הנפקת חשבונית ירוקה – מה זה?

הנפקת חשבונית ירוקה – מה זה?

הנפקת חשבונית ירוקה הינה הנפקה של מערכת תשלומים דיגיטלית, שהופכת את כל תהליך הנפקת החשבוניות ואף התשלום לאוטומטית. המטרה של הנפקת חשבונית ירוקה באה לידי ביטוי בהפחתה של עלויות, כמו גם בחיסכון של זמן.

מה זה בכלל קבלות ירוקות?

כשהלקוחות שלכם רכשו ממכם שירותים או מוצרים, הם צריכים לקבל אסמכתא של הוכחות תשלום. המטרה של הנפקת קבלה היא לספק הוכחה לקיום של עסקה פיננסית בין החברה לבין הלקוחות. פעם היה נהוג להנפיק קבלות רק באמצעות ניירות, שעליהן פירטו את תאריך ביצוע העסקה, המחיר, והסכום ששולם בפועל באמצעות הלקוח. ואילו כיום, ניצבת בפני פרילנסרים או חברות הבחירה להנפיק קבלות ירוקות באופן מקוון, ולשלוח אותן ללקוח באמצעות דואר אלקטרוני או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת.

האם קבלות ירוקות מאפשרות גישה קלה וסוג של פתרון יעיל?

לא קיים כל עוררין על כך, כי הנפקה של קבלות ירוקות מאפשרת גישה קלה, והן סוג של פתרון יעיל, בפרט לעומת הדפסה מכנית של קבלות, הדבר נובע מכך שקבלות ירוקות מאוחסנות בענן דיגיטלי, שאפשר לאחזר בלחיצה על כפתור אחד. אחסון של קבלה ירוקה בענן מייעל את זרימת העבודה, וזאת בשל העובדה שלא חייבים להשקיע המון זמן בהכנת כל הניירות ובחיפוש המתמיד אחרי הקבלה הנכונה. כמו כן, קבלה מנייר מגבירה את הסיכונים לטעויות אנוש.

האם קבלות ירוקות מאפשרות שיתוף פעולה לאלתר עם הנהלת חשבונות?

כאשר מנפיקים קבלות על גבי ניירות, זה עשוי להיות קשה לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם הנהלת החשבונות, בעוד לוקח די הרבה זמן לסרוק את הקבלות ואז לשלוח אותן באמצעות דואר אלקטרוני ללקוחות. הדבר שונה בתכלית השינוי כאשר מדובר אודות קבלות ירוקות, משום שאתן אפשר לראות בבירור את כל המידע, ולשתף אותו עם הגורמים הרלוונטיים, מה שמייתר את ההכרח ליצור עותקים. משום שקבלות ירוקות, כאמור לעיל, מאוחסנות בתוך הענן, מתאפשרת גישה נוחה אליהן, וכן שליחתן להנהלת החשבונות, אף שאתם לא נמצאים במקום העבודה הקבוע שלכם.

האם באמצעות הנפקה של קבלות ירוקות תוכלו בעצם לחסוך בהוצאות כספיות?

מן הסתם, באמצעות הנפקה של קבלות ירוקות תוכלו בעצם לחסוך בהוצאות כספיות, כאשר בראש מעייניהם של עסקים כיום לחסוך בכמה שיותר הוצאות כספיות. הדבר נשמע הגיוני נוכח העובדה שרכישה של דיו להדפסה או נייר עשויה לעלות הרבה כסף מדי חודש בחודשו, וקבלות ירוקות מייתרות את כל ההכרח הזה, משום שלא נדרש להוציא ולו שקל אחד על מדפסת, ניירות או דיו.

האם קבלות ירוקות יביאו לשביעות רצון מלאה של הלקוחות שלכם?

ונסיים בנימה אופטימית – אכן קבלות ירוקות יביאו לשביעות רצון מלאה של הלקוחות שלכם, משום שהן יסייעו ללקוחות שלכם לארגן והן לשמור את הקבלות הירוקות בטוחות. יתרה מזאת, הקבלות הירוקות יכולות לסייע בהפחתה של רמות הסטרס בקרב הלקוחות שלכם בתקופת המסים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה