חופשה משפחתית באיטליה – מידע למטייל

חופשה משפחתית באיטליה – מידע למטייל

ארץ המגף כבר מזמן הפכה לאחד היעדים החמים והמבוקשים ביותר על ידי ישראלים. זמן הטיסה אינו ארוך מדי, מזג האוויר נוח ודומה למזג האוויר בישראל ברוב ימי השנה ושלל אזורים שמציעים סוגים שונים של חופשות וטיולים. לא בכדי התיירות במדינה זו משגשגת וישראלים רבים חוזרים אליה שוב ושוב.

איטליה היא מדינה ענקית וכל חבל או אזור בה מציע נופים אחרים, אטרקציות שונות ואופי שונה לגמרי. יחד עם זאת – כל מי שמכין את שיעורי הבית הדרושים בטרם הנסיעה ימצא בדיוק את המקומות והאתרים שמתאימים להרכב המטיילים המתוכנן. איטליה מתאימה לכל גיל, לכל מגזר או מגדר ואפילו למשפחות עם ילדים בשלל גילאים. מה חשוב, אם כך, לדעת לפני שמתכננים נסיעה לאיטליה? חשוב להבין בדיוק לאן רוצים לנסוע, מה יש שם שמתאימים למטיילים העתידיים ולבחון את כל הפרטים החשובים לנסיעה.

מזג אוויר

איטליה היא מדינה ארוכה וחשוב לדעת שלמרות מזג האוויר הנוח ששורר בה לאורך רוב השנה – יש אזורים, בעיקר בצפונה שבהחלט אפשר לסבול בהם מקור עז בעונת החורף. יחד עם זאת הם יהיו מתאימים באופן מושלם לחופשת סקי, למשל. דרום איטליה מאופיין במזג אוויר ים תיכוני של חום סביר ולחות גבוהה ופנים המדינה יכול להפתיע בתנאי מזג האוויר שיהיו בו בתקופות כאלה ואחרות של השנה. זו שאנשים רבים מזמינים וילות בדרום איטליה לאורך השנה כולה וכך נהנים מחופשה מהנה ומזג אוויר מושלם.

מה מציע פנים המדינה?

חבל טוסקנה הוא אזור הנמתח מהבירה רומא ועד גנואה הצפונית לעיר הבירה. מדובר בחבל ארץ מיוחד, עשיר ומעניין שמציע שלל אפשרויות לחופשות וביקורים. להלן רק חלק ממה שמציע אזור עשיר זה:

  • מדובר באזור שמשופע ביקבים, שדות גפנים ויין מסוגים ייחודיים. בעלים רבים של יקבים מציעים ביקורי טעימות והכרת דרך הכנת היין הייחודי וישנם לא מעט יקבים קטנים ומשפחתיים שאפשר ללמוד בהם רבות.
  • בטוסקנה יש שלל אפשרויות אירוח ולינה. כיום מבוקש מאד התחום של וילות יוקרתיות בטוסקנה, שכן בזכות לינה בווילה כזאת אפשר לחוש ממש את החוויה של מגורים במקום אותנטי ולא בבית מלון שלא מרגישים בו את האווירה המסורתית והמקומית.
  • גם מוזיאונים אפשר למצוא למכביר בטוסקנה. כשם שאיטליה נחשבת למדינה מובילה באומנות ובתרבות – כך גם החבל המערבי המפורסם שלה.
  • כפרים ועיירות ציוריים הם מה שבאמת מאפיין את טוסקנה. אי אפשר שלא לעצור כמעט בכל עיירה או כפר, להכיר את התושבים המקומיים, לשוחח עימם ולנסות להתחבר לאווירה הייחודית שמציעים הבתים בני אלפי השנים.

למה כדאי לטייל באיטליה?

אי אפשר למנות כמה סיבות ויתרונות יש לטיול דווקא באיטליה. התושבים המקומיים מכניסי אורחים ומסבירי פנים, רובם הגדול דוברים אנגלית בצורה שמספיקה על מנת לארח ולהבין את התיירים שמגיעים, ישנם לא מעט נמלי תעופה שבהם אפשר לנחות עם טיסה ישירה מישראל וכך לחסוך זמן יקר של נסיעה ברכב שכור או בתחבורה ציבורית. קל מאד להשיג את היורו – המטבע המקומי ולהשיג פריטים שונים שקשה יותר להשיג בארץ. איטליה מושלמת לכל סוג של טיול, סיור או ביקור.

מדינה של כדורגל

חובבי הספורט בכלל והכדורגל בפרט ימצאו הרבה מאד מה לעשות באיטליה. בתור מדינה הבסיס של קבוצות מובילות בספורט העולמי (לרבות כדורסל וכדורגל) אי אפשר לבקר בה בלי לצפות במשחק כלשהו, גם אם הוא לא רשמי. החוויה של צפייה במשחק כדורגל או כדורסל באיטליה שונה באופן מהותי מזו שמתקבלת כאן בארץ וגם מי שלא חובב ספורט לא יכול שלא לצאת מהאצטדיון בתחושה של אדרנלין והתעלות רוח אדירה.

אוכל איטלקי

לא צריך באמת להכביר במילים בנוגע לאוכל האיטלקי. הפסטות, הפיצות, הגלידה המשובחת – כל אלה אהובים במיוחד על הישראלים ואפשר להשיג אותם כמעט בכל פינת רחוב בכל עיר, עיירה או יישוב. אין מי שלא אוהב את האוכל האיטלקי ומיותר לציין שהאיטלקים יודעים היטב להכין את המנות המסורתיות בדרך הטובה ביותר, תוך כדי שימוש במרכיבים וחומרי הגלם האיכותיים ביותר שקיימים. האוכל האיטלקי מהווה חלק נכבד וחשוב בכל ביקור באיטליה ולעיתים שווה לנסוע רק כדי ליהנות ממנה איכותית של פסטה וגלידה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה