האם משתלם להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין?

האם משתלם להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין?

הליך מימוש זכאות לדרכון פורטוגלי מורכב מאיסוף חומרים ומתהליך בירוקרטי לא פשוט. הצלחת התהליך כרוכה בעמידה בשלבי התהליך תוך הצגת הוכחות והמסמכים המתאימים, ולא תמיד פשוט לעשות את זה באופן עצמאי. גם ההוצאות ישתנו בהתאם לאופן ניהול התהליך, ולכן כדאי לקחת את זה בחשבון אם מחליטים להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין.

ראשית נציין כי תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי מתחלק לכמה שלבים, כשהשלב הראשון הוא איסוף חומרים להוכחת הזיקה לצאצאי מגורשי ספרד. מדובר במסמכים שונים שיוכיחו את ארץ מוצאם של ההורים או דורות קודמים יותר, את הזכאות שלהם לאזרחות, ועוד, וגם מסמכים רשמיים ותעודות מהרשויות בישראל. נוסף לכך יש שלל תהליכים בירוקרטיים שכוללים פנייה לרשויות בפורטוגל, ואף לקהילה היהודית, זאת לצד הגשת מסמכים המתורגמים לשפה המקומית.

האם מומלץ לעשות את התהליך באופן עצמאי?

מומלץ? לא. אבל זה אפשרי, ויש לא מעט שעושים זאת. נחדד ונסביר שביצוע התהליך ללא ליווי מקצועי – יכול לעלות בפגיעה בסיכויים לאישור הבקשה ואף עשוי להוביל לדחיית הבקשה. אדם שזכאי לאזרחות פורטוגלית ככל הנראה מעולם לא עשה זאת בעבר, ויסתכן בביצוע השלבים באופן שגוי, באיסוף מסמכים לא רלוונטיים או במחסור במסמכים נדרשים ועוד.

למעשה, כל שלב שיבוצע באופן לא תקין יפגע בסיכויים לקבלת הדרכון ולאישור הבקשה. אמנם יש הבדלים בעלויות הכלכליות ואולי תחסכו כסף בכך שלא תפנו לבעל מקצוע בתחום, אך ייתכן שהחיסכון בכסף יעלה בדחיית הבקשה שלכם לקבלת דרכון פורטוגזי, ועל כן – כדאי ומומלץ לפנות לבעל מקצוע שעוסק בתחום.

למי פונים?

אמנם קיימות חברות שונות שפועלות להשגת דרכונים זרים, אך הן לא בהכרח מתמחות בתחום האזרחות הפורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד. מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך שמומחה בתחום הזה, שיידע כיצד לפעול מול הרשויות בפורטוגל וגם מול הרשויות בישראל. עורך הדין יבצע את מרבית הפעולות במקומכם ויחסוך לכם את הבירוקרטיה מול גופים שונים. חוץ מזה, על עורכי הדין יש פיקוח מטעם לשכת עורכי הדין, שמפקחת על כלל הפעילות בתחום עריכת הדין, ועל כן יהיה לכם למי לפנות במקרה של בעיות (בשונה מפנייה אל חברה שעוסקת בתחום).

מה עורך הדין יכול לעשות שאני לא?

ובכן, מבחינה טכנית תוכלו לעשות הכל בעצמכם, אך זה יהיה כרוך בבירוקרטיה סבוכה. תצטרכו למלא את כל הטפסים בעצמכם ללא עזרה, תדרשו להתמודד מול הרשויות בישראל וגם מול הרשויות בפורטוגל, לשכור מתרגם לפורטוגזית, ולהגיש פיזית את כל המסמכים בעצמכם לכל הגופים שמעורבים בתהליך. לאדם בודד ללא ייצוג או ניסיון בתחום יהיה קשה מאוד לנהל מעקב ולדעת בדיוק איך למלא את הטפסים, לעקוב אחר ההוראות ולהגיש את הכל בעצמו.

למעשה, עורך הדין יוודא שההליך מתנהל באופן תקין וימנע את הסיכויים לדחיית הבקשה, דחייה שעלולה לעלות בחוסר מימוש זכאות למבקש וגם זכאות לאזרחות לילדיו של המבקש בעתיד הקרוב או הרחוק.

שנסכם?

כל אדם שזכאי לדרכון פורטוגזי יכול לממש את זכאותו, אך כדאי לעשות זאת בליווי של עורך דין מוסמך, בעל ניסיון בתחום והיכרות עם המערכות השונות כדי להבטיח את הצלחת התהליך. אם מבצעים את התהליך באופן עצמאי, אולי חוסכים מעט כסף אך מסתכנים בדחיית הבקשה ובפגיעה בזכאות לאזרחות אירופאית. הבחירה באיש מקצוע מומחה לביצוע התהליך תעלה משמעותית את הסיכויים להצלחה, ולכן מומלץ לבחור רק במי שמתמחה בתחום ובעל ניסיון עשיר בו.

צילום: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה