חופשה בצפון: מדריך האטרקציות לחופשה

חופשה בצפון: מדריך האטרקציות לחופשה

עם תום החופש הגדול הורים רבים מתחילים לתכנן כיצד יעבירו את ימי החופשה של חגי תשרי עם הילדים. תכנון טיולים בארץ מעסיק את כל המשפחה ומאפשר לבלות זמן איכות עוד לפני היציאה לטיול עצמו. שיתוף הפעולה של כל בני הבית בחיפוש אחר פעילויות באזור הטיול יכול להוות הצלחה מסחררת ולהכין את הילדים בהתרגשות לחופשת החג. משפחות רבות בוחרות לצאת לטיול באיזור הצפון גם בגלל מזג האוויר הנעים יותר וגם בגלל ריבוי האטרקציות באזור. הכנו לכם מדריך קליל לחופשה בצפון.

חדרה והסביבה

לא מעט אנשים בוחרים לנסוע לחדרה או לעבור דרכה בדרך אל היעד. ובכן, ישנן אטרקציות רבות לילדים בחדרה שיכולות למלא את ימי החופשה שלכם ולהעסיק את הילדים באופן ניכר. מוזיאון הטכנודע הוא מרכז המדע של העיר, אשר מחזיק בתצוגה חווייתית לכל המשפחה. המוזיאון מציע תערוכות קבועות ומתחלפות ומאפשר לילדים לקחת חלק פעיל במיצגים כדי ללמוד על חוקי עולם המדע בעצמם. כמו כן, אין אף טיול באזור חדרה שלא מסתיים בסיור בשביל התפוזים. חוויה משפחתית בפרדס נוסטלגי לכל המשפחה. שם תוכלו לקטוף תפוזים ולהנות מפעילויות אתגריות שונות.

כמה דקות נסיעה לכיוון צפון אתם מגיעים לעירו של המלך הורדוס בקיסריה. באתר ההיסטורי החשוב התרחשו בעבר קרבות גלדיאטורים, ואירועים חשובים של הרומים. כיום ניתן לראות את שאריות הפלא האדריכלי עומדות על תילן ומספרות את הסיפור ההיסטורי של ארץ ישראל על דורותיה. הגן הלאומי בקיסרה מאפשר לכם לגלות את פלאי הבניה והחיים באזור ישראל בתקופות קדומות באופן חוויתי ומעניין לכל ילד.

חיפה והקריות

חיפה היא עיר שוקקת המציעה אינספור אופציות לבילוי משפחתי. החל ממוזאון המדע של העיר ועד למוזאון חיל הים, יש לכם מגוון אפשרויות לפעילויות העשרה חינוכיות. טיול באזור הגנים הבהאיים והמושבה הגרמנית מלמד אתכם על אופייה המכיל של העיר לתרבויות שונות. כמו כן בחוף היום של חיפה אפשר להעביר יום כיף לכל המשפחה ולהנות מקצת שמש ים תיכונית.

בהר הכרמל תוכלו לשחזר את מסלול הבריחה שעברו יהודים רבים בדרכם ארצה בשנות הקמת המדינה. להתחקות אחר תנועות המעפילים וארגוני המחתרת וללמוד את סיפור הקמת המרתק של ארז ישראל. את הסיור ניתן להתחיל ממורדות הכרמל או ממחנה המעפילים בעתלית, ובהליכה רגלית אל מול נוף עוצר נשימה, תוכלו לחוות את ההיסטוריה בעצמכם.

רמת הגולן

הרמה מלאה במסלולי הליכה רגליים בכל רמות הקושי. למיטיבי לכת ניתן להגיע לנחל עמוד ולבלות יום טיול מאתגר, בעוד שמשפחות צעירות יכולות לבחור מסלול הנעים והמוצל של נחל דן. כמובן שבעונה המתאימה קטיף דובדבנים היא פעילות מצוינת לכל גיל שיכולה להיות מזכרת משפחתית ייחודית. לצד זאת, תושבי הרמה מציעים שלל אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. אבובים בנחל הירדן, סדנאות שוקולד לילדים או סיור יקבים, אתם רק צריכים לבחור את הפעילות המועדפת עליכם ובאזור רמת הגולן תוכלו למצוא את האטרקציה שלכם. פה נעצור לציין, שבהחלט כדאי לשקול לחיוב לינת שטח, כשכמובן יש להצטייד לקראת הקמפינג בהתאם.

חופשה במרחק נסיעה

ישראל היא מדינה קטנה יחסית זה נכון. אבל היא שופעת סיפורים, תלאות ותרבויות שונות אשר התביעו את חותמן בחבל הארץ שלנו ומשפיעות על החיים שלנו גם היום. חופשת החג היא זמן מצוין לארוז צידה לדרך ולהעמיס את הרכב ולצאת לטייל באזור הצפון. טיול מהנה!

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה