הצרת הנרתיק באמצעות ניתוח

הצרת הנרתיק באמצעות ניתוח

במהלך השנים אחוז ניכר מהנשים עוברות שינויים משמעותיים הקשורים למבנה ותפקוד הנרתיק. הסיבות לכך שונות, בין היתר עקב נשיאה של משאות כבדים, שיעולים (בעיקר במעשנות), שינויים הורמונאליים, פקטורים גנטיים ובמיוחד – הריונות ולידות. במהלך ההיריון והלידה מופעל לחץ רב על שרירי רצפת האגן, מה שגורם להם להימתח משמעותית ולעיתים לא לחזור למצבם המקורי. בלידות בהן נעשה שימוש במכשירים דוגמת מלקחיים או וואקום, הלחץ על הנרתיק ועל שרירים אלו גבוה עוד יותר ועלול לגרום לפגיעה משמעותית, קרעים ופציעות, ולהחליש משמעותית את האזור. הרחבת הנרתיק יוצרת מספר בעיות נפוצות אשר עלולות לפגוע באיכות חייה של האישה, וקיימות מספר דרכים לשפר את המצב ולנסות ולהחזירו לקדמותו.

בעיות נפוצות עקב התרחבות הנרתיק ושרירי קרקעית האגן

במקרים המדוברים בהם נוצרת התרחבות של הנרתיק והיחלשות/התרחבות של שרירי קרקעית האגן, נוצרות מספר תופעות בלתי נעימות אשר חוזרות על עצמן בקרב נשים רבות. תופעות אלו כוללות איבוד שליטה על הסוגרים במקרים מסוימים (למשל, בעת שיעול, צחוק חזק או פעילות גופנית), קשיים ביציאות ואיבוד של חלק ניכר מהתחושה בזמן קיום יחסי מין. גם מצידם של הגברים קיימת בעיה דומה שכן התרחבות הנרתיק גורמת לאיבוד חלק ניכר מהחיכוך בעת החדירה, וגברים רבים מתלוננים על ירידה משמעותית בתחושה ובהנאה בזמן קיום יחסי מין (במקרים רבים מצב זה אף גורם לגבר עצמו בעיות בתפקוד, עקב הירידה בחיכוך ובגירוי).

מפיזיותרפיה לחיזוק שרירי הליבה ועד להצרת הנרתיק באמצעות ניתוח

קיימים כיום מספר טיפולים ופתרונות אפשריים לטיפול בבעיה זו. פיזיותרפיה היא הטיפול הבסיסי ביותר, במסגרתו עובדת האישה על כיווץ ושחרור השרירים הטבעתיים ושרירי קרקעית האגן. עם זאת, שיטה זו דורשת התמדה ומאמץ רב ורובן המכריע של הנשים אינן מתמידות בתהליך זה מספיק על מנת ליהנות מפירותיו.

שיטות מתקדמות שונות אשר פותחו כוללות הזרקה של חומצה היאלורונית לאזור הנרתיק או טיפול בלייזר אשר מטרתו זהה – מיצוק רקמת הנרתיק והצרת הנרתיק חזרה למצבו המקורי.

במקרים חמורים יותר, בהם השיטות האחרות אינן מומלצות או שלא סייעו באופן מספק, ניתן לבצע ניתוח להצרת הנרתיק. במסגרת ניתוח זה, אשר נערך בהרדמה מלאה ואורך כשעה בלבד, מקרב המנתח את שרירי פתח הנרתיק אחד אל השני במטרה להצר את הכניסה לנרתיק. בנוסף, מוסרת רקמה רפויה מהנרתיק, כזו אשר נוצרת כתוצאה מהרחבה יתרה של האזור.

ניתוח זה אינו נחשב מורכב במיוחד אך יש צורך ברופאים המתמחים ספציפית בתחום זה. רק כך תוכלי להיות בטוחה כי הניתוח יעבור בצורה חלקה ואכן ישיג את מטרתו. ד"ר בני שכטר – גינקולוג המתמחה בכאבים ובטיפולים אסתטיים גניקולוגיים, מתמחה בכלל טיפולי הצרת הנרתיק שפורטו לעיל, כמו גם בטיפול הכולל ניתוח. מומלץ להתייעץ עם רופא המומחה בניתוחים וטיפולים אלה על מנת להחליט על דרך הטיפול הרצויה והטובה ביותר בהתחשב בתנאים ובנתונים הייחודיים לך.

תמונה: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה