הקדם תרופה לעקיצה

הקדם תרופה לעקיצה

העירייה קוראת לתושבים להקפיד לייבש מקווי מים בחצרות בתיהם, כדי למנוע התפתחות מוקדי דגירה ליתושים

 

עיריית חדרה קוראת לתושבי העיר לבדוק היטב את חצר ביתם ולוודא שלא נותרו מצבורי מים.

עיריית חדרה מרססת במהלך השנה בשטחים הציבוריים ברחבי העיר ובמקומות העשויים להיות מוקדים של דגירת יתושים.

השנה מדובר בתופעה מוגברת בגלל נסיבות אקלימיות חריגות: כמות חריגה של משקעים ומיד לאחר מכן ימי שמש קיציים. הגשם העז גורם למקווי מים רבים מהממוצע, ואילו השמש והחום מהווים זרז לדגירת היתושים.

אגף התפעול של העירייה מפעיל מדביר עירוני העובד באופן רציף עם חברת הדברה על מנת לתת מענה יעיל בכל שטחי הציבור, כולל נחל חדרה, האגם האקולוגי באקו פארק, תעלות ברחבי העיר, שמורות טבע, בירכת זיתא, פתחי ניקוז ושטחי ציבור אחרים המטופלים באופן שוטף למניעת דגירה של יתושים.

בנוסף, צוותים של העירייה יוצאים לשטח עם כל קבלת הודעה על מוקדי יתושים, כדי לגלות את מוקדי הדגירה.

פעמים רבות מאתרים את מקור דגירת היתושים, לאו דווקא בשטחי הציבור, אלא בחצרות של בתים פרטיים. בעקבות כך קוראת העירייה לציבור להקפיד לייבש מוקדי מים עומדים בחצרות הבתים, וכן לגלות ערנות ולהודיע למוקד העירוני כאשר קיים חשש לדגירת יתושים במקומות כמו אתרי בנייה, בריכות שחייה, מגרשים נטושים, וכדומה.

מנהל ההדברה העירוני שולי שימחי מסביר כי לעתים אין בעלי הבית מודעים להצטברות מים עומדים בחצרם.

כך למשל פנתה תושבת אחת השכונות אל אגף התפעול בעירייה והתלוננה על מכת יתושים באזור ביתה. למקום נשלח המדביר העירוני, ולאחר בדיקת סבבת מגוריה מצא בחצר ביתה מספר מוקדי יתושים באדניות לעציצים שהיו בהן מים עומדים.

בנוסף, בשכונת נווה חיים מצא המדביר בריכת מים נטושה שגם בה היו מים עומדים שהפכו למדגרה ליתושים.

טעות לחשוב שדגירת יתושים אופיינית למאגרי מים גדולים. די במעט מים בקרקעית של צמיג ישן, תחתית של כוס, פקק קטן, אדניות, תחתיות של עציצים, מי מזגנים וכדומה, כדי לשמש מדגרה ומקור ליתושים שמציקים לשכונה שלמה.

תושבים שמגלים מוקדי יתושים מתבקשים להודיע על כך במהירות למוקד העירוני 106, והמדביר ייצא למקום עם חברת ההדברה לטיפול מיידי. תושבי העיר מתבקשים להגביר את הערנות לגבי מקווי מים בחצרות בתיהם וכמובן להתריע גם כאשר מבחינים במוקדי יתושים בשטחי ציבור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה