החשיבות של עבודה במרוץ החיים

החשיבות של עבודה במרוץ החיים

עבודה

עבודה יום יומית נועדה לפרנסה של העובד ושל בני משפחתו. אך מעבר לכך העבודה מעניקה לכל אדם סיפוק רב לאור ההישגים שלו וזאת ללא קשר לתחום שבו הוא עובד. עצם העובדה שאדם זה עובד בייצור, ניהול, שיווק, כספים, מכירות או כל נישה אחרת שיש בה הצלחה, גורמת לו לחיוניות לשביעות רצון ולמצב רוח מעולה. זו הסיבה שעובדים רבים שמחים להגיע בכל יום למקום העבודה שלהם והעשייה הזו מעניקה תוכן רב לחייהם.

זו גם הסיבה שיש להם מוטיבציה גבוהה, תחושת שייכות למקום העבודה ורבים מהם עושים כל שניתן למען ההצלחות של מקום העבודה. אך עם השנים יש לא אחת מצבים שבהם העובד מחליט להפטר. זה קורה עקב סיבות שונות כמו מעבר מגורים לעיר אחרת, מעבר למקום עבודה אחר שהוא מתגמל יותר ועוד. במקרים האלו מגיעים פיצויים לעובד שהתפטר על פי התחשיב שיבצע חשב השכר. הכללים נקבעים על פי דיני העבודה וההסכם האישי שעליו חתמו בעת קליטת העובד, הן המעביד והן העובד. מדובר בחודש שכר בגין כל שנת עבודה ובנוסף לכך כספים המגיעים לעובד כמו לדוגמה פדיון ימי חופשה, קבלת החלק היחסי של דמי ההבראה השנתיים ועוד.

בחירה של עבודה

בחירה של תחום עיסוק היא אחד הנושאים המהותיים עבור כל אדם. זה קורה בדרך כלל לאחר השירות הצבאי והכניסה לאזרחות כאשר כל אדם מחפש את התחום שהוא הנכון ביותר עבורו. יש כאלה שברור להם שיצטרפו לעסק המשפחתי באחד התפקידים שהוא המתאים ביותר עבורם. אחרים יבחרו מקום עבודה התואם את הכישורים שלהם בתחום המחשוב, האינטרנט, הפרסום או כל תחום אחר.

יש גם אחרים שעסקו בתחום מסוים בצבא או אפילו לפני כן בתקופת הלימודים בתיכון, והתחום הזה מושך אותם מאד. לכן הם יחפשו עבודה בנישה הזו בחברות תקשורת, סטארט אפ, היי טק, נדל"ן או כל אופציה אחרת התואמת את הידע שלהם.

ייעוץ לגבי תחום העיסוק

יש גם הרבה מתלבטים שקשה להם לקבל החלטות בנושא עבודה. הם חושבים על שלל נושאים שמתאימים להם אך קשה להם להתביית על תחום אחד שמתאים להם כמו כפפה ליד. לעיתים הם עובדים בעבודה זו או אחרת ולאחר פרק זמן קצר הם מתפטרים, כי הם לא נהנים מהעבודה הזו.

הפתרון עבורם הוא להגיע למבחני הכוונה של תחום העיסוק שמבצעים אנשי מקצוע בעל ידע וניסיון רב בתחום זה. הם משוחחים עם המועמד, שואלים אותו את השאלות הנכונות ולאחר מכן מנתבים אותו לשורה של מבחנים. ברוב המקרים לאחר כל המסלול הזה, קל להם להעניק לו הכוונה ולהמליץ לו על אופציות שהן במיטביות עבורו, גם אם הוא לא חשב על התחומים האלה כלל.

לימודים במכללה או באוניברסיטה

צעירים רבים מעדיפים ללמוד ורק לאחר כמה שנים להתחיל לעבוד. לכן הם נרשמים לתחום שמתאים להם ביותר ובתום הלימודים מתחילים לבנות את הקריירה שלהם.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה