השליכו פסולת ונקנסו

השליכו פסולת ונקנסו

היחידה לאיכות הסביבה תפסה שני נהגי משאיות שהשליכו פסולת בשטחים פתוחים. השניים חויבו לפנות את הפסולת ובנוסף הוטלו עליהם קנסות כבדים

נהגי משאיות שהשליכו פסולת בפארק השרון נתפסו ונקנסו עלידי היחידה העירונית לאיכות הסביבה של עיריית חדרה.

במקרה הראשון הגיע אל היחידה מידע על פסולת שהושלכה בפארק השרון. לאחר חקירה הגיעה היחידה אל חשוד במעשה, אשר הודה בהשלכת תכולה של שתי משאיות, אחת של גזם ואחת של פסולת בנייה.

לאחר שהודה בהשלכת הפסולת, ומאחר שהתברר שהייתה זו העבירה הראשונה שביצע, הוטל עליו קנס בגובה 5.5 אלף שקלים, ובנוסף חויב לפנות את ערימות הפסולת שהשליך.

לנהג הובהר כי אם ייתפס בעבירה נוספת יתווספו לקנס גם פתיחת תיק והגשת כתב אישום.

במקרה אחר הגיעו דיווחים מתושבים שהבחינו בהשלכת פסולת ביער. היחידה לאיכות הסביבה פתחה בחקירה והעלתה כי מדובר בפסולת בניין שהגיעה ממוסד חינוכי משטחי המועצה האזורית עמק חפר. החוקרים אף הגיעו לנהג המשליך והזמינו אותו לשימוע. ככל הנראה ערך המוסד החינוכי שיפוצים בתחומו, והפסולת שפונתה הושלכה בתחומי היער. על נהג המשאית הוטל קנס גבוה, ובנוסף יחויב המוסד החינוכי בפינוי הפסולת מהמקום.

היחידה לאיכות הסביבה, בראשה עומד איציק בוזגלו, היא חלק מאגף אכיפה וביטחון בניהולו של איתן כהן. במסגרת פעילותה לשמירה על איכות הסביבה עורכת היחידה מבצעים מורכבים ללכידת משליכי פסולת בשטחים פתוחים במקום באתר פינוי מורשה.

יצוין כי במסגרת חוק "הרשויות המקומיות אכיפה סביבתיתסמכויות פקחים" יש לפקחי איכות הסביבה סמכויות אכיפה משמעותיות, כולל כניסה לשטחים, מתן דוחות, הטלת קנסות גבוהים, הגשת תביעות, סמכות לעכב, לחקור, וסמכויות אכיפה נרחבות נוספות. כלומר, בעקבות החוק מוסמכים פקחי היחידה לאיכות הסביבה גם לאתר מפגעים סביבתיים וגם לאכוף סנקציות נגד הגורמים העברייניים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה