הכנה לבדיקות במכון הרפואי

הכנה לבדיקות במכון הרפואי

בשל מגוון סיבות אפשריות, אלפי נהגים בישראל נקראים לבדיקות במכון הרפואי מסיבות כאלה ואחרות. היות ומדובר בהליך אשר אינו מוכר לנהג הממוצע, הרי שהתמודדות עם בדיקות במכון הרפואי עלולות לבלבל גם את הנהג המקצועי ביותר ובמקרים רבים אף להביא לתוצאה הפוכה מזו הרצויה.  הכנה לבדיקות במכון הרפואי דורשת התמקדות בבעיה בגינה הופנה הנהג לבדיקות במכון תוך הכנתו בצורה מדויקת לשאלות ולבחינות אשר יצטרך לבצע. הכנה זו, ללא ספק דורשת הכרת הפרוצדורה המקובלת במכון הרפואי לרבות ניסיון במבחנים אלו. עורך דין תעבורה אשר טיפל בתיקי מכון רפואי, יוכל לסייע לכם לקבל את ההכנה הנדרשת ולעבור בהצלחה את הבחינות השונות.

מהי מטרתו של המכון הרפואי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בכינויו הידוע המרב"ד, נועד לבדוק את כשירותם של נהגים בישראל להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה. כשירות זו יכולה לבוא במספר היבטים החל ממצב בריאותי וכלה במצב קוגניטיבי נפשי העלול להשפיע על יכולתו של הנהג לאחוז בכלי תחבורה. עם תום הבדיקות במכון הרפואי, יעביר המכון את המלצתו בנוגע לכשירותו של הנהג למשרד הרישוי אשר זה יחליט אם לקבלה אם לאו. לרוב, משרד הרישוי אינו חורג מהמלצות המכון הרפואי ונדיר שיפעל בניגוד להמלצות שהתקבלו בעניינו. על מנת שניתן יהיה להבטיח את הצלחת הבדיקות במכון הרפואי יש להגיע ליום הבחינות ערוכים עם כל המסמכים הרלוונטיים.

באלו מקרים יופנה נהג לבדיקות במכון הרפואי

ישנן סיבות רבות להפניית נהג לבדיקות במכון הרפואי. נהג יכול שיופנה לבדיקות כאשר מצבו הרפואי מעלה חשש להמשך נהיגתו כגון אירוע לבבי, אפילפסיה וכו'. נהג יכול שיופנה לבדיקות במכון בשל צבירות נקודות משרד הרישוי המעלות חשש לגבי כשירותו האישית לנהוג בכלי תחבורה. נהגים חדשים יכולים אף הם להיות מופנים לבדיקות במכון הרפואי ככל ויהיו מעורבים בביצוע עבירות המחייבות את בדיקת כשירותם.

הכנה לבדיקות במכון הרפואי באיזה אופן

במסגרת הכנת הנהג לבדיקות במכון הרפואי יבדוק עורך הדין את הסיבה בגינה נשלח הנהג לבדיקות. ככל ומדובר באירוע רפואי, יפנה עורך הדין את הנהג לרופא מקצועי מוסמך אשר יבדוק את כשירותו וייתן את המלצתו בהתאם. ככל ומדובר בפן אישיותי פסיכולוגי, יפנה עורך הדין את הנהג לבדיקה אצל פסיכולוג מטעמו אשר יחווה את דעתו לעניין הנהג. כמו כן, טרם יום המבחנים, יערוך עורך הדין פגישה עם הנהג במשרדו במסגרת יתרגל עמו מצבים שונים ושאלות שונות אשר עלול הוא להיתקל בהם במסגרת יום הבחינות. שילוב של הכנה נכונה על ידי עורך דין תעבורה לצד התמקדות בבעיה בגינה הופנה הנהג למכון הרפואי, יגדילו באופן ניכר את סיכויי המעבר והצלחת הבחינות.

יום הבחינות במכון הרפואי

ליום הבחינות במכון הרפואי יש להגיע בזמן עם המסמכים הנדרשים והרלוונטיים. יש לבצע את כל המטלות אשר יבקשו נציגי המכון לבצע ולענות באופן ענייני לשאלות השונות אשר יעלו במסגרת יום זה. ככל והנבדק ישקיע מזמנו ויבצע את המבחנים באופן מקצועי וברצינות, כך גדל הסיכויים כי יוכל הוא לצלוח את הבחינות ולקבל את רישיון הנהיגה חזרה.

ערר על החלטת המכון הרפואי

ככל והנהג לא צלח את המבחנים אשר ביצע במכון הרפואי, ניתן להגיש ערר לוועדת עררים הנמצאת בבית החולים תל השומר בתוך 45 ימים ממועד קבלת ההחלטה. הכנה לבדיקות במכון הרפואי בהקשר של ערר על החלטת המכון רלוונטית גם לצורך הערר. ערר אשר יוגש לוועדה באופן רשלני ללא הבדיקות הנדרשות עלול להידחות והנהג יוכל לגשת פעם נוספת לבחינות רק כעבור שנה.

בין אם מדובר בהכנה לבדיקות במכון הרפואי ובין אם מדובר בערר על החלטת המכון, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום משפטי זה ובידיו הניסיון להתמודד עם תוצאות הבדיקה והשלכותיה. טיפול נכון ויד מכוונת יכולים להגדיל באופן ניכר את סיכויי הצלחת הבדיקות או קבלת הערר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה