חוות דעת מומחה בטיחות

חוות דעת מומחה בטיחות

מהי חוות דעת מומחה בטיחות? באילו מקרים נדרשת חוות דעת של מומחה? מהי חוות דעת משפטית ומי מזמין חוות דעת זו?

בתי המשפט בישראל מאפשרים לצדדים המצויים בהליך משפטי להגיש חוות דעת של מומחה המחזקת את טענותיהם. בתי המשפט בישראל מייחסים משקל רב למומחה מטעמם, וזאת בשל מעמדו הייחודי כעד אובייקטיבי שאינו מגיע מטעמם של הצדדים. על מומחה מטעם בית המשפט חלות חובות הגינות ונאמנות מוגברות, וזאת בשל מעמדו כעד מומחה מטעם בית המשפט. המומחה נתפס כזרועו הארוכה של בית המשפט וחוות דעתו מסייעת לשופט בית המשפט להכריע במחלוקות.

חוות דעת משפטית

חוות דעת משפטית הינה שם כולל לחוות דעת מקצועית המוגשת לבית המשפט. חוות דעת משפטית יכולה להינתן על ידי משפטן , מהנדס, מומחה בטיחות, בעלי מקצוע שונים (כגון קבלן בניין, טכנאי ועוד). על מומחה המספק חוות דעת מומחה בטיחות להיות איש מקצוע מנוסה הבקיא בתחום שעליו הוא מתבקש לחוות את דעתו. לחוות הדעת של מומחה זה יש השפעה רבה על שיקולי השופטים אשר יובילו להחלטותיהם.

חוות דעת מומחה בטיחות

בית המשפט נדרש להכריע בקונפליקטים המתגלעים בין שני צדדים. כאשר מדובר על מחלוקות בנושאי תכנון, בנייה, תאונות עבודה ועוד, על השופטים להסתמך על חוות דעת של מומחה הבקיא בתחום לצורך גיבוש ההכרעה. חוות דעת מומחה בטיחות תכלול בין היתר תיאור מפורט של נסיבות האירוע עליו נסובה התביעה (מנקודת מבט מקצועית ואובייקטיבית). על המומחה להגיש מסמכים מקצועיים הכוללים צילומים, סרטונים, תכניות ועוד, ועל חוות דעתו לכלול עבודת ניתוח של כשלים במערכות הבטיחות השונות (תכנון, ביצוע ותפעול הקשורים ישירות או בעקיפין למקרה התביעה). בנוסף, עליו להציג ניתוח מדויק של התאונה או המקרה וכן הסברים על האופן בו היה ניתן למנוע אותם.

חוות דעת של מומחה

חוות דעת זו מוגשת לבית המשפט על מנת לסייע בבירור הליך מסוים ועל מנת לאשר או לשלול טענה ספציפית בהליך התביעה. לחוות הדעת יש משקל והשפעה גדולים ביותר בבתי המשפט. חוות דעת משפטית נדרשת לרוב לפני תביעות, במהלך תביעה, בעת חתימה על חוזים, במקרים של תאונות דרכים, תאונות עבודה, עסקאות נדל"ן ועוד. חוות דעת של מומחה מסייעת בבירור והעמקה של המקרים הנידונים והיא מהווה כלי משפטי חשוב ומשמעותי.

ליאור בטיחות – מומחים בהענקת חוות דעת

חברת ליאור בטיחות מתמחה במתן שירותי ייעוץ, הדרכה ובניית תכניות בכל תחומי הבטיחות בעבודה. לחברה מאות לקוחות המנהלים ארגונים, מוסדות ומפעלים בכל רחבי הארץ, הן מהמגזר הציבורי והן מהמגזר הפרטי. החברה מעסיקה מהנדסים בכירים וממוני בטיחות מקצועיים ומנוסים המתמחים במגוון תחומי בטיחות (כגון בטיחות בגובה, בטיחות אש, בטיחות בחומרים מסוכנים ועוד), המספקים חוות דעת של מומחה במקרים רבים הנידונים בבתי המשפט הנדרשים להכרעה באמצעות חוות דעת של אנשי מקצוע אובייקטיבים, ישרים ואמינים. זקוקים לחוות דעת של מומחה? המומחים של ליאור בטיחות כאן לשירותכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה