גשר בשיניים לילדים קטנים

גשר בשיניים לילדים קטנים

מתי? כמה זה עולה? האם זה כואב? כל התשובות לשאלות הבוערות- כאן לפניכם

 יישור שיניים- מה זה ומדוע?

יישור שיניים, כשמו כן הוא, הינו טיפול שמטרתו להוביל ליישורן של השיניים. מצבים כמו שיניים עקומות או בעיות נשך עלולים לנבוע מגורמים תורשתיים או סביבתיים, מציצת אצבע, דחיפה של הלשון ואף תאונה.

שיניים עקומות מסבות נזק אסתטי למראה החיצוני, ועלולות לגרום לפגיעה חברתית ורגשית, בייחוד בגיל הילדות בה החברה מקבלת מקום חשוב ומשמעותי עבור הילד. מלבד נזק אסתטי-חברתי-רגשי זה, לשיניים עקומות השלכות גם בהיבט הבריאותי: הפרעה בלעיסה או/ ובדיבור.

 

באלו מצבים יתבצע טיפול שיניים באמצעות גשר לילדים קטנים?

במרבית המקרים, טיפול שיניים באמצעות גשר, או בשמו הנוסף, 'סמכים', לא מתבצע לפני הגיעו של הילד או הילדה לגיל 10. עם זאת, ישנם כמה מצבים יוצאי דופן בהם ניתן להתחיל בטיפול זה עוד לפני גיל זה:

  • מבנה השיניים הקיים עלול לגרום לנזק למבניות חלל הפה בעתיד
  • מיעוט מקום צמיחה עבור שיניים קבועות עקב כאלה אחרות העלולות להוביל לחסימתן.

 

האם הטיפול כרוך בסבל או כאב?

כאב או סבל הם תחושות יחסיות המשתנות ממטופל למטופל, או במקרה זה, מילד ילד. בכל אופן, יש לדעת כי טיפול יישור שיניים גורם להפעלת לחץ על השיניים, אך לחץ זה ניתן להסתגלות הדרגתית. בימים שלאחר הטיפול, הילד אמנם עשוי לגלות מעט קושי ללעוס או לחוש תחושת אי נוחות, אך לכך מתרגלים תוך זמן קצר, בדרך כלל. לאחר כשבוע מהטיפול, הלחץ המופעל על השיניים כבר יורד באופן משמעותי.

 

כמה זה עולה?

עלות גשר בשיניים לילדים אינה אחידה וזהה בין מסגרות שונות, אלא קיים שוני בעלויות התלוי במסגרת בה מבצעים את הטיפול, האם מדובר במסגרת פרטית או כללית. כאשר מדובר במסגרת כללית, עלות הטיפול משתנה בהלימה לחברת קופת החולים בה מבוטח הילד וסוג ביטוח הבריאות שלו.

עלות טיפול יישור שיניים באמצעות 'גשר' לילדים דרך קופות החולים השונות עומד על 3000-4000 ₪ ללסת אחת, ול6000-8000 לשתי הלסתות. כמובן שמחירים אלה הינם ממוצעים ומשתנים בהלימה לחברת קופת החולים והביטוחים השונים. בהשוואה לכך, עלות טיפול שיניים באמצעות 'גשר' לילדים דרך מסגרת פרטית דורשת השקעה כספית גבוהה יותר בטווח הקצר, אך בטווח הארוך, במרבית המקרים, השקעה זו משתלמת.

עלות טיפול כזה במסגרת פרטית יסתכם ב3500-7600 ₪ ללסת אחת, וב7500-16000  עבור שתי הלסתות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה