ההבדלים המרכזיים בין מעלית הידראולית לחשמלית

 ההבדלים המרכזיים בין מעלית הידראולית לחשמלית

מתלבטים איזו מעלית להתקין? הנה היתרונות והחסרונות המרכזיים

כיום, יש מגוון רחב של מעליות בשוק. בין אם עבור בניין קיים או בניין חדש, כשניגשים לבחור את סוג המעלית, נתקלים באפשרויות בחירה מגוונות. מביניהן, האפשרויות הפופולריות ביותר הן מעלית חשמלית ומעלית הידראולית. אז אם גם אתם מתלבטים בבחירת המעלית הנכונה עבורכם, הנה כל מה שצריך לדעת כדי לבחור בין מעלית הידראולית לבין מעלית חשמלית.

מעלית הידראולית – יתרונות וחסרונות

יש מספר יתרונות מרכזיים להתקנת מעלית הידראולית, בעיקר בבניינים נמוכים יחסית. היא נחשבת לפתרון אמין ואיכותי ביותר, ומאפשרת בניית תא נוסעים רחב שיהיה נוח לכמות גדולה של נוסעים. בנוסף, למעלית ההידראולית כושר מסע גדול בהרבה ממעלית חשמלית, ולכן, ביחד עם תא הנוסעים הרחב, היא מאפשרת סחיבת מסע כבד בקלות רבה.

יתרון גדול נוסף הוא, שבשונה מהמעלית החשמלית, המעלית ההידראולית אינה דורשת בניית ותכנון חדר מכונות. זהו יתרון גדול במיוחד עבור התקנת מעלית בבית משותף קיים, מכיוון שכך, הדיירים נדרשים להרבה פחות שינויים ועבודות, וחוסכים מקום רב. כמו כן, במקרה של הפסקת חשמל, המעלית ההידראולית יכולה לעבוד בגיבוי של סוללות, מה שימנע את הסכנה של היתקעות במעלית בעת הפסקת חשמל.

עם זאת, למעלית ההידראולית שני חסרונות מרכזיים. ראשית, היא נעה במהירות קבועה של 0.62 מטר לשנייה, מהירות שנחשבת איטית יחסית, ואינה ניתנת לשינוי. בנוסף, חיסרון מרכזי הוא העלות הגבוהה של התקנת מעלית הידראולית בהשוואה לאלטרנטיבות. למרות זאת, היא נחשבת למערכת אמינה במיוחד, שדורשת תחזוקה מינימלית לאורך שנים רבות, כך שהיא בהחלט עשויה להחזיר את ההשקעה לטווח ארוך.

מעלית חשמלית – יתרונות וחסרונות

יתרונותיה וחסרונותיה של המעלית החשמלית הם כמעט כתמונת מראה למעלית ההידראולית. בניגוד למעלית ההידראולית, המעלית החשמלית יכולה לנוע מהר יותר באופן משמעותי, בין 0.8-2.5 מטר לשנייה. לכן, היא מתאימה בהרבה לבניינים רבי קומות. בנוסף, במקרים רבים היא בעלת מנגנון המאפשר חווית נסיעה ועצירה חלקות ונעימות יותר.

לעומת זאת, העובדה כי המעלית החשמלית תהיה בעלת תא נוסעים קטן יותר, ודורשת בניית חדר מכונות, בהחלט מעיבה על יתרונותיה. בשל סיבות אלה, המעלית החשמלית נפוצה ביותר בבניינים חדשים, מכיוון שבהם ניתן לתכנן בקלות בניית חדר מכונות, כמו גם כמות מעליות גדולה יותר, אשר תפצה על תא הנוסעים הקטן.

עבור בניינים גבוהים קיימים שדרושה בהם התקנת מעלית, חשוב להתייחס גם לאפשרות של מעלית חשמלית מסוג MRL. מעלית זו פועלת בדיוק כמו מעלית חשמלית רגילה, אך היתרון הגדול הוא שהיא אינה דורשת בניית חדר מכונות, וכך מאפשרת התקנה קלה ללא התאמות מיוחדות. בנוסף, היא מחזיקה במערכת גיבוי אוטומטית, שתחלץ אתכם במקרה של הפסקת חשמל.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה