גמלאים? תיקון 125 נועד במיוחד עבורכם

גמלאים? תיקון 125 נועד במיוחד עבורכם

גמלאים מכירים כמעט את כל הזכויות שלהם, אך על פי מחקרים שנערכו לאחרונה לא מעט גמלאים אינם מכירים את הזכויות הכספיות המגיעות להם. לא מעט גמלאים זכאים לקבל לא מעט זכויות כספיות, אך בגלל שהם לא מכירים את הזכויות הללו הם לא מנצלים אותם. אחת מהזכויות החשובות ביותר לגמלאים מגיעה במסגרת סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה. מה זה בדיוק הסעיף הזה? בדיוק על כך המאמר הבא עומד לעסוק, כך שאתם תכירו בדיוק את הזכות הזאת – ובמידת הצורך אף תוכלו לנצל אותו, כי בכל זאת זוהי זכות שמגיעה לכם.

מהו תיקון 125 לפקודת מס הכנסה?

אם עד כה לא בדיוק יצא לכם לשמוע על תיקון 125 לפקודת מס הכנסה, זה לגמרי הגיוני כך שאין לכם מה להיכנס ללחץ. התיקון הנ"ל מיועד לחוסכים בני הגיל השלישי, כאלה שנולדו לפני שנת 1948. התיקון מאפשר לאותם גמלאים להשקיע מהחסכונות שלהם בפוליסת חיסכון – וגולת הכותרת תהיה שהם יהיו זכאים לפטור ממס על הרווח שנוצר.

האם ניתן למשוך את הפטור לשנים הבאות?

חשוב לציין כי תיקון 125 לפקודת מס הכנסה איננו נצבר, המשמעות היא שהוא יהיה תקף בכל פעם אך ורק לשנה קלנדרית. אם מסיבות כאלה או מסיבות אחרות לא ניצלת את הזכות הזאת, אתם לא תוכלו לדרוש לנצל אותה רטרואקטיבית. כך שכעת אתם מכירים את הזכות הזאת, אתם צריכים לזכור בכל שנה לעשות כל מאמץ על מנת לנצל אותה כמו שצריך – כך תוכלו לדעת שאתם לא מפסידים אלפי או עשרות אלפי שקלים.

פטור ממס שיהיה תקף לכל החיים

לא מעט גמלאים יחפשו היכן עובדים עליהם, בטח כאשר מדובר על הטבות מרחיקות לכת. אך בכל מה שקשור לנושא של תיקון 125 לפקודת מס הכנסה, אתם צריכים להבין כי לא מצפה לכם קאצ'. הפטור יתחדש בכל שנה באופן אוטומטי, והוא יהיה רלוונטי למשך כל החיים שלכם. מידיי שנה בני זוג גמלאים או גמלאי יחיד יהיו זכאים לקבל את הפטור המשמעותי הזה מתשלום מס על חסכונות.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה