האם ישנה דרך לערער על שלילת רישיון?

אחת הסיבות היותר נפוצות לאובדן חיים בארץ הם תאונות הדרכים, כאשר בשנים האחרונות מספר ההרוגים בתאונות נמצא בעליה מתמדת. משטרת התנועה היא הגוף האחראי על ביטחון הנהגים וכלל המשתמשים בדרכים השונות. מתוך ההבנה שאפשר למנוע את רובן הגדול של התאונות הקטלניות, משטרת ישראל פתחה בחקירות וגלתה שיש כמות עצומה של מקרי אובדן חיים בשל נהיגה בשכרות. כתוצאה מכך בעשור האחרון נצפתה עליה דרמטית בחיקוק חוקים נגד נהיגה בשכרות, הגברת האכיפה, החמרה בענישה כמו שלילת רישיון וכל זאת בכדי למנוע מאדם שיכור לעלות על ההגה. ניידות המשטרה מחוץ למקומות הבילוי ובדרכים מרכזיות הפכו לחלק מהנוף הישראלי, כאשר השוטרים מבצעים בדיקות שכרות מדי לילה. בדיקת השכרות (הינשוף) נותנת לשוטרים בכבישים כלי לאיתור נהגים שיכורים ומסוכנים, הבדיקה קצרה ולאחר נשיפה המכשיר נותן ציון לשוטר על רמת האלכוהול בדם הנהג. במקרים בהם הנהג נמצא בעל רמת אלכוהול בדם גבוהה מהמותר בחוק, או שלחלופין הוא מסרב להיבדק, ישלח הנהג לענישה מידית. מתי יש צורך לבקש את עזרתו של עורך דין תעבורה בנושא זה? והאם אפשר לבטל את העונש המידי?

 

הענישה ויכולת הערעור

לאחר שנכשל או שסירב הנהג לבדיקת הינשוף, הוא יילקח לקצין המשטרה, שם יאבד את רישיונו. הקצין מחויב על פי חוק לתת ענישה של כ-30 עד 90 ימים ללא רישיון. הקצין יתחשב ברמת הסכנה שהנהג יצר, גילו של הנהג, היסטורית עבירות התעבורה שלו ובהמלצת השוטר בשטח. במרבית המקרים הענישה תהיה של כ-90 יום. מיד לאחר הענישה הנהג יהיה מנוטרל מרכבו, ולא תהיה לו אפשרות לנהוג בו. נתון שלא הרבה מודעים לו, היא האפשרות לערעור על החלטת הקצין, ולהביא את הפרשה להיחתם בבית הדין לתעבורה. שם השופטים יבחנו פרמטרים דומים לפרמטרים שקצין המשטרה בוחן, ויחלטו הם לשנות את הענישה בהתאם. חשוב לדעת כי החלטת השופטים יכולה להקל עם העונש, אך במקרים מסוימים היא גם עשויה להחמיר בעונש!

 

מכיוון שאדם ללא ניסיון בהתמודדות מול מערכת המשפט יכול להוביל בקלות להחמרה בענישה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד תעבורה המומחה לעבירות נהיגה בשכרות. עורך הדין יעזור לשופטים לקבל את ההחלטה שמדובר בנהג טוב, שלא יוצר סכנה לציבור, והמקרה היה טעות חד פעמית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה