הגן ע"ש רס"ר טירן ארזי

הגן ע"ש רס"ר טירן ארזי

בטקס מרגש נקרא הגן הציבורי בשכונת חפציבה על שמו של בן המקום טירן ארזי, שנהרג בקרב בג'נין במבצע חומת מגן/

 

בטקס מרגש שהתקיים בשכונת חפציבה נקרא הגן הציבורי בשכונה על-שם רס"ר טירן ארזי, בן המקום שנהרג במבצע חומת מגן ביחד עם 12 מחבריו.

בני משפחה, חברים לנשק, מוקירי זכרו ותושבים רבים השתתפו בטקס, שהנחתה סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי, וחלקם אף נשאו דברים לזכרו של טירן ז"ל.

טירן ארזי, בן מיכל ויוסף, נולד בחדרה בשנת 68'. כשהיה בן 8 עברה משפחתו משכונת בית אליעזר לשכונת חפציבה, למד בבית ספר ניצנים והמשיך ללימודי חשמל בבית הספר התיכון עמל. בפברואר 87' התגייס לצה"ל ושירת בצנחנים, ומפקדיו סיפרו שהיה עמוד התווך של המחלקה.

לאחר שחרורו התגייס למשטרה, ובשנת 91' נשא אישה והביא לעולם בת ובן. משפחתו וחבריו מעידים כי ניחן בנפש עדינה, ידע להעניק, לאהוב ולכבד, אהב את הזולת ואת בני המשפחה והיה אהוב על כולם.

במבצע חומת מגן גויס בצו 8 ושירת בג'נין. טירן היה אמור לצאת לביתו לחופשה, אבל במקומו הגיע קצין העיר ובישר למשפחתו את הבשורה המרה.

טירן נפל בקרב ב-9 באפריל 2002, כאשר נכנס בראש לוחמים לתוך סמטה והיה הראשון שנורה ונהרג. בקרב זה נפלו עוד 12 חיילים. בן 33 היה בנופלו. הותיר אחריו אישה, ילדים, הורים, אחים ואחות.

על הגלעד שהציבו הוריו של טירן בגן הציבורי, חרותים סביב שמו גם שמותיהם של 12 חבריו שנפלו עמו בקרב.

את הלוט מעל הגלעד הסירו ההורים ביחד עם ראש העיר צביקה גנדלמן אשר נשא דברים לזכרו של טירן והעלה על נס את אחוות הלוחמים, הרעות, והקשר המיוחד שנוצר ביניהם בזמן השירות.

הדודה מאיה מזל דיברה על הכאב שהותיר מאחוריו ועל העצבות הקשה השורה על המשפחה מאז נפילתו. חברים מהסדיר והמילואים ריגשו את הקהל הרב שהגיע כאשר דיברו על אישיותו המיוחדת, אהבתו למשפחתו והקשר המיוחד שהיה לו עם נופיה של מדינת ישראל.

חניכי תנועת הנוער "בני עקיבא" המשתתפים בפרויקט "אמץ חייל" השתתפו בטקס, ובמסגרת הפרויקט ישתלו פרחים מסביב לגלעד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה