חינוך והכנה לגיוס משמעותי

חינוך והכנה לגיוס משמעותי

אגף החינוך של עיריית חדרה מוביל תוכניות הכנה לצה"ל בבתי הספר בעיר, במטרה לעודד גיוס משמעותי ותורם לצבא ולמדינה

 

אגף החינוך של עיריית חדרה מוביל תוכניות הכנה לצה"ל בבתי הספר התיכונים, במטרה לעודד גיוס משמעותי לצבא ולשירות המדינה.

את התוכניות מוביל אגף החינוך ביחד עם משרד החינוך ומסגרות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

במסגרת פרויקט ההכנה מופעלות תוכניות מגוונות, ביניהן "אחריי", פעילות הכנה לצבא בשעות אחר הצהריים. תוכנית זו פועלת יותר מ-20 שנה בפריסה ארצית, ובמסגרתה מכינים בני נוער בגילאי 16 עד 18, פיזית ומנטאלית, לאתגרי השירות הצבאי, תוך פיתוח מיומנויות להובלה ופיקוד בצה"ל.

תוכנית נוספת היא "אחריי" לבגרות, המשלבת הכנה לבגרות יחד עם הקניית ערכים חינוכיים של אחריות, תרומה לקהילה, התמדה ועוד. מטרת התוכנית לתת לחניך את תחושת המסוגלות האישית והביטחון שהוא יכול להצליח. במסגרת זו יעלו החניכים על נתיב של הצלחה מתוך תחושת מסוגלות אישית, וזאת מתוך אמונה כי הצלחה בתחום הפדגוגי ופיתוח יכולת התמדה, יובילו שינוי ביכולת החניכים, שבעקבות כך יוכלו לבחור מה התחומים שמעניינים אותם  ולהצליח. החניכים יהיו בעלי מיומנויות חברתיות וערכיות, ישפרו את יכולת יצירת הקשרים החברתיים שלהם, ויהיו בעלי סובלנות וכבוד לאחר.

עוד תוכנית היא עצמ"ה (ערכים, ציונות, מנהיגות, הגשמה), להקמת קבוצת מנהיגות נוער בתיכון חדרה, שנועדה להשפיע בקידום נכונות ומוכנות בני נוער אחרים לשירות משמעותי בצבא.

אגף החינוך מקדם גם את התוכניות: "יעדים", תוכנית כושר קרבי והכנה לצה"ל במימון של מינהל חברה ונוער; פרק משימה, במסגרתו נקלטים גרעיני נח"ל המגיעים לחדרה למסגרת שנתית, ופועלים בבתי הספר ובמועדוני נוער ברחבי העיר במטרה להעניק לתלמידים סיוע ברמה הלימודית, וכן העשרה חברתית חינוכית וערכית. הפעילות מתבצעת במסגרת מחלקת הנוער של העמותה העירונית "פנאי העיר", בשעות הבוקר בחטיבות הביניים ובתי ספר תיכונים ברחבי העיר, ובשעות אחר הצהריים במרכזי הפנאי בשכונות. תוכנית נוספת היא "זינוק בעלייה",  הכנה לשירות משמעותי לבני נוער יוצאי אתיופיה.

במסגרת הפעולות לעידוד גיוס משמעותי מתוכננים יריד חשיפה להורים ולתלמידי חינוך מיוחד בתחומי הכנה, התנדבות, מקומות שירות ועוד. כמו כן פועלת עיריית חדרה לפתיחת מכללת נטעים, מכינה קדם צבאית האמורה להיפתח במהלך 2019.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה