דגשים והמלצות לקניית ציוד קירור תעשייתי

דגשים והמלצות לקניית ציוד קירור תעשייתי

מקררים ומקפיאים תעשייתיים מסוגים שונים משמשים אינספור בתי עסק וארגונים שונים, ממגוון תחומי פעילות. במקרים רבים מדובר בפריטי הציוד המרכזיים והחשובים ביותר, אשר בלעדיהם לא תוכל להתבצע פעילות סדירה באותו מקום, בין אם מדובר במסעדה, סופרמרקט או מעבדה מסוג זה או אחר. כאשר ניגשים למלאכה החשובה של בחירת מקרר תעשייתי או כל פריט ציוד קירור תעשייתי אחר – מהן הנקודות שחשוב לזכור ולקחת בחשבון?

מקרר תעשייתי עבור מעבדה או מסעדה – אמינות המוצר קריטית לפעילות המקום

שני התחומים העיקריים בהם משתמשים באופן שוטף במקפיאים ומקררים תעשייתיים הם תחום המזון (בתי עסק כמו מסעדות, חנויות מכולת, גלידריות ובערך כל מקום אחר העוסק בממכר מזון…), ותחום המחקר המדעי. מקררים תעשייתיים ומקפיאים ייעודיים משמשים מעבדות מחקר במגוון תחומים ולא רק במוסדות אקדמאיים ומכוני מחקר, אלא גם בחברות תרופות, חברות סטארט אפ למיניהן ואינספור סוגים נוספים של ארגונים ובתי עסק בהם פועלת כדרך קבע מעבדה למחקר ופיתוח.

ניתן לראות בקלות כיצד מקפיא ו/או מקרר תעשייתי מהווה את אחד מפריטי הציוד החשובים ביותר בכל אחד מהמקומות הללו המשתמשים בהם, בין אם מתחום המזון ובין אם במעבדות שונות – ללא קירור תעשייתי איכותי, מדויק ואמין, לא ניתן לנהל לאורך זמן מסעדה או מעבדת מחקר.

לכן, חשוב ביותר לשים לב לנקודות הבאות בעת רכישת מקרר תעשייתי או פריטי ציוד קירור תעשייתי אחרים עבור בית עסק או מעבדה  –

מקרר תעשייתי ייעודי עבור תפקיד מסוים – הנקודה החשובה ביותר שיש להבין היא כי ניתן למצוא כיום מקפיאים ומקררים תעשייתיים ייעודיים, כאלו אשר הונדסו ונבנו ספציפית על מנת לשרת מטרה מסוימת, דוגמת שמירה על מזון בטווח טמפרטורות מסוים בתוך מטבח חם ומלא פעילות או שמירה על טמפרטורה מדויקת ביותר ואפשרות לשינוי טמפרטורה מהיר ומיידי כפי שנדרש לא אחת במעבדות מחקר. כלומר, כאשר אתם מתחילים לחפש אחר מקרר תעשייתי חפשו כבר מראש פריטים ייעודיים עבור הצורך הספציפי שלכם

פונקציות מיוחדות – במיוחד כאשר מדובר במקררים תעשייתיים עבור מעבדות ניתן למצוא מקררים מקצועיים אשר מכילים פונקציות מתקדמות שונות, אשר לרוב נחוצות במעבדות מחקר. לדוגמה – אידוי אוטומאטי של מי עיבוי, הקלטה של נתונים ושליחתם באופן שוטף למחשב ייעודי או לסמארטפון, התראות ספציפיות מסוגים רבים ושונים ועוד

יצרן ואחריות – במידה ואתם נתקלים במגוון ומבחר גדולים מדי עבור המקרר התעשייתי הספציפי לו אתם זקוקים, נסו לברור את האפשרויות על פי החברה המייצרת את המקרר, ועל סמך תנאי האחריות שהיא מעניקה על המוצר. יצרנים המתמחים ספציפית בציוד קירור תעשייתי (דוגמת חברת Desmon"") לרוב מציעים את המקררים האיכותיים והאמינים ביותר, לצד אחריות מלאה למשך שנה לפחות. כך גם תוכלו להיות בטוחים כי מקרר זה עומד בכל התקנים הבינלאומיים הנחוצים.

יעילות אנרגטית – כיום ניתן למצוא מקררים ומקפיאים תעשייתיים אשר פעילותם חסכונית מבחינה אנרגטית, באמצעות שימוש בטכנולוגיות שונות דוגמת רכיב של "הפשרה חכמה" המתבצעת רק בעת הצורך. כאשר מדובר בציוד קירור תעשייתי, גם חיסכון אנרגטי אשר נראה קטן או זניח יחסית יכול לחסוך הרבה מאוד אנרגיה וכסף בטווח הארוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה