הוספיס בית לחולי דמנציה – הדבר הנכון למטופלים ולבני המשפחה

הוספיס בית לחולי דמנציה – הדבר הנכון למטופלים ולבני המשפחה

טיפול פליאטיבי בבית, או הוספיס בית, מיועד ומתאים לחולים בשלבים הסופיים של מחלות קשות והוא גם ניתן במימון קופות החולים. עבור חולים המתמודדים עם אלצהיימר ומחלות דמנציה אחרות, הימצאות בסביבה מוכרת ועוטפת היא חשובה עוד יותר. שוב ושוב נתונים מראים כי כאשר מוציאים חולה דמנציה מביתו ומסביבתו המוכרת, ישנה התדרדרות תפקודית והתנהגותית משמעותית. כך מסביר לנו ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של "צבר רפואה".

לקבל את כל הטיפולים, בסביבה המוכרת של הבית

כאשר בני המשפחה מגלים כי יקירם חלה בדמנציה, מדובר על כניסה מיידית לסיטואציה המשנה את החיים של כל המשפחה הקרובה, בעיקר בשלבים המתקדמים והסופיים של המחלה. למרות התקדמות מדעית ורפואית שנעשתה, מחלות דמנציה, כולל האלצהיימר שהיא הנפוצה מביניהן, הן עדיין חשוכות מרפא. כך, בדומה למחלות קשות וסופניות אחרות, גם חולי דמנציה בשלבים מתקדמים של המחלה זכאים לטיפול סיעודי, רפואי וסוציאלי מלא, בבית שלהם, והכל במימון של קופות החולים, ללא תלות בביטוחים פרטיים, מבחני הכנסה וכדומה.

צבר רפואה מעניקה לעשרות אלפי חולים בכל הארץ שירותים של אשפוז פליאטיבי ביתי והוספיס בית במימון קופ"ח ומתמחה בטיפול פליאטיבי בחולי דמנציה. ד"ר צבר מסביר כי בשלבים הסופיים של מחלת האלצהיימר ומחלות דמנציה נוספות, הטיפול מתמקד בשיפור נוחות ואיכות החיים של החולה, תוך יישום פרקטיקות מוכחות של הקלה על סבל וכאב, הפחת תסמינים מטרידים המקושרים לדמנציה ומתן כל הטיפולים הרפואיים הנדרשים. כל זאת מבוצע וניתן בסביבה המוכרת של בית החולה, באווירה מכבדת, עוטפת ועם המשפחה מסביב.

כפי שממשיך ומסביר ד"ר צבר, עם טיפול וליווי פליאטיבי ביתי, מאוד סביר כי חולי דמנציה יצטרכו מהותית פחות אשפוזים ומצבם הכללי יוטב, גם בשלבים המתקדמים והסופיים של המחלה. הצוות הרפואי והטיפולי של הוספיס הבית מספק למשפחה ולמטפל העיקרי כלים, הדרכה וייעוץ בשלל נושאים, מהטיפול עצמו ועד מיצוי זכויות ותמיכה רגשית וסוציאלית.

מה כולל שירות הוספיס בית לחולי דמנציה?

למרות הליקויים הקוגניטיביים והפגיעה התפקודית וההתנהגותית המורכבת של דמנציה, החולים בהחלט מרגישים היכן הם נמצאים ומעדיפים להימצא בסביבה המוכרת להם כבר שנים – בבית שלהם. ד"ר צבר אומר כי שלל מחקרים מרחבי העולם הוכיחו כי לאחר הוצאת חולה דמנטי מהסביבה המוכרת והטבעית לו, חלה התדרדרות תפקודית והתנהגותית משמעותית.

צבר רפואה מספקת לחולי דמנציה, למטפל העיקרי בהם ולבני משפחתם מעטפת מלאה הכוללת את כל הטיפולים הרפואיים הרלוונטיים והנדרשים אך גם המון סיוע מותאם אישית. האשפוז הפליאטיבי הביתי כולל ליווי צמוד וזמינות 24/7 של צוות רב-תחומי המורכב מרופא/ה, אחות ועובדת סוציאלית, אשר מספקים תמיכה מלאה ומקיפה למשפחה ובעיקר לגורם המטפל העיקרי, בין מדובר על בן משפחה או על עובד/ת זר/ה.

עשו את הבחירה הנכונה עבור יקירכם ועבורכם

הרפואה המודרנית כיום, שואפת לספק לחולי דמנציה מתקדמים את הטיפול שיעניק להם את איכות החיים הטובה ביותר שניתן, לצד מעקב מדיד ולפי קריטריונים ברורים אחר סימנים להתקדמות המחלה והגעה לשלב הסופי בחייו של החולה. ככל שהמחלה מתקדמת לעבר שלב סופי זה, צוות צבר רפואה נמצא ועובד בצמוד לחולה, לבני המשפחה ולמטפל העיקרי ומכין אותם לשלבים הבאים.

צבר רפואה מביאה ניסיון עשיר ומוכח בטיפול בחולי דמנציה, מתוך כך צוותי החברה מספקים טיפול מסור, ידע חיוני וכלים קליניים, מעשיים וסוציאליים שבהחלט מאפשרים איכות ונוחות חיים עבור המטופלים וגם עבור בני משפחתם, כולל מענה לשפע השאלות העולות לאורך התמודדות עם הדמנציה ובעיקר בשלביה הסופיים. מטרת הצוות הפליאטיבי היא לעשות ככל האפשר לשפר את איכות החיים של המטופלים, לטפל בתסמינים הפיזיים של הדמנציה, להקל ולמנוע סבל וכאבים ולאפשר סביבת טיפול ומחייה אופטימאלית, גם בנסיבות קשות אלו.

לסיכום הנושא, ד"ר צבר אומר כי המעטפת הפליאטיבית – טיפולית הניתנת היא מלאה ובמימון קופות החולים, כאשר לא כל המשפחות מודעות לזכות של חולי דמנציה לקבל טיפול הוספיס בית וכי גורמי הרפואה ממש לא מחייבים תמיד לאשפז בבית חולים או מוסד סיעודי. לתפיסתו של ד"ר צבר, הוספיס בית לחולי דמנציה מהווה את דרך הפעולה הנכונה ביותר לחולים ולבני משפחתם, כדי לספק ליקיריכם איכות חיים מיטבית בסוף חייהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה