גם דקורטיבי וגם עמיד במיוחד – כלי מטבח והגשה שאתם פשוט חייבים להכיר

גם דקורטיבי וגם עמיד במיוחד – כלי מטבח והגשה שאתם פשוט חייבים להכיר

לא הגיוני לבשל בכלי אחד, להגיש בכלי שני ולשמור במקרר בכלי שלישי. כך לפחות טוענת אחת הפרסומות המוקדמות של המותג הידוע בעולם לכלי מטבח – חברת Corning האמריקנית.

כלי אחד לבישול, להקפאה ולהגשה דקורטיבית

הכלים של קורנינג הם עמידים במיוחד. המשמעות היא שהם לא יישברו לא בתנאים של קור ולא בתנאים של חום. אפשר להוריד את הכלי מהאש, לכסות ולהכניס ישר למקפיא, והנה קיבלתם כלי אחסון מעולה. אין ספק שכלים אלה הם רב שימושיים:

  • הכניסו את הכלי לבישול בתנור, והרי לכם כלי מתאים לבישול בתנור החם.
  • שימו את הכלי המכוסה בתא ההקפאה והרי לכם כלי מתאים להקפאה.
  • הוציאו את הכלי מהמקפיא הקר, חממו אותו בחום גבוה ללא חשש פן יישבר או ייסדק, והרי לכם כלי להגשה.

מה הסיפור של הכלים של קורנינג?

הכלים של קורנינג הוצגו לראשונה בשנת 1958 על ידי חברת Corning Glass Works. זאת אותה חברה שייצרה את כלי הפיירקס הנוחים, שנוצרו בתהליך אשר שילב בין זכוכית לחרסינה. כיוון שהפיירקס נודע ברמת העמידות הגבוהה שלו, הוא שווק ככלי דקורטיבי המתאים להקפאת מזון, לבישול במיקרוגל, כיריים או תנור, ולהגשה לשולחן ככלי דקורטיבי.

הייצור המקורי של כלי הפיירקס הופסק בשנת 2000 ובמקומו השיקה החברה מוצרים חדשים, שורה של כלי בישול חדשים מבוססים על Stoneware.

מה ההבדל בין חרסינה, Bone china ו-Stoneware?

כדי לבחור בין סוגים שונים של כלי אוכל, חשוב להבין מה הופך כל סוג לייחודי. שלושת הסוגים שבהם בדרך כלל תתקלו במסע הקניות הם: חרסינה, Stoneware ו-Bone china.

יש הבדלים בין שלושת הסוגים, אבל שלושתם ייראו נפלא, ישמשו אתכם במשך שנים רבות ויבטיחו רמת עמידות גבוהה לצד עיצוב אסתטי יפהפה. לפני שתחליטו על סוג כלי האוכל שמתאים לכם, עדיף להבין את ההבדלים ביניהם כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

ההבדלים בין החומרים

  • חרסינה – כלי אוכל מחרסינה עשויים מחימר לבן מזוקק. החומר אינו נקבובי ובדרך כלל שקוף. כלי החרסינה קלים ובעלי מראה עדין. סוג של כלי אוכל מחרסינה מתאים יותר לסעודות ערב או לארוחות מיוחדות, אבל ניתן להשתמש בהם גם בחיי היומיום.
  • Bone china – (חרסינת עצם) כלי אוכל עשויים בדרך כלל מתערובת של חימר מזוקק מאוד ואפר עצמות. בתום תהליך הייצור, החומר יהיה שקוף בגוון לבן או קרם בהיר. כלים אלה נחשבים לכלי אוכל עמידים מאוד למרות המראה המעודן שלהם. גם סוג זה נחשב לכלי אוכל המתאימים לאירועים מיוחדים, אבל לא מעט אנשים משתמשים בהם לארוחות היומיומיות.
  • Stoneware – שונה מכלי החרסינה במובנים רבים:
  • בגוון הצבע
  • בדרך הייצור והשריפה
  • בעמידות, אבל החומר פחות מעודן
  • ברמת הנקבוביות ובאטימות של הכלי
  • הכלים כבדים יותר מהסוגים האחרים
  • הכלים זמינים במגוון צבעים וגימורים.

מבחינת החומרים, ההבדל העיקרי בין כלי החרסינה לבין ה-stoneware הוא בדרך השריפה של החומר.

השימוש בסוגים מסוימים של חימר מאפשר ליצור כלים צבעוניים, לא רק בגוונים של לבן. כלים אלה מוצעים במגוון גימורים, כמו מבריק, משי או מט, ובמגוון עיצובים וקישוטים.

ההבדלים הנוגעים לחימום ולאפיה

כלי ה-bone china לא מתאימים לחימום אוכל במיקרוגל או בתנור רגיל. המזון צריך להיות מבושל או מחומם בכלי מתאים, ורק אחר כך להעבירו לכלי ה-bone china. כלי חרסינה וכלי stoneware ניתן לחמם או לאפות ללא חשש.

הבדלים מבחינת עלות ואופן השימוש

  • עלות – בדרך כלל כלי ה-bone china הם יקרים יותר, לאחר מכן החרסינה ולבסוף ה-stoneware.
  • אופן השימוש – אם הכלים מיועדים לשימוש יומיומי ולחימום שאריות אוכל מהמקרר, אזי ה-bone china אינו בחירה המתאימה לכם. אם כלי האוכל נועדו לשמש לארוחות בהזדמנויות מיוחדות, כדאי לרכוש את ה-bone china שנחשבים לכלים בעלי מבנה עדין ויפה.

לאחר שהחלטתם על סוג כלי האוכל, זה הזמן להתייחס לצורה, לקישוטים או לגוון הכלים. קחו בחשבון גם כיצד ייראו הכלים לאורך השנים, כי כלים מסוג זה יכולים להימסר במשפחה, מדור לדור.

בחירת כלי אוכל יכולה להיות כיפית ומרגשת, במיוחד לאחר שאתם מכירים את הייחודיות של כל אחד מסוגי הכלים העמידים והדקורטיביים. כאמור, לכול סוג יש תכונות משלו, מראה ותחושה משלו, וכל אחד משלושת הסוגים ייראה נהדר על כל שולחן ערוך. הבחירה בין השלושה תלויה בתקציב, בצרכים ובטעם האישי שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה