החיבור של משה כחלון ומשפחתו לגבעת אולגה

החיבור של משה כחלון ומשפחתו לגבעת אולגה

גבעת אולגה מוכרת בזכות "על הים", כפר הנופש של האגודה למען החייל, המזנון המיתולוגי על כביש החוף שהציע ארוחות חינם לחיילים – וגם בזכות משפחתו של האוצר ה-25 של מדינת ישראל.

הילדות בשכונה, הדירה הראשונה

הוריו של משה כחלון הגיעו לישראל מלוב והתיישבו בגבעת אולגה, בשכונה שכללה עולים חדשים רבים, הן מטריפולי והן ממרוקו ומרומניה. באופן כללי גבעת אולגה הייתה מאז הקמתה ועד ימים אלה קיבוץ גלויות של ממש: הרובד הראשון בשכונה כלל בתים שבנו במו ידיהם עולים מאירופה שהגיעו לישראל דרך שנגחאי מיד לאחר קום המדינה. ב-1951 ו-1952 הוקמה שכונת גבעת אולגה א' שאוכלסה על-ידי עולים מארצות הברית ואירופה, מיד אחריהם הגיעו עולים מצפון אפריקה, הרובד הבא הוא אותם עולים מלוב, מרוקו ומרומניה שהתיישבו בצפונה של גבעת אולגה, בשנות ה-60 של המאה העשרים המשיכה השכונה להתרחב ובשנות ה-70 הוקם שיכון אזורים שלקט עולים מאתיופיה והקווקז. נכון להיום רבע מתושבי גבעת אולגה הם עולים שהגיעו לארץ החל משנות ה-90של המאה הקודמת – מחבר העמים, מאתיופיה ומארצות הקווקז.

לא רק הילדות של האוצר עברה עליו בגבעת אולגה: לאחר שבגיל 14 בחר לרכוש מקצוע פרקטי ובין השאר עבד בתור מסגר בגן שמואל, ולאחר שירות בחיל החימוש, חזר משה כחלון לגבעת אולגה וביחד עם אשתו רכש את הדירה הראשונה שלו – דירת 2 חדרים בשכונה בה גדל.

הפעילות הענפה של ההורים

כיום הדמות המפורסמת במדינה מתוך בני משפחת כחלון היא כמובן שר האוצר – או אם תרצו מי שחולל את מהפכת הסלולר כשכיהן כשר תקשורת והוזיל לכולנו את עלויות השימוש בטלפונים ניידים – אולם בגבעת אולגה לאורך השנים היו מוכרים לא פחות, ואולי אף יותר, הוריו של משה, יהודה שנפטר ב-1998 ומיסה שהלכה לעולמה ב-2018 כשהיא בת 95.

יהודה ומיסה ז"ל היו פעילים מאוד במזנון המיתולוגי שעל כביש החוף ודאגו לאינספור חיילים שעברו במקום בדרך צפונה. המזנון סיפק לחיילים ארוחות חמות ומילים טובות, ולאחר מותו של יהודה הוא אף הונצח במקום. מיסה המשיכה להתנדב במזנון גם בגיל מבוגר ותמיד הייתה הרוח החיה במקום. בנוסף לקחה אמו של האוצר חלק במאבקים חברתיים חשובים בשכונה – ובפרט התפרסמו ההפגנות מול סניף הבנק בשכונה כשההנהלה ביקשה לסגור אותו – כך שניתן לומר שבמידה רבה היא היוותה השראה של ממש לשר האוצר.

הקריירה הפוליטית המרשימה

משה כחלון עבר דרך ארוכה מהילדות בגבעת אולגה ועד לדירת המגורים הנוכחית שלו בשכונת דניה שבחיפה. הוא נכנס לפוליטיקה בשלהי שנות השמונים של המאה ה-20 כעוזר של אחד המועמדים לתפקיד ראש העיר בחיפה, רמי דותן, ולאחר מכן מונה לתפקיד ראש הלשכה של השר לביטחון פנים בזמנו, עוזי לנדאו.

בשנת 2003 הוא נבחר לראשונה לכנסת ואף כיהן כסגן היו"ר בבית הנבחרים. לקראת מערכת הבחירות הבאה כבר דורג כחלון במקום הראשון בפריימריז ולאחר מכן מונה על-ידי בנימין נתניהו לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד וכן עמד בראשות ועדת הכלכלה.

קפיצת המדרגה הבאה נרשמה ב-2009 – אל תפקיד שר התקשורת, ובמסגרתו נכנסה לתוקף רפורמת הסלולר שהגבירה במידה דרמטית את התחרותיות בשוק זה והוזילה באופן משמעותי את המחירים. לאחר פסק זמן מהפוליטיקה – בין השנים 2012 ל-2014, בין השאר בשל האכזבה מהליכוד ומהמדיניות החברתית כלכלית של המפלגה בה צמח – הקים משה כחלון את מפלגת כולנו וזכה איתה ב-10 מנדטים בבחירות 2015, בחירות שלאחריהן מונה לתפקיד שר האוצר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה