גביית חובות – כיצד עושים את זה בצורה נכונה?

גביית חובות – כיצד עושים את זה בצורה נכונה?

כל אדם שמנהל עסק או חברה וכן מעניק לאחרים שירות, צפוי לקבל תשלום על שירותיו השונים. יחד עם זאת, במציאות, ישנם מקרים שבהם עסק או חברה שהעניקו שירות או מכרו מוצרים לא קיבלו את התשלום המלא או החלקי המגיע להם. לכן, חשוב מאוד שכל בעל עסק או חברה יכיר את הליך גביית חובות. לא משנה אם מי שצריך לשלם לא יכול לעשות זאת בשל חוסר יכולת כלכלית או בשל כל סיבה אחרת, הרי שבסופו של דבר הוא משאיר את בעל העסק או החברה בבור תזרימי ועל כן, אין ספק כי הליך גביית חובות מהווה הליך חשוב ביותר שכמובן, חשוב לבצע אותו בליווי עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום זה.

אילו צעדים ניתן לעשות לצורך גביית חוב?

חשוב לדעת כי ישנם צעדים שניתן לעשות לצורך גביית חוב. לעיתים נותר חוב מתום לב ומדובר על גורם שפשוט שכח לשלם, אך לא פעם מדובר על אי תשלום חוב בכוונה תחילה. לכן, השלב הראשון שעליכם לעשות כנגד אדם או כל גורם אחר שחייב לכם כסף זה ליצור עימו קשר טלפוני, לעדכן על מצב החוב ולברר האם הוא נשכח בתום לב. ישנם גם מקרים שבהם לצ'קים שקיבלתם אין כיסוי בשל טעות אנוש כלשהי ועל כן, גם במקרה שבו אתם מגלים כי צ'ק כלשהו שקיבלם לא כובד, עליכם לבדוק מול האדם שנתן לכם אותו מדוע הוא לא כובד. כמובן שבמצב שבו החייב מגיב בצורה לא מתאימה ולא מוכיח כי מדובר על אי תשלום בתום לב או שהוא מעוניין לשלם את הסכום שנותר לו לשלם, הרי שאתם יכולים לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה לצורך הליך של גביית חובות.

מתי כדאי לפנות לעורך דין לצורך גביית חובות?

לא פעם הליך גבייה של חובות הוא הליך מורכב ביותר ועל כן, אין ספק שלא כדאי לנסות לגבות את החוב במקרים מעין אלה באופן עצמאי, אלא יש לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה שזה תחום ההתמחות שלו. אותו עורך דין יוכל לפנות אל החייב שמסרב לקחת אחראיות על החוב שלו ולנסות לגבות ממנו בשמכם את הכסף שמגיע לכם. לרוב ברגע שחייב מגלה כי עניין החוב שלו הועבר לעורך דין, הוא יבין כי מדובר על מקרה מורכב יותר וישלם את החוב וזאת בגין החשש שבית המשפט יהיה מעורב בהליך זה. מעבר לכך, כאשר מדובר על צ'ק חוזר הרי שעורך הדין יכול להוציא בקשה לגביית הצק החוזר. הוא יכול לשלוח מכתבי התראה ויפעל בכל הדרכים המקובלות בכדי לגרום למי שנתן לכם את הצ'ק החוזר לשלם. חשוב לדעת כי לעיתים הדברים קורים בצורה מהירה, אך לא פעם יכול לעבור גם פרק זמן משמעותי עד שתראו את הכסף שחייבים לכם. יחד עם זאת, עו"ד בקיא ומנוסה בתחום הוא לא פעם הדרך היחידה שלכם לקבל את הכסף שמגיע לכם.

 כיצד עורך הדין יאתר חייב?

חשוב לדעת כי אחת הבעיות הקשורה לנושא חובות היא שלא פעם האדם שחייב לכם כסף פשוט לא נמצא. במקרה הזה עורך דין העוסק בגביית חובות יציע לכם שירות של איתור חייבים. יכול להיות כי האדם שחייב לכם כסף ברח מהארץ, אך זה בהחלט לא אומר שאתם צריכים במקרה הזה לוותר על הכסף שמגיע לכם. יש לא מעט דרכים להגיע גם לחייבים אשר ירדו מהארץ, אך בכדי לעשות זאת יש לבחור בעורך דין גביית חובות אשר ידוע ביכולת שלו לאתר חייבים בצורה הטובה ביותר.

אם אתם מחפשים עורך דין גביית חובות מקצועי ומנוסה שיסייע לכם לקבל את הכסף שמגיע לכם, כדאי שתכירו את עו"ד אחיה וקסלבאום, עורך הדין הטוב ביותר בתחום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה