הסיבות שמסבירות למה תכנון פרישה לגמלאות חשוב

הסיבות שמסבירות למה תכנון פרישה לגמלאות חשוב

פרישה לגמלאות היא תקופה בחיים שבגילאים צעירים די קל לדחות את המחשבה עליה ולחשוב שניתן יהיה לדאוג לפרק זמן זה בחיים, מאוחר יותר. הרי הכול עומד להסתדר מעצמו נהדר בסופו של דבר, נכון? ובכן… מה אם לא? מה יהיו התוכניות החלופיות שלכם?

זו הבעיה עם האסטרטגיה הזו – לעתים קרובות החיים לא יסתדרו כמו שתכננתם. ואם זה לא יקרה, תעמידו את עצמכם ואת בני משפחתכם במצב פחות אידיאלי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתחיל תכנון פרישה לגמלאות כבר בגילאים צעירים.

רוב הסיכויים הם שאינכם מתכננים לעבוד עד יום מותכם

יתכן אפילו שדמיינתם את תקופת הפרישה שלכם כתקופה חלומית, זמן שיאפשר לכם ללגום קוקטיילים על חוף הים, על מרפסת בצימר הררי נעים, או לצאת לטייל בעולם. אבל למעשה נדרש תכנון פיננסי קפדני כדי שהחלומות הללו יתממשו.

הסיבה הראשונה שחשוב להתחיל בתכנון הפנסיה שלכם היא העובדה הפשוטה שאנשים חיים כעת, בממוצע, זמן רב יותר מאי פעם. חיים ארוכים יותר פירושם צורך ביותר כספי פנסיה שנחסכו כדי להמשיך לחיות מהם. עם תוחלת החיים הישראלית הממוצעת שמתקרבת לקראת גיל 80, קל להבין  שתזדקק לסכום משמעותי כדי לחיות בנוחות בפרישה שלכם.

וגם אם מצבכם הכלכלי נפלא, עדיין תצטרכו לוודא שגם העתיד יהיה נפלא

אם יתמזל מזלכם למצוא את עצמכם בטווח הגבוה מהממוצע, תצטרכו להרחיב את החיסכון הפנסיוני שלכם יותר ממה שתכננתם. זה אומר לחסוך יותר ולתכנן יותר זמן.

ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים שיהיו לכם מספיק כספים לפנסיה כדי לחיות מהם היטב למשך שארית החיים. במילים אחרות, אל תתכננו תוחלת חיים ממוצעת – תכננו ליותר!

אי אפשר לעבוד לנצח

אם אתם מאמינים שאתם יכולים להמשיך לעבוד עד יומכם האחרון, וגם אם זה החלום שלכם, כדאי שתבינו שיתכן מצב שבו לא תוכלו לבצע את עבודתכם בתחום התמחותכם ברמה גבוהה במשך כל חייכם. ככל שאתה מתבגרים, אתם מתנהלים לאט יותר וחלק מהמשימות הופכות להיות מורכבות יותר לביצוע.

לא משנה כמה אתם מעוניינים להמשיך לעבוד במשך כל חייכם, אין זה תירוץ להימנע מחיסכון לפנסיה. עם תכנון פרישה לגמלאות, תוכלו להיות מוכנים גם למקרה בו תצטרכו לפרוש לגמלאות מוקדם מהצפוי. בלי קרן פרישה שאפשר ליפול עליה, תהיו תקועים בתוכנית ה"עבודה לנצח" שלכם.

פרישה היא הזמן הטוב ביותר לסמן 'וי' ברשימת המטרות שאתם מעוניינים להשיג

רוב הסיכויים הם שבמהלך קריירת העבודה ובגילאים צעירים, התקשיתם לממש את החלומות שהיו לכם, כי הייתם עסוקים במילוי חובות ותחומי אחריות בבית ובעבודה, או שהיו לכם נסיבות ואירועי חיים אחרים, שעצרו אתכם.

פרישה היא ההזדמנות המושלמת לנסוע למקומות שתמיד חלמתם לבקר בהם ולחוות את החוויות שתמיד רציתם לחוות. זהו פרק הזמן בחייכם שאתם יכולים לעשות כל מה שלא הצלחתם לעשות במהלך הקריירה שלכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה