הזדמנות כמו כולם

הזדמנות כמו כולם

בערב מרגש העניק מע"ש חדרה תעודות הצטיינות לחניכים המשולבים במסלולי התעסוקה, הן במע"ש והן אצל מעסיקים חיצוניים

מע"ש חדרה ציין את סיום שנת הפעילות תשע"ח בערב מרגש שהתקיים כהוקרה לחניכים. במסגרת הערב חולקו תעודות לחניכים מצטיינים המשולבים במסלולי התעסוקה, הן במע"ש והן אצל מעסיקים בשוק הפרטי.

מע"ש הוא מרכז עבודה שיקומי שמפעיל אגף הרווחה העירוני לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המגיעים מהקהילה וממערכי דיור בחדרה והסביבה. מטרותיו העיקריות הינן מתן מסגרת תעסוקתית קבועה המאפשרת רכישת מיומנויות תעסוקתיות, אישיות וחברתיות, וכן הכנה, שילוב, וליווי של חניכים בעבודות בשוק החופשי.

מנהל המע"ש רפי סעדה מסביר כי השילוב במקום העבודה מתבצע בהתאם לתוכניות קידום אישיות לכל חניך, במטרה לקדמו גם ברובד התעסוקתי וגם ברובד החברתי והאישי. התפיסה המקצועית היא ראייה של כל חניך עלפי יכולותיו וצרכיו, ומתן מענים תעסוקתיים בהתאם ליכולות אלה.

בין המענים התעסוקתיים נמנה גם תחום תעסוקה נתמכת, שנועד לשלב אנשים עם מוגבלויות גם בשוק החופשי במטרה שיקבלו הזדמנות כמו כולם להצליח, להרוויח, ולהרגיש בעלי ערך עצמי. להצלחת קליטתו של עובד עם מוגבלות יש צורך במעורבות של מערך שלם של אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים, מדריכים, המשפחה ועוד.

במע"ש חדרה יותר מ-170 חניכים, המשולבים בסדנאות עבודה כמו אריזה, הרכבת מוצרים, גינון, חרושת פלסטיק ומתכת. כ-30 מתוכם משולבים בתעסוקה בשוק החופשי, מקומות תעסוקה מגוונים, ביניהם מפעלים, מוסכים, רשתות שיווק, חנויות, מסעדות ועוד.

לדברי מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג, שילוב עובדים עם מוגבלויות בשוק החופשי תורם רבות לקידומם, ובד בבד תורם גם לכלל העובדים הנחשפים לאוכלוסיות מגוונות, מה שמקדם סובלנות בחברה מכילה, בריאה תקינה יותר.

ערב ההוקרה שהוביל מע"ש נועד להעצים את תחושת המסוגלות בקרב עובדים עם מוגבלויות, שלא הצליחו להסתיר את התרגשותם כאשר קיבלו את תעודות ההצטיינות על עבודתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה