבר".

מנהלת אזור צפון בקרן לידידות כרמלה גרבינר אמרה כי, "העשייה למען הקשישים נמצאת בליבה של הקרן לידידות. אני גאה על ההזדמנות שניתנה לנו לא רק להיות שותפים בשיפור פני העיר חדרה, אלא גם להיטיב עם תושביה הוותיקים. הקרן לידידות שמחה להיות שותפה משמעותית בהקמת הגינה המקסימה הזו, שתשמש את תושבי העיר בכלל ואת דיירי ההוסטל בפרט. גם הפעם, פעלנו בשיתוף פעולה הדוק עם העירייה לאיתור צורך מקומי משמעותי וקידום מענה ראוי לצורך הזה. אני רוצה להודות גם למיליון וחצי התורמים שלנו, נוצרים אוהבי ישראל, אשר בעזרתם אנחנו יכולים לעשות טוב ולתת תקווה גם לתושבי חדרה. משמח לדעת שכעת עשרות דיירי ההוסטל, קשישים וניצולי שואה, יוכלו ליהנות מפינת חמד ליד הבית".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה