השאלות שחשוב לשאול לפני שמתחילים לחפש דירות למכירה

השאלות שחשוב לשאול לפני שמתחילים לחפש דירות למכירה

עליות המחירים המשמעותיות והמתמשכות בשוק הנדל"ן, וליתר דיוק בכל שווקי הנדל"ן בכל רחבי הארץ, הפכו את קניית הדירה למשימה בלתי אפשרית כמעט עבור ישראלים רבים. גם מי שמצליחים לגייס את המשאבים הדרושים למשימה חייבים כמובן להתנהל באופן אחראי במיוחד, על-מנת לא לגלות שההשקעה העצומה לא הניבה תועלת מרבית. בהתאם יש מספר שאלות שחשוב לענות עליהן עוד לפני שמתחילים לחפש דירות למכירה.

מהי מטרת הקנייה?

הפילוח העיקרי במסגרת חיפוש דירה למכירה הוא באופן טבעי הלוקיישן. על-מנת להחליט באילו אזורים יתבצע החיפוש, כדאי קודם להבין שיש הבדל משמעותי בין דירה שנרכשת לצורך מגורים לבין דירה שמטרת קנייתה השקעה.

כשהמטרה היא מגורים, המפתח החשוב ביותר לבחירת דירה הוא התאמה מלאה לצרכים שלכם – מבחינת מבנה המשפחה, קרבה למקורות תעסוקה רלוונטיים, מוסדות חינוך איכותיים כשמדובר במשפחה עם ילדים, חנייה כשיש רכב ותחבורה ציבורית טובה כשאין ועוד.

מהם השיקולים הרלוונטיים לקניית דירה להשקעה?

חיפוש דירות למכירה למטרת השקעה מתבצע באופן שונה לגמרי. במקרה כזה התאמה לצרכים הספציפיים שלכם אינה רלוונטית, והשיקולים העיקריים הם שניים: יכולת למצוא שוכרים בקלות והעלייה הצפויה בערך הנכס בעתיד הנראה לעין.

בנוסף כדאי לחפש דירה שמוצעת למכירה באזור שקל לכם להגיע אליו – כדי שלא תבזבזו זמן יקר בכל פעם שתצטרכו להראות את הדירה לשוכרים פוטנציאליים או שיידרש ביקור שלכם בנכס מכל סיבה אחרת (פיקוח על אנשי מקצוע, אסיפות דיירים בנוגע לעתיד הנכס וכו').

האם כדאי להיעזר במתווכים כשמחפשים דירות למכירה?

חד משמעית כן. אמנם יש שפע דירות למכירה ברוב הערים הגדולות וגם אלה הפחות גדולות, אבל כידוע הביקוש גדול לא פחות ואפילו יותר. כתוצאה מכך חיפוש דירה למכירה שבאמת מתאימה לכם ללא עזרת אנשי מקצוע עלול להימשך זמן רב מאוד, כשבינתיים מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות.

עוד כדאי לקחת בחשבון שלמשרדי תיווך יש גם דירות בבלעדיות, כאלה שלא מפורסמות באף מקום אחר – ובהחלט ייתכן שדווקא אחת מהן היא זו שתספק לכם יחס עלות תועלת מקסימלי.

מהו הסכום המרבי שאפשר להקדיש לקניית הדירה?

אחת הטעויות הקשות ביותר היא חיפוש דירות למכירה בסכומים שלא תוכלו לעמוד בהם. במקרים אלה לצד בזבוז הזמן אתם עלולים לחוות גם עוגמת נפש של ממש. בהתאם מומלץ קודם כל לחשב בדיוק מהו ההון העצמי שלכם, ועל בסיס זה להבין מהי המשכנתא המקסימלית שתוכלו לקבל (כשגם לכושר ההחזר הריאלי יש כמובן חשיבות). מתוך הסכום הכולל כדאי להוריד 10%, ליתר ביטחון ולהוצאות נלוות – ואז לחפש דירות במסגרת התקציב הנתונה שחישבתם.

מדוע אסור לוותר על בדיקה יסודית של הנכס?

קניית דירה כרוכה בהוצאה כספית עצומה של סכום בן 7 ספרות. על-מנת לא לגלות לאחר החתימה על ההסכם שיש בעיות שונות בנכס שיפגעו באיכות החיים שלכם ויחייבו הוצאות רבות, מומלץ להשקיע גם בבדיקה יסודית של הדירה. רק לאחר בדיקה כזו תוכלו לבחור נכון מבין האפשרויות השונות של דירות למכירה, ולדעת בוודאות שביצעתם עסקה חכמה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה